Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

However, Funcom communicated that the exclusive partnership with Legendary Studios was to develop games based one the works of Frank Herbert’s Dune. So probably Funcom will have to make an addition to the agreement or perhaps acquire Petroglyph. [To have them make an RTS]

Lo godt av denne:

We think the new Dune-agreement sounds promising, which should be a strong IP especially amongst 40+year old gamers. Paradox Interactive should be jealous…

Tror dere dette slår an blant de svenske investorene? Jeg tror det. :slight_smile:

3 Likes

Litt skeptisk til så mye volum uten at prisen reflektere det.

Nesten 3,5 ganger så stort volum i forhold til i går, men bare minimalt større spread.

2 Likes

Vil nesten snu på det og si at det tyder på at aksjer bytter hender på et kritisk trendnivå - stenger vi over 15,52 på substansielt volum er vi ute av skyen i opptrend for første gang siden vinter/vår 2018.

Da skjedde dette:

Vi kan ta oss mang en bolle på at samtlige traderpotter og/eller kortsiktige aksjer røyk ut fra Tekinvestor og andre forum mellom 15,50 og 16,00. At kursen ikke raseres i dag er svært positivt, og representerer et (tilsynelatende) trendskifte.

7 Likes

Sist vi hadde så stor omsetning var vel slutten av aug 2018

Meget positivt at det omsettes MYE aksjer uten at kursen faller. Dette tyder jo på at de som skulle trade på Q rapport kommer seg ut mens vi får nye eiere som kjøper på 16kr.

5 Likes

Hypertraderne ja sikkert. Jeg er 100% lastet nå. Ikke utført en handel så langt.

1 Like

Var mange av oss litt yngre som spilte Dune spillene som også Westwood stod bak.
Siste Dune spillet var Dune 2000 fra 1998 og fikk en helt ok score. Dune 1 & 2 var DOS spill, mener jeg :smiley: Det ble hyllet om jeg husker riktig.

Ser lett for meg at Funcom og Petro lager en ny Dune RTS hvis f.eks CU går greit :slight_smile:
RTS trengs det mer av og det syntes jeg er tydelig i markedet. Spesielt med skikkelig PvP elementer. Der tror jeg Dune IPen kan bli gull både for eldre og yngre. Dune MMO vil også tiltrekke seg “kvinner og barn”, som Conan ville sagt.

1 Like

Jeg ville bare vært litt forsiktig å bli for optimistisk. Går man på minutt chart så kan man se at de største voluma har gått i det øverste sjiktet.
I tillegg har man en positiv rapport, hvor det gjør det mulig å selge på oppgang. Bruddet har heller ikke blitt testet mot tidligere motstand.

Spørsmålet er om det er stor nok etterspørsel etter så store volum har byttet hender. Hvis det er, så er det jo bare tommel opp :+1:

4 Likes

Det rådet skal man alltid ha med seg i denne aksjen :wink:

2 Likes

Enig!bilde

4 Likes

Joel kommenterer på Twitter: It begins…

https://massivelyop.com/2019/02/26/funcom-saw-record-high-financials-in-2018-inks-deal-for-dune-games-including-an-open-world-multiplayer-title/

2 Likes

Da blir det ikke noe RTS da @Gostemning. Selv om jeg er helt enig i at det er labert med (gode) utvalg i den sektoren

2 Likes

Has signed a six-year deal with Funcom, the company responsible for Conan Exiles (and its questionable anatomy-based physics engine).

"(and its questionable anatomy-based physics engine)." :joy:

3 Likes

Hvis du tenker på MMO som skal komme så er det bare 1 av totalt 3 planlagte titler. Hvem vet hva nr 2 og 3 blir!

1 Like

Noen har dumpet seg kraftig ut på Funcom salgene i dag :wink: . 5% av aksjene omsatt. Dette lukter opp.

2 Likes

Kanskje en flaggemelding?

Noen har økt kraftig i dag, 5% av aksjen omsatt. Kan det være det svenske fondet? Jeg tror det.

Angående selgere, så tror jeg det var mange som har dumpet ut gearingen sin nå. Hvis det svenske fondet da har kjøpt opp disse aksjene, så kan det plutselig bli trangt på vei inn igjen. :stuck_out_tongue:

Personlig solgte jeg litt i går og kjøpte det tilbake i dag utfra den teorien og en kvartalsrapport jeg likte godt. Med måten Funcom har gjort avskrivninger på, så forventer jeg et Q1 som med mye lavere inntekter fortsatt får et positivt resultat. :slight_smile:

7 Likes

Instarocket to 30?

Nei, det har jeg ikke noen tro på. Hvis CU skulle selge 500k første måneden, så kanskje, men det er ikke blant “sannsynlig” scenarioene mine akkurat. :wink:

Hvis riktig pris er 18 kr, og vi var nede i 11 kr pga frykt, så kanskje 25 kr på optimisme? Jeg tipper Redeye kanskje øker base scenario estimatet sitt noe, ettersom inntektene ble 17% høyere enn de ventet i Q4. Jeg tror det er MYZ de har undervurdert. Personlig hadde jeg regnet meg fram til litt i underkant av 8 MUSD, så 8,4 MUSD var bra. :slight_smile:

2 Likes