Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Kjapp status over endringer som kom fram i Q4 2018 rapporten:

• Skaffet seg tilgang på Dune IP-en
  • Publishingspillene har samme guiding som tidligere, så ikke noe forsinkelse de vet om nå
  • Coop shooter kommer i 2020 (tidligere bare indirekte guidet som 2019 eller 2020)
  • Conan single player kommer i 2020 (tidligere bare indirekte guidet som 2020)
  • Spill med kortere levetid blir skrevet ned over så lite tid som 18 måneder, ikke 3-5 år.
  • Mindre fokus på Conan Exiles (dette har vel egentlig vært indikert tidligere)
  • Flere aktive prototypeprosjekter (3 estimert av @anon80503862, mulige publishing titler?)
  • Styremedlem kjøpte 67k aksjer
9 Likes
  • Dumpen kom som den alltid gjør etter kvartalstall

Hvilken dump sikter du til?

Sjekket kursen i det siste?

Hvor er dumpen du snakker om ?

Jeg ser bare 100k ordre som er initert av kjøper og en robot som selger kursen ned 20øre med 50 aksjer…

1 Like

Backdraft? Noen tror de eier aksjekursen, men alt må gå til helvette til slutt. Jeg tror dumpworshipers får denne i fleisen. Slutter over 16 er min spådom.

1 Like

image

Det er solgt noen tusen aksjer under 15,50, meeeen… dump? :smiley:

1 Like

Jeg konstaterer bare at kursen p.t. er 15,30.

Jeg kjøper på disse nivåene jeg altså, men jeg konstaterer at det var en god idé å selge i åpningsauksjonen i går.

At kursen går ned og at det dumpes er to veldig ulike ting.

1 Like

Kort fra 16,10 til 15,30.

Vi tar en oppgang når helgen starter :grinning:

Med respekt å melde, dette mønsteret har blitt kalt dump i årevis her på forumet.
Sier ikke det er det, men har blitt kalt dump.

Og folk som da ymtet frampå at det ikke var dump, ble lettere korrigert til at “jo, det er det”.

:wink:

Normalt kommer det 2-3 puljer med 100-200k aksjer, som dreper alt moment opp.

Det er en dump :wink:

1 Like

Har vært…! :wink:

16.10 var vel HOD igår også

dumping

1. The selling of large amounts of a stock or stocks in general at whatever market prices are in effect. For example,investors might dump stocks upon hearing of an outbreak of fighting in some part of the world.

Har det?

Når da? Jeg har aldri sett noen omtale salg av større enkeltposter på en gitt kurs som “dump” her inne (før til dels nå, da).

Uansett: Dumper i dette papiret trodde jeg folk var omforent om at innebar store nedsalg på bid for å ta ut hele kjøpersider, og forårsake 3+ prosent kursfall i én smell. Vanlig oppskrift er ~3 stykker i løpet av en handelsdag når først aksjen gruses.

Dét er “dump” i Funcom, at noen (?) evt. mener annet er en blanding og feil og…teit.

1 Like

Funcom har tatt inn :anchor: nå. Seilasen har begynt :passenger_ship:

1 Like

Viktig å kalle det dump for dere? Hehe…

Jeg kaller det raid. Villt mye aksjer kjøpes. Vanlig bevegelse å se når en aksje har et fundamentalt skifte av hvem som sjefer aksjekursen.

Det er kanskje ikke en dump av den vanlige sorten som har vært.

Men kursen er ned, så får man kalle det hva man vil :slight_smile:

Det var Thanos som snappet fingrene…

Man kan si at kursen er ned… siden kursen er ned :wink: