Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

BOOOOM ? :sweat_smile:

1 Like

Funket bra for link å vokse med å utstede equity

Moro med oppkjøp da. Har vært mye Avanza-jokking på meldingene i det siste.

Bra Funcom er offensiv!
Ser ut til at ZPX har bidratt på både CE og myz. Hovedsaklig på design biten.

CE:

MYZ:

1 Like

Har evt gjort en bra jobb på MYZ… Kanskje de kan hjelpe litt til på CU også…

1 Like

Funcom er hovedkunden, å det planlegger de sikkert fortsatt å være. Kanskje vanskelig å få tak i kompetente folk til gaming industrien i Norge ?

1 Like

important development
partner, allowing for continued development cost savings when compared to
Funcom’s main studios and for access to the growing talent pool of Portugal and
Spain

Flere talenter som allerede er god kjent med Unreal engine, lavere lønn enn lokalt

Win Win

Jeg tror og håper at vedkommende som solgte i dag har bommet kraftig.

7 Likes

ZPX currently employs 15 individuals
and are searching for great talent to gradually double the team.

https://www.zpx.pt/

Sparer penger pga. billig og kompetent arbeidskraft, samt:

Mer leveransekraft inhouse + publishing.

7 Likes

De har jobbet både på CE og Mutant btw

1 Like

I et normalt papir, så er dette godt nytt. I Fun så skal vi sikkert ned 10% i morgen. Jeg er der at jeg gir komplett fan! Etter den siste tids herjinger så har jeg ca. 0 tillit til aksjekursen - På lang sikt så er jeg nå, der at dette ender bra (nesten) uansett.

9 Likes

Rett og slett helt konge :muscle::+1::+1:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Funcom-kjoeper-seg-opp-til-majoritet

1 Like

Er jo ikke sånn at dette er groundbreaking på noen måte, for Funcom hadde nok helt fint kunnet kjøpe tjenester fra disse uansett.

Men det gir den lille ekstra biten av tyngde og forutsigbarhet som kjennetegner Funcom 2.0, så det er en klart positiv melding.

4 Likes

Visste de pønsket på noe når det var så stille! Dette er jo perfekt, Funcom har slitt med å finne nok folk til å fylle stillingene, og da er det oppkjøp som gjelder. Veldig bra, får håpe det er noen som får svi for dumpen i dag.

Slik bidro ZPX på CE:

3 Likes

Var vel greit å kjøpe seg opp i selskapet nå. Funcom har såpass mye på planen at ZPX vil vokse fremover bare med tanke på hva Funcom kan levere av oppdrag. Det ville kanskje blitt dyrere om et år.

Tipper de besitter kunnskap som tetter noen av de hullene Funcom har, så kanskje det blir bedre kvalitet på spillene fremover.

2 Likes

Spørs om ikke Funcoms kommende COOP shooter har støtte for VR

2 Likes

Skriver ikke Funcom hva de betalte for selskapet?

Hvordan kan man overhodet bedømme om dette er positivt eller negativt uten å vite størrelsen på investeringen?

2 Likes

Funcom er ikke i en posisjon hvor det er negativt å kjøpe opp noe. De trenger folk, dette er utelukkende positivt, tviler på at de har gitt overpris for å si det sånn. Spesielt med tanke på at ZPX får aksjer på kjøpet.

Aksjer som er verdsatt altfor lavt.

De vet også hva de får, selskapet har jobbet for dem over lengre tid. Risikoen ved å kjøpe dem opp er langt lavere, og de slipper å betale store summer for ekstern hjelp.

1 Like

Nei, og det er helt sykt!