Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Interessante tanker, men jeg tror ikke det vil påvirke Tencent.
Jeg tror gamingmarkedet vil leve godt uansett, kanskje til og med økt salg?
Det er noe annet med generelt forbruk tro jeg.

Nei.

1 Like

Vil jo øke generell usikkerhet og minske sjangsen for at budet økes?

2 Likes

Enig i at gamingmarkedet ikke har noe å frykte her, snarere tvert om. Men klart dette kan påvirke styret og driften midlertidig for Tencent. Bare reiserestriksjonen vil jo gjøre det.

Neivel? Ikke mer?

Tencent ber ansatte jobbe hjemmefra til 21 Februar

Bruker mye penger på andre ting nå:

Tencent has set up a 1.5 billion yuan fund to support medical supplies, technical support and scientific research

Gir ut gratisapper:

Chinese internet giant Tencent has introduced a “Haina community digital pass”, a mini app that runs within the ubiquitous multipurpose app WeChat, according to a Tencent statement on Monday.
https://www.scmp.com/tech/apps-social/article/3050032/chinese-officials-request-tencent-alibaba-develop-coronavirus

Gir penger til shoppingindustrien (og mange andre gode formål)

Kursen sliter, men samtidig kan jo flere sitte hjemme og spille spill/musikk etc

While the stock has recovered from some of the Wuhan weakness, at just under $14 a share it’s still trading toward the bottom of the past year’s price range.

https://www.barrons.com/articles/tencent-music-and-other-chinese-stocks-that-can-thrive-despite-coronavirus-51581417

Tech bransjen generelt får mange utfordringer.

4 Likes

Jeg tenker at Kinoindustrien sliter og kommer til å slite hardt om dette ikke gir seg. Om tencent ser at dette kan slå hardt på lanseringen dunefilmen og synergieffekten…
Tenker høyt

54k ansatte ? :face_with_monocle:

Var har jag hört det här förut? :thinking::smile:

7 Likes

Jeg tviler på dette påvirker særlig. Nå er det et datterselskap av Tencent som kjøper i Funcom og jeg hadde fått det for meg at dette oppkjøpet ble styrt fra Europa men jeg må innrømme at jeg ikke finner igjen noe bevis for den oppfattelsen. :see_no_evil:
Noen som vet hvilket datterseksap det egentlig er som kjøper i Funcom og hvor det styres ifra?

Opprinnelige børsmeldingen sa vel følgende:

On 28 September 2019, KGJ Capital AS, a company which is indirectly controlled by Mr. Hans Peter Jebsen, entered into an agreement (the “SPA”) with Tencent Cloud Europe B.V., a company 100% controlled by Tencent Holdings Limited (the
“Buyer”) for the sale of its 22,341,221 (depositary ownership in) shares in Funcom SE at a price of NOK 15.75 per share.

Som strengt talt ser ut som et firma som leverer skytjenester.

https://lei.report/LEI/254900G2KBW2GMLYAS29

1 Like

Ah der jeg hadde det med Europa fra ja :slight_smile: Takk.
Passer kanskje inn i strategien med Games as a service det da?

Men poenget mitt var egentlig at oppkjøpet styres fra europa og at det derfor ikke burde bli for stor påvirkning av det som skjer i Kina.

IR-kontakten for oppkjøpet jobber ved Hong Kong-kontoret:

Jane Yip
Assistant General Manager, Investor Relations & Global Communication at Tencent
Hong Kong

Sånn ut i fra aktiviteten i denne tråden om dagen så virker det som de fleste småsparerene har solgt unna ??

Er det så mye å diskutere om dagen da?

3 Likes

Der kom melding om utsatt Chop Chop, men har vel lite å si om dagen…hehe :sweat_smile:

For én gangs skyld raser ikke kursen 10 %.

1 Like

Funcom utvecklar sig till det största skämtet inom gaming i modern tid

1 Like

Hyperbole much.

1 Like

Skal være glad 10cent kom med en redningspakke her ja

Å ja - Chop Chop bar strengt tatt Funcom MCAP.

2 Likes