Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Kanskje alle arbitrage-aktørene ser time value som bedre i andre markeder? Kanskje Tencent via samarbeidspartnere har fått så mange aksjer de ønsket og derfor ikke handler mer? Kanskje Tencent vil trekke budet?

Vi vet ihvertfall at det er enorm fallhøyde herfra om Tencent skulle ønske å droppe budet og selge seg ut igjen, men det høres nesten for ille ut. Budet blir nok gjennomført.

1 Like

Dersom de har anledning til å trekke seg fra budet vil de kunne kjøpe over børs med 70 % rabatt.

Har vært litt ute av diskusjonene siden jeg solgte alt i Januar, men kan Tencent teoretisk trekke budet uten videre?

Er ikke budet bindende?

Det er det jeg lurer på. Vil tro at det finnes noen klausuler for det?

Det er en viss poesi at @h3nk1 vant til slutt.

3 Likes

Bra du minnet meg på, hadde helt glemt skjemaet. Får følge ditt eksempel og gjøre det samme.

Også en posei i at ingen av argumentene for å sitte eller selge ble grunnen til at man kunne vært tjent med å sitte :stuck_out_tongue:

Problemet her er vel at Tencent ikke eier 90% direkte og derfor kan avlyse budet selv ved å takke nei via andre aktører?

Men da har de jo allerede kjøpt aksjene for 17 kroner.

Ja, men er ikke akkurat snakk om mye penger for Tencent dette. Uansett casemessig har vel ikke ting endret seg i Funcom de siste ukene? Så ville vært rart om de droppet dette egentlig.

Hvis man klarer å få samme case til 70 % billigere så gjør man fort det.

Tror det ødelegger samarbeidet en del å dra den nå, men vi får se.

Dette skjønte jeg ikke…På hvilken måte mener du at han vant?

1 Like

De fleste andre tok ut pengene tvert og satte dem i aksjemarkedet og tapte 30% på en måned :smiley:

6 Likes

-50% her :smiley: Tapte 2x det jeg tjente på Funcom salget

1 Like

Jeg solgte alt av Funcom kjøpte Fjordkraft og Kahoot, solgte meg ut på Fredag så sitter ikke på noe tap her… Nå står jeg fritt til å plukke aksjer billig etterhvert når nervene roer seg litt…

3 Likes

Countdown til doomsday. Enten mister vi Funcom fra Oslo børs eller så gruses aksjekursen. Hva blir status? Regner med godtatt tilbud nå.

:white_check_mark:Äger inte
:white_check_mark:Ångrar inte att jag sålde
:white_check_mark:synd om Norge

8 Likes