Takk for laget🙂
Ring DNB og spør, de har garantert svar til deg
Hvorfor ikke selge over børs? Tjene 10 øre?
Vel, dét og du er feks. sikret å bli kompensert hvis Tencent mot formodning skaffer seg siste rest av aksjer til høyere kurser innen det neste halve året.
Sjansen for det eksisterer ikke. Hvis derimot budet ikke går igjennom sitter man med tidenes skjegg i postkassa. Men hver sin smak.
Er i alle fall mer sannsynlig enn at budet trekkes.
Mener du det?
Ja, egentlig - oppkjøpet er i praksis gjennomført gitt at arbitrage / topp 20 sitter på ~90 %.
De kan jo inngå avtale med noen slik at det ikke blir 90%. Betale de ekstra godt, samtidig som Funcom krakker fullstendig suger de til seg easy en majoritet. Til langt mindre pris enn 90% til 17 kr.
Jeg stoler ikke på Kineserne. Jeg ser på 17 kr som for god pris nå, slik at de egentlig sikkert angrer og vurderer shady alternativ.
Tipper kineserne ikke er supersugne på å betale 17 kroner aksjen nå ja. I og med at de sikkert kontrollerer arbitrage-selskapene så kan de vel i praksis velge hva de vil gjøre.
Lyden av sirkus
Tencent kjøper ikke selskaper med et TI-perspektiv på ~4-8 uker og med like god fantasi for å finne på røverstreker.
Har du solgt nå eller holder du enda ?
Jeg har holdt for å se an om det kan komme andre aktører på banen og/eller om budet økes. Dagens børsklima har ikke akkurat økt sjansen for sistnevnte.
Blir å sende inn akseptskjema innen utgangen av mandag. Har holdt litt øye med topplisten, og oppkjøpet er såvidt jeg ser det i praksis gjennomført.
Det er kun Robur som i teorien kan forhandle og/eller forsøke å blokkere.
Gratulerer! Du har unngått et børskrakk på 25%! Det er som å få 33% ekstra!
Blir en stor risk å ta i dette børsklimaet å takke nei…
Hva skjer her? Du som selger på 15,93 15,8 @h3nk1?
Dette må vel være definisjonen av penger på gata?
Underlig, men det er i alle fall ikke en vegg med arbitrage som plukker alt akkurat nå.
Det betyr:
A: De har 90 %
B: De dropper budet
Jeg vil tro de de facto har passert 90 % i forrige uke.
Hvorfor faller aksjen i dag?