Hvorfor forventer du positivt resultat pga avskrivningene. De kjører jo relativt aggressiv avskrivning, med relativt kort avskrivningsperiode og høyere avskrivning umiddelbart etter lansering. Er tanken at de tok mye avskrivning i desember, og således gir oss relativt lavere avskrivninger i q1?
Nettopp! La oss si de har 2 MUSD å skrive av på MYZ og tok 1 MUSD i Q4 2018, da har de 5 kvartaler til hvor de skal skrive av 200 TUSD, så avskrivningene går ned med 800 TUSD der.
Tidligere så har Funcom skrevet ned ca 10% av intangible assets. Hvis man trekker fra Heroic Signatures som har blitt lagt der, så er vi på ca 16 MUSD, 10% av dette er 1,6 MUSD, 1,6 MUSD mindre enn de skrev ned i Q4 2018. De hadde lanseringer i både Q2 og Q3, så avskrivningene her ble høyere enn de ville blitt ellers antar jeg.
Opex går også ned ettersom de har flyttet folk fra Conan Exiles til Conan single player og Dune open world.
Konklusjonen min er derfor at det ikke skal rare salget i Q1 for at de går i pluss, og vi har gode data på dette salget
Ja det høres jo logisk ut iværtfall! bra tankerekke!
Kan du se om jeg svarte 8,5 på pollen? Kan ikke søke opp slikt på mobilen.Tror jeg tippet det…
Du stemte som flertallet på 7 MUSD Funcom småprat 2019
Jeg hadde estimert EAT på 1500 TUSD, så 900 TUSD for mye, men de skrev også ned noe sånt som 700 TUSD mer enn jeg hadde forventet*, så synes jeg traff ganske bra allikevel.
*Ref diskusjonen over, så har de endret litt praksis for avskrivningen til MYZ, så vanskelig å komme fram til den på forhånd.
Heisann,
Lenge siden .
Har sittet stille i båten ned og opp igjen.
Når var Funcom sist i blått etter kvartalstall ?
Gratulere til alle som er inne.
Nå begynnner morroa
Ok det var ikke 2 poller? Jeg som husker feil da. Harry bonde med for stor tro på seg selv er nok ikke så sexy for så mange.
Jeg skal rydde og delvis tømme huset i dag, for jeg skal vaske det, så prokrastinerer litt med den oppgaven.
Innsidekjøp på 67000 aksjer
INSIDER
18:15 FUNCOM: Mandatory Notification of trade https://newsweb.oslobors.no/message/470765
Funcom 2.0, alt bare går på skinner
Kjøpt på 15.49…etter forrige insiderkjøp å dømme så er vel ny targetkurs da rundt 13ish…
Forrige innsidekjøp kom i en nedtrend, her ser det ut til at optimistene har overtatt styringen. Får det bekreftet/avkreftet de neste dagene.
Insiderne snitter ned
(velkommen etter)
Instarocket kommer😆
Nå blei det spennande gitt.
Jeg tror funcom har lært av tidligere sell-on-news dumper. Virker som de legger an til en skikkelig kavalkade av gode nyheter nå fremover.
Det de har “lært” er at de vet hvordan de produserer shitloads av penger, så store stygge fond og det som er verre kommer og støvsuger aksjer fra traderne, som sitter igjen som spørsmålstegn fordi de ikke skjønner hvorfor streken de tegnet ikke funka