Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Seeing is believing.

Dagen i dag kan jo tyde på en gryende optimisme for et lite CE comeback men markedet er jo som oftest litt avventende enn superoptimistene her :smile:
Det viktige er at Funcom skaper suksess. Da kommer kursen også på Oslo Børs.

4 Likes

Jag är 99.9% säker på att vi får en game reveal den här månaden :sunglasses:

3 Likes

Hva er grunnen til de siste 0.1%?

1 Like

jag bara gissar… jag har absolut noll koll what so ever…

2 Likes

Kolla insider tråden @Paddy80. Där ser du vad @antzzo misstänker

1 Like

Skal ikke se bort i fra at Funcom stikker litt av gårde rundt den klassiske nyttårsrakett/ januareffekten med både Conan chopchop og mom på konsoll rundt hjørnet.

3 Likes

Et lite rally opp til 15,7 er ikke å forakte :blush:

Rally opp til Tencent-inngang - bare i Norge :sunglasses:

2 Likes

OSE - 1,29%
FUN + 4,74%

Investorene rømmer til trygg havn😉

4 Likes

Et rally så høyt vil skape en høydeskrekk vi aldri har sett på børs!

31174829_10156534770622642_2022471482456494421_n

1 Like

Man kan si hva man vil kødde med kurs osv, det nærmer seg ett sukkertøy i CE og dagene kryper mot MC trailer.

4 Likes

Jag kanske är ute på djupt vatten så ta detta med en nypa salt men jag har egentligen alltid funderat över det som står på ZPX hemsida sen Funcom förvärvade bolaget.

“Our talented team of software engineers and artists are collaborating with Funcom on two new unannounced games as well as other projects that will be announced in 2019.”

Så jag passade på att fråga “Now is 2019 soon over so i wonder if all these games is revealed / released? If so which where they? If not which one is left and you going to reveal them this year?”

och fick svaret: “Regarding your specific question, one of those games was Moons of Madness which was released in October, the other game is still unannounced.
We are also working on a new game that is on a very early stage of development and wasn’t announced yet too, so the sentence is still true.”

Jag tolkar det som att “the other game is still unannounced” är Mutant Chronicles och “very early stage of development” är Dune/annat spel

Detta eftersom ZPX hade en jobbannons för några månader sedan där de sökte folk till Dune och MC projektet.

Tänkte egentligen inte så mycket mer på det och hoppades väl på att att de ska komma en game reveal i år…

Mitt sista hopp stod i “The Game Awards” som är nu 12e december och jag vet om att de är många game reveals där med.

Så jag “råkade” gå in på Erlings twitter (som är CMO på Funcom) och döm av min förvånan så har han nyligen gillat ett twitter inlägg av Geoff Keighley som är representant för eventet. Det ska tilläggas att Erling till 99 % gillar allt med Funcom och jag kikade tillbaka till förra årets game awards och de har han inte gillat…

Gör vad ni vill med infon slight_smile

8 Likes

Basert på når teksten på hjemmesiden oppstod tror nok jeg også at det er MoM og MC det var snakk om. Litt lett å tenke på MC som et announced game :slight_smile: At Dune er det nye høres også sannsynlig ut.

Når Rui allerede ved Q2 presentasjonen begynte å snakke om å komme med mer infomasjon “soon” for MC så er det egentlig litt skuffende hvis det ikke kommer noe mer før nyttår. Har en følelse av at de er veldig usikre på når det produktet blir ferdig.

5 Likes

Custom%20Image%2003122019093706

1 Like

Om teksten er gammel er jeg enig.

Men Dune har vært i produksjon i et år nå. Både Dune og MC er announced.

MC och Dune är inte announced. Bara att de bygger på deras IPn. Har dom blivit revealade tycker du?

2 Likes

Spørsmålet er jo når infoen kommer, Funcom hadde nok tenkt å komme med infoen mellom Q2 og Q3 presentasjonen, men når det ikke kom, så tenker jeg at det nok kan drøye mer, da tror jeg det er et releasevindu som glapp. 100% spekulasjoner fra min side, vi har ikke så mye håndfast.

2 Likes

Dette kan også ha med at Tencent kom inn i bildet og vi kan få vite mer 16 desember.

1 Like

kikat på de jag skrev i morse?