Det blev i alla fall ingen dump (inledningsvis) när volymen äntligen kom igång!
Fint å få tilbake litt volum. Kun slik får kortsiktige og tradere kastet ut aksjene sine uten å rasere kursen.
Som @Dweller sier er den type oppmerksomhet Funcom sakte men sikkert nå får med på å øke interessen også i Norge. Den er fortsatt lav, representert i svært lav kurs, men det går riktig vei.
Jeg krysser fingrene for at Pareto tar opp dekning av Funcom og presenterer denne førstkommende tirsdag på gamingseminaret i Stockholm.
Og hvem bytter de hender til? Vel, er et fond som var på 600k aksjer for en liten stund tilbake var på sist liste var de på 700k. Har de sopet til seg noe i dag? Godt mulig. Har de tenkt å selge snart? Nope. Er de ferdigkjøpt? På 700k aksjer? Neppe!
2020 ser rimelig drøyt ut, så spørs det hvor mange som klarer å se litt framover da. CU tror jeg er en skikkelig joker, for MYZ og CE gir fort rundt 4 MUSD i revenue pr kvartal, så hvis CU faktisk slår til blir det plutselig veldig pent i 2019 også.
Editerer denne så det blir rett.
Skattekostnaden er summen av Edring utsattskatt/skattefordel + Betalbar skatt.
Regnskapsmessig viser Funcom til et positivt resutlat for helåret 2018. Som i utgangspuntket skulle bli en BETALBAR SKATT på 23% x Resutlatet. Men Funcom balanserer kostnader knyttet til spillutvikling, mens disse skattemessig skal kostnadsføres og redusere det skattemessige resultatet.
Funcom skriver i rapporten at de har investert 15.2M USD i 2018, som jo er et mye høyere enn EBIT. Så det skattemessige resultatet deres er negativt for 2018 og de skal dermed ikke betale skatt i år.
Hva tror dere volumet og kursen ender på i dag?
Over 1 mill omsatt på en halvtime er det LENGE siden vi har opplevd
Så lenge vi får close over skyen er jeg fornøyd, sist vi brøt opp stoppet ikke RSI før 82,03, mye å gå på enda
Klassisk sell on news pt. Kan vippe begge veier.
Nej, de ska nog ha minst det dubbla och kanske ännu mer . De har nog köpt lite redan idag…
Helt riktig, vi må tilbake til vårparten av 2018 for å se tilsvarende. Holder kursen seg i blått i dag på stort volum er det et massivt styrketegn og kjøpssignal.
Fra Q4-rapporten
This resulted in no payable tax in Norway nor in the Netherlands for the fiscal year 2018
De skal jo ikke betale noe av den i 2018? Men siden de skal betale den en gang i framtiden, så trekker de den fra resultatet i år? Det betyr vel at defered tax kun har en betydning for cashbeholdning, ikke resultat?
beklager, der blingset jeg. Lenge siden jeg har gjort et årsoppgjør selv nå ser jeg.
Skattekostnaden= endrings utsatt skatt + betalbar skatt.
Så det blir motsatt av hva du skriver. Kun regnskapsmessig effekt, ingen effekt på cashflow.
Jeg solgte traderpotten i åpningsauksjonen, ser ut som det var lurt (som vanlig).
Men funcom som langsiktig investering er jeg sikrere på enn noen gang.
Hvor langt ned må den før du går inn igjen med traderpotten?
Redeye sitt estimat fra i går
Det Funcom leverte
Net sales + 1MUSD / +13%
EBITDA + 700 TUSD / +27%
EBIT + 500 TUSD / +55%
Utenom det, så fortsetter Funcom å guide i sammesvar med det Redeye har forventet, men i tillegg, så har de fått inn Dune IP-en.
Får vel en liten oppjustering fra Redeye da?
Garantert. Samtidig blir det interessant hvordan de verdsetter / kommenterer Dune-avtalen.
Dette er en IP fullt på høyde med Conan, hvis ikke enda mer verdifull å utvikle spill for. Synergien med filmen, partnerskapet med Petroglyph og legendestatusen til spillserien er enormt.
Rui har åpenbart et godt navn i bransjen allerede, hvis ikke lander du ikke den avtalen med Legendary.
Hvis det faktisk blir noe av filmen, så er jeg enig. Gull for Funcom å tilgang til en AAA IP til i tillegg til Conan.
Det må man kunne være (så godt som) sikker på. Ikke bare fordi hele filmen er ferdig castet og i preproduksjon, men fordi det ikke gir mening for Legendary å supplere med spillutvikling hvis ikke alt er på stell.
Selv om filmen av en eller annen grunn ikke skulle bli laget, så er IP’en gull verdt.
Edit:
Filmen kommer november 2020 - boom (som enkelte sier):
Warner Bros. has scheduled Legendary’s science-fiction tentpole “Dune” for a Nov. 20, 2020, release in 3D and Imax.
Her man følge nyheter knyttet til filmen for de som er interesserte:
Jason Momoa!! mr khal drogo x aquaman
Shit, da blir det publikum av begge kjønn til stede
Funcom får forhåpentligvis en ekstra boost med oppmerksomhet rundt Dune spillet, da. Ser jo ut til at Dune filmen kommer til å bli et monster ref. bekreftede skuespillere og regissør!
Jason Momoa aka Aqua Man
Josh Brolin aka Thanos
Oscar Isaac fra Star Wars og Arrivals
… Med Stellan Skarsård +++
De 3 siste regisserte filmene (Engelsk/Amerikansk tale) fra Denis Villeneuve:
Sicaro
Arrivals
Blade Runner 2049
Ikke alle som kan si at de er partnere med Legendary Ent.
Lukter dere det, folkens? Lukten av suksess og penger