Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Takk for laget🙂

Ring DNB og spør, de har garantert svar til deg :+1:

Hvorfor ikke selge over børs? Tjene 10 øre?

Vel, dét og du er feks. sikret å bli kompensert hvis Tencent mot formodning skaffer seg siste rest av aksjer til høyere kurser innen det neste halve året.

1 Like

Sjansen for det eksisterer ikke. Hvis derimot budet ikke går igjennom sitter man med tidenes skjegg i postkassa. Men hver sin smak.

1 Like

Er i alle fall mer sannsynlig enn at budet trekkes.

Mener du det?

Ja, egentlig - oppkjøpet er i praksis gjennomført gitt at arbitrage / topp 20 sitter på ~90 %.

1 Like

De kan jo inngå avtale med noen slik at det ikke blir 90%. Betale de ekstra godt, samtidig som Funcom krakker fullstendig suger de til seg easy en majoritet. Til langt mindre pris enn 90% til 17 kr.
Jeg stoler ikke på Kineserne. Jeg ser på 17 kr som for god pris nå, slik at de egentlig sikkert angrer og vurderer shady alternativ.

1 Like

Tipper kineserne ikke er supersugne på å betale 17 kroner aksjen nå ja. I og med at de sikkert kontrollerer arbitrage-selskapene så kan de vel i praksis velge hva de vil gjøre.

1 Like

Lyden av sirkus :heart:

Tencent kjøper ikke selskaper med et TI-perspektiv på ~4-8 uker og med like god fantasi for å finne på røverstreker.

1 Like

Har du solgt nå eller holder du enda ?

Jeg har holdt for å se an om det kan komme andre aktører på banen og/eller om budet økes. Dagens børsklima har ikke akkurat økt sjansen for sistnevnte.

Blir å sende inn akseptskjema innen utgangen av mandag. Har holdt litt øye med topplisten, og oppkjøpet er såvidt jeg ser det i praksis gjennomført.

Det er kun Robur som i teorien kan forhandle og/eller forsøke å blokkere.

6 Likes

Gratulerer! Du har unngått et børskrakk på 25%! Det er som å få 33% ekstra! :sunglasses:

6 Likes

Blir en stor risk å ta i dette børsklimaet å takke nei…

1 Like

Hva skjer her? Du som selger på 15,93 15,8 @h3nk1?

Dette må vel være definisjonen av penger på gata?

Underlig, men det er i alle fall ikke en vegg med arbitrage som plukker alt akkurat nå.

Det betyr:

A: De har 90 %
B: De dropper budet

Jeg vil tro de de facto har passert 90 % i forrige uke.

Hvorfor faller aksjen i dag?