Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Det er en måte å se det på.

En annen måte å se det på er at +/- 0% er hakket bedre en -20-30-40% som vel er ståa for endel populære nordnetaksjer nå :rofl:.

Så det kan nok være den veien og avhengig av hva folk valgte å bruke kapitalen sin på da de solgte.

Hakon var jo så ærlig og sa at han skulle godte seg litt over dritten de som valgte å holde kom til å sitte i. Husker ikke nøyaktig hvordan han ordla seg.

Siste oppdatering fra han er (22 dager siden)

Axa minus 25ish%
Bgbio minus 16ish%
Kit ca null%
Nano minus 7ish%
Pcib minus 34ish%
Trvx minus 9ish%
Ultimo minus 40ish%
Epis pluss 30ish%

Blir mange fine kjøpsmuligheter når Coronaen roer seg. Jeg stresser ikke.

Utveckling efter salg av FUN :wink:
20200226_205138

4 Likes

Nel eller Photocure ?

Huh jeg har tradet masse etter det. Er bare 100-150k I minus nå i det jeg sitter inne i. Har aldri sagt at jeg skulle godte meg? Spesielt utsagn, why u so salty?

1 Like

Inte NEL el Photocure. Aldrig vart inom Photo och vart inom NEL ish 10min.
Men TOAD, ZORDIX, AAC, Medicpen, Zignsec m.m. Kahoot är väl det stora minuset

Sorry om jeg misforstod. Ikke noe minus på meg så lite salty🙂.

Scrolla oppover.

Du skulle ri ryggen til de som valgte hold… vet ikke hva du mente med deg jeg, men trodde det var noe sånt som “told you so” om det gikk gæli?

1 Like

Nei. Det jeg sa er at om Tencent sitt bud ikke går igjennom så blir jeg teknisk sett å ri ryggen til alle som HODL. Har vel egentlig forklart det meget godt :slight_smile:

1 Like

Sorry, jeg tolka det utsagnet som at du skulle fortelle hvor dumme de var de som valgte HODL.

De har iallefall ikke tapt noe penger på Coronakrakket…, foreløpig😉.

Men klart, om budet feiler og Tencent trekker seg og det blir emi på 10-12… :confounded:

1 Like

Nei overhode ikke. Ingen er dumme, men man gjør forskjellige valg.

Og som du sier. Akkurat nå er Funcom safe haven

Joda, men jeg holder ikke i dag for de 0.06%, jeg holder fordi jeg avventer mer informasjon for å vurdere sannsynligheten for at budet øker til f.eks. 20 kr. Jeg selger hvis jeg føler meg sikker på at det ikke er aktuelt med noe høyere bud.

1 Like

I dagens klima vil jeg vurdere det til at sannsynligheten for at budet blir droppet er mye høyere enn at budet blir øket.

7 Likes

Jeg er rimelig enig.

Jeg tror også folk i stor grad vil godta budet fordi cash is king.

2 Likes

Ja, det er klart det kan komme interessante kjøp nå etter at en del selskaper har rast nedover som er bedre enn å vente på en eventuell økning i budet. Og sjansen for at folk aksepterer 17 i dag, gitt børsenes utvikling i det siste, er nok mye høyere enn sjansen for at folk aksepterte 17 i den situasjonen verden var i for to uker siden.

~95/100 har allerede solgt, men har et lite håp om at budet faller igjennom. ~5/100 har ventet «helt» frem til oppstarten av tilbudsperioden for å se om budet økes og/eller det kommer andre interessenter på banen.

Oppkjøpet er etter alle praktiske formål allerede gjennomført dersom man legger til grunn at Tencent tar arbitrage-andelen (og foreliggende aksepter).

1 Like

Håper for din del at vi andre tok feil, det fortjener du. Lykke til🤞

Jeg ser liten til ingen risiko for at oppkjøpet ikke går som planlagt - det er bare å se på andelen til arbitrage, og at det ikke ser ut til å bli aksjonæropprør og blokkering av oppkjøpet med det helt første.

Så da kan man fint ha is i magen og la arbitrage sope opp resten av selskapet og krysse fingrene for at fondene kan ha fått til en bedre deal og/eller at en annen aktør har lyst på Conan og Dune-lisensene.

Det er fortsatt en god stund til 16/3 (en frist som trolig blir forlenget hvis nødvendig).

Edit:

Snakker om sola, der ringte DNB og lurte på om jeg ville akseptere budet :sunny:

1 Like

Nå som 99% er ute av aksjen. La oss håpe budet ikke går igjennom sånn Fun blir priset til 2,50 og en løk.

Da kan vi gå tilbake til gode “gamle” dager med h3nk1 sine meme’s, Håkon sine kommentarer om mora til konamixx, daglig klaging om bergenseren’s ville herjing, den mystiske goldfarb, og snakk om fremtidige avkastninger på flere 1000 prosent.

1ptg0r

11 Likes

18 Likes

Funcom var en feilinvestering, men takk Gud for at dette budet kom tross alt.

Tenk forresten på hvor Funcom hadde vært i dag uten dette.

Herre Gud og skaper. Hadde vært langt under 10.

6 Likes

Tencent = Gud confirmed ;D

For morroskyld: Tencent må ha satt ut corona-viruset for å senke markedet sånn at de siste motvillige i Funcom skal godta budet. Ruthless business :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like