Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Dette stemmer.

Ser ut som julaften kom tidlig @h3nk1 :partying_face:

Nåja er ikke helt overbevist enda mtp at kursen skal holde seg stabil fremover. Tror det ikke før jeg ser det. Strålende fornøyd med at vi holdt oss over 15 i dag :+1: På lang sikt er jeg derimot super bull :heart_eyes:

Du fikk med deg innsidekjøpet av et styremedlem? :wink:

Spennande dag/dagar imorgon och framöver? :smiley:

Filming i Las vegas for et secret project. Hvis vi antar at dette ikke var CU (som strengt tatt ikke var hemmelig på tidspunktet), kan vi forvente en godbit av en film om DUNE-planene?

2 Likes

Dune er for langt fremme. Når du ser bildene de la ut så ligner det veldig på Conan country… så jeg tror du kan forvente at det er Conan de skal slippe info på.

6 Likes

Det som overasker meg og til tider frustrerer meg. Er evnen vi mennesker har til å alt for ofte å tolke ting og hendelser på den negative siden. Dette gjelder ihvertfall for Funcoms tilfelle,
noen eksempler:
1:
Funcom har 174 Mill på bok nå. / De klarte ikke 200Mill… fort gjort å bruke opp de pengene…

2:
FUNCOM N.V. ENTERS INTO EXCLUSIVE PARTNERSHIP WITH LEGENDARY STUDIOS FOR GAMES IN THE DUNE UNIVERSE / det er nok lenge til de spillene kommer… bare 3 spill…
3:
Oppgangen kommer på alt for svakt volum… Når volumet kommer… Merkelig att ikke kursen stiger mere på slike volum… Det må være no galt her…
3:
Funcom leverer tidenes resultat for selskapet i 2018. Men 2019 blir nok ikke så bra… Nei det har du nok rett i… vi får håpe att de ikke føkker opp 2020 ihvertfall…

Dette er satt litt på spissen folkens, men enkelte av dere må jobbe litt med tålmodigheten deres. :sweat_smile:
Ledelsen i Funcom har de siste 2 årene gjorde nesten alt riktig.
Rui har tatt selskapet fra å være uker unna konkurs og ha 35 mill i gjeld. Til å ha 174 Mill på bok og 0 i gjeld.
Funcom har 5-6 spill i pipen for de neste 2 årene, Rui presiserte att de hadde enda flere prosjekter i søkelyset.
Den ene avtalen etter den andre ruller inn. Primær innsidere kjøper forholdsvis store poster med aksjer, senest i dag. Noen av dem var faktisk så vågale att de kjøpte aksjer fra 17,85 til 20kr (enkelte er bare “galne” :wink: ) Nei for de som har plass inne på styrerommet til Funcom de vet jo ikke hva som kommer. De kjøper aksjer bare for å “vise” seg :wink:
Når blir Funcom aksjonærer fornøyde? Ja si det. Det er jo engang slik att det som gjør meg fornøyd ,trenger jo ikke gjelde for deg.
Det er helt ok.
Men ta frem krukken som det står tålmodighet på, smør deg både her og der :sweat_smile: Ta på dere litt lengre briller, så skal jeg love deg en litt bedre hverdag.

Selv er jeg storfornøyd med siste dagers begivenheter, hadde ikke drømt om att Funcom hadde så mye til oss i godteposen sin.
Nå må dette bare få tid til å begynne å “virke” Hvor lenge tror dere det går før flere meglerhus drister seg frempå med en analyse av dette “tulleselskapet” ? Ikke lenge.

20 Likes

Du har nok rett. Synes bare ordvalget secret åpnet for litt spekulasjon. DUNE var jo faktisk hemmelig på det tidspunktet.

Hvor mye mening gir det å starte PR for et spill som kommer 2021 kontra et spill som kommer om 2-3måneder? :wink:

3 Likes

Om du blant annet sikter til meg og en del av det jeg har skrevet i dag så forbeholder jeg meg retten til å ytre meg skeptisk til vi ser at aksjen stabiliserer seg i en ny opptrend. Dette da jeg etter det jeg kan huske har vært mer tålmodig enn blant annet deg som vel solgte alt i August før du vendte tilbake igjen utpå høsten :wink:

1 Like

Jeg fobeholder meg retten å si trolling, når jeg synes noen troller :joy:

Dette sammen med at Las Vegas er omgitt av dunes (:drum: ) så var det ikke dumt tenkt

4 Likes

Litt synsing/høyttenkning herfra - En annen ting som taler imot noen særlig nedgang nå (sett bort ifra det fundamentale og sikkert TA. Sistnevnte er ikke jeg tilhenger av i dette papiret) -er at mange små kvittet seg nok med endel i dag (Ser for meg en del tradingpoter og gearing gikk i dag). En del av den kapitalen ønskes nok inn igjen hvis vi får en dupp ned … Tom. Jeg dristet meg til å trade med nesten 1% prosent av beholdningen i dag :scream: På den andre siden så har man lært at i dette papiret så skal man (kortsiktig) aldri si aldri! Uansett, for meg så er det ikke så veldig spennende om kursen står i 14,80,- eller 16,30,- etter slutt i morgen. Jeg er mer spent på om vi er på 35,- eller 58,- om et par år :sunglasses: Ha en fin kveld videre :v:

13 Likes

Har ikke være ute etter noen, tro meg. Ville bare belyse noe av utålmodigheten her inne, som er stor til tider. Vil vel påstå att jeg er en av de mest langsiktige her inne. kun vært noen få inn og uturer på over tre år. :slightly_smiling_face:

1 Like

Bare inn og ut noen ganger i året altså. Joda, langsiktig til å være en trader.

Sier du att jeg er en trader :rofl::joy::rofl::joy: Da vet du ikke hva du prater om.

Nei, det er du som sier det.

Og det er ingenting galt med å være det.

HegnarTv vier stor plass i dagens sending til Funcom :joy: Fra ca 9:00

Tror ikke vi skal snakke så mye om Funcom, lite overskudd (lol)

Jaja, Hegnar er på gli. De brukte 3 sekunder og sa hverken «tulleakske» eller «tjener ikke penger».

Edit:

Spøk til side, det er jo smått tragikomisk.

3 Likes