Filmen er vel ferdig innspilt også, nå er det special effects etc.
Den kommer nok som planlagt ja.
Filmen er vel ferdig innspilt også, nå er det special effects etc.
Den kommer nok som planlagt ja.
Var da ingen sminking her. Faktisk en rapport som var mye bedre enn jeg trodde.
Hva er egentlig sminkingen her?
Mener altså ikke sminking av tallene/rapporten - men at Funcom ble «sminket» for billigsalg etter intensjonen om oppkjøp ble kjent.
Endrer posten ovenfor så ikke flere misforstår.
Ja dette tror jeg ikke helt på. Men nå spiller det ikke noen stor rolle lenger heller.
Ikke at det betyr stort lenger, men vil tro feks. Unreal/Unity fint kan kjøres på både denne og neste generasjon? Og at det heller er maskinvaren som fortrinnsvis endrer seg (i positiv forstand)?
Mao. at migreringskostnaden er (svært) lav som sådan.
Men her er jeg ingen ekspert.
Selvfølgelig kjører det. Men det vil ikke være bygd fra grunnen opp for å ta nytte av systemet slik som spillene de lager fra bunnen av da vil gjøre. Det blir mer som en remaster og vil ikke nå samme nivå som andre spill på tidspunktet. Det er iværtfall min teori.
Dessuten så er det ikke sikkert spillmekanikken som de har tilpasset dagens marked er relevant på tidspunktet det er klart, som f.eks duke nukem forever.
Alright - og jeg er sef helt enig de andre refleksjonene dine.
Finnes vel måter å rigge et back-burner crew for å oppskalere / whatever hvis de nå en gang skal slippe MC etter DUNE. Men overhodet ikke optimalt.
Aldri har vel Rui og Stian sett mer glade og fornøyde ut i en rapport-stream…
Funcom må jo bli en av årets store “vinnere” på børsen🤣
Stor takk til Tencent💰
Ja tenk hvor kursen hadde vært i dag hvis vi ikke hadde fått budet fra Tencent. Med 20% ned på oslobørs og utsettelse på spill kunne det sett stygt ut.
Nei nei nei, hadde overhodet ikke sett stygt ut - dere glemmer at de utsatte Chop Chop til etter Q1 pga. budet.
Enda en (JPM) bikket 5 % - neste liste viser vel at topp 20 er nærme 90 %.
La dem få driten. Jeg er sjeleglad for at budet kom. Kursen hadde sikkert vært i minus på dette tidspunktet uten bud.
Tidenes “close call” for å gå saftig i minus dette her for min del i hvert fall! Hadde vel omtrent blitt wipet i fra aksjemarkedet for mange år fremover da jeg satt liksom 120% lasta…
Ikke mye negativt å si om Tencent nå nei
Men må si jeg fortsatt synes det er en stusselig, rent tragisk slutt for Funcom som et norskt spillselskap.
Da er vi to… Er selvfølgelig veldig glad budet kom, i etterpåklokskapens navn…
Men er og glad jeg valgte å holde brorparten, fremfor å bli med børsen ned i Koronahølet… eller dvs har mindre en halvparten igjen nå… så er med litt ned, men “gikk glipp av” de første ukene med kollaps…
Tror team HODL lo sist👍
Jeg har mine FC på ASK. Hvordan gjør jeg da når jeg fyller ut akseptskjemaet for at ikke verdien skal tas ut av ASK (realiseres)?
Selg over børs?
Hadde jo kanskje håpet å slippe det da… Virkelig ingen måte å gjøre det på?