Funcom har jo uttalt ganske mange ganger at de kommer til å oppsøke nisjer som ikke de største selskapene rører, men som er for omfattende for de minste selskapene. Vil tro at Epic og CO faller innunder den første kategorien og at de derfor ikke går i direkte konkurranse med de.
Du er inne på noe her, 33år og aldri hørt om Dune før i går em
Ja nettopp. Jeg er 32, og eneste grunnen til at jeg har hørt om det er at jeg har langt over gjennomsnittet interesse for SCI fi/fantasy. I tillegg til at Dune gikk ofte loop på enkelte canal+ kanaler når jeg var “liten”.
IPn er STOR innen de som kjenner til det. Men den begynner å havne litt i bakleksa, så hvis den skal løftes opp og frem igjen er det på tide. Men det er kanskje derfor de som har IPn også har startet dette samarbeidet.
Dune var minst like stort som Ringenes Herre i sin tid.
Så bare vent til det kommer en gigantfilm.
Artikkel fra gamer også
“Boken Dune ble opprinnelig gitt ut i 1965, og siden har serien vokst seg enormt populær med enda flere bøker, TV-serier, filmer og spill. Det første Dune-spillet kom i 1992, mens oppfølgeren Dune II regnes av mange som strategispillenes far”
Samma her. Har bare hørt om Dune pga sci-fi interessen min. Ble selv født året etter filmen ble sluppet
Folk som klagde på lite replayability & Denuvo gjør om rewivews + Det blir vist generert litt salg ut av det læll.
Snittalder på konsollgameren er godt opp på 30 tallet
Du store min som jeg håper trendskiftet finner sted i dag, og at det står en skokk øretrillere igjen på perrongen etter å ha kastet ut rubbel og bit basert på hvordan aksjen har oppført seg ifbm. med gode fundamentale nyheter / rapporter de siste par årene.
Blir vel med håpet, men det er en fin tanke.
RT 15,96
En del av min pott kan vurderes salg på 50++
Solgte unna 10k på 15.9 i åpning, i tilfelle dump ila uken, så har jeg litt krutt klart til å senke snittet ytterligere
Store volumer som går nå. Over 3 mill
Lugne ordrer på 150k+ til høyre og venstre - ikke sett sånn action på veldig, veldig lenge.
Jeg ser for meg at fondet som har lastet opp 700k på fillevolum nå endelig får kjørt på uten å presse kursen altfor mye. De kan fint å ha kjøpt 700k i dag alene.
Absolutt - mer sannsynlig enn ikke gitt det vi ser nå.
Tar en ny liste på fredag eller mandag - kan godt hende freefloat virkelig spises opp nå.
På dager som dette kan man forbanne den anonyme handelen. Bildet hadde for eksempel vært tydelig hvis man i dag så at SEB kjøpe 1 million aksjer.
Bryter vi ut av skyene på disse volumer så må jo det borge for en fin oppgang utover våren og frem mot CU:grinning:
Jeg kan se sola.
HODL
Når sist var vi så høyt oppe på omsetningslista med +teng foran kursutviklinga?
Jeg legger mine ut til salgs på 40,-. Snakkas til høsten.
The Q4-report from Funcom was somewhat better than expected. Net sales were USD 8.4 million, exactly USD 1 million better than our estimate. EBITDA was also exactly USD 1 million above our expectations. We think the new Dune-agreement sounds promising, which should be a strong IP especially amongst 40+year old gamers. Paradox Interactive should be jealous…
In 1992 the game Dune II which laid the foundation for the entire Real Time Strategy genre (RTS). As we wrote in the initiation report Funcom’s publishing partner Petroglyph consist of two of the leading men behind Dune II. We hope and believe one of the three expected Dune-games will be a spiritual successor to Dune II. However, Funcom communicated that the exclusive partnership with Legendary Studios was to develop games based one the works of Frank Herbert’s Dune. So probably Funcom will have to make an addition to the agreement or perhaps acquire Petroglyph. We think a Dune strategy game developed by Petroglyph is a project that would be very well received by the gaming community.
As stated when Funcom unveiled the news, making an MMO in the Dune-universe is in many ways a dream project for the employees at Funcom. This if something that should raise the standard of the game which in the end should be a good thing for Funcom-shareholders. How strong the IP is for the broader audience is however somewhat uncertain at the moment, however we think high quality storytelling always will work.