Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Jeg solgte meg ut pga Corona. Ser bare enorm risiko ved å bli sittende i det klimaet som er nå.

2 Likes

Har havnet i karantene pga utlandsreise. Har ikke printer/scanner tilgjengelig. Hvordan ordner jeg eventuelt akseptskjemaet digitalt? Det eneste jeg finner fra DNB krever signatur, noe jeg ikke er i stand til å løse her og nå.

Du kan signere digitalt med f.eks adobe.

https://helpx.adobe.com/no/acrobat/using/signing-pdfs.html

Det finnes også apper til mobilen der du kan signere med fingeren.

1 Like

Nå falt også funcom markant, men nå er vel også fristen for budaksept utløpt.

Fristen var vel i dag kl 16?

1625 eller 1630 idag er fristen.

1 Like

Her er et bare å selge unna Funcom og ta pengene og løpe!

Det tenker jeg også…

Noen som har ideer til andre papir det kan være greit å reinvestere i nå som blodet flyter i gatene? Tenker først og fremst på noe som er “to big to fail” og har stor oppside i dagens klima.

Orkla er vel rimelig bankers, stabile med utbytte årlig også.
Edit: Lav risiko, begrenset opp og nedside

image

Risikoen kommer vel av brudd i produksjon og transport, men vi har jo blitt forsikret om at dagligvarebutikkene skal ha god tilgang på varer, så bør ikke bli et problem.

1 Like

All korrelasjon i markedet har en tendens til å bevege seg mot 1 i slike kriser som det vi er inne i, tror man skal være forsiktig med å anta at noe er lav risiko i dag.

Tenker f.eks. Equinor. Hva er sannsynligheten for at staten lar denne dø?

Tror det inntil videre er lurest å sitte i cash.

3 Likes

Equinor, Telenor, NHY etc.

Disse faller også, vanskelig å time en bunn, men alle selskap som overlever dette, kommer trolig styrket ut av det. Og disse går ikke under, samtidig som at utbytte sesongen nærmer seg.

Med utviklingen i oljepris for tiden tror jeg Equinor er risikosport.

Jeg innser at jeg fortsetter mitt eget trav og egentlig er en skikkelig talentløs investor.
Det inkluderer å etter beste evne å identifisere objekter med potensial og faktisk se at potensialet slår inn. UTEN at dette reflekteres i kursen.

Høy på meg selv har jeg vært flere ganger, og jeg vet hva det vil si å plutselig se formuen doblet.

Litt mindre høy (kan du si) når man leker seg med gearing og ser de samme midler fordampe.

I dagens situasjon ser jeg at min beslutning om å agere på Tencent tilbud var riktig, jeg gikk ut med en skuffende dårlig pluss, dog pluss.

Og Ettertiden viser at å sitte med cash kan gi særlig lukrative muligheter for fremtiden.

Men, når slutter fallet, og hva vil fremtidens norm gi.

Om ikke annet så er det absolutt feil å se på historiske verdier.

Kanskje holder verden på med en korreksjon nå som resetter alt vi refererer til.

Med flau smak i kjeften, takk Tencent

Ang. når dette ender og hva det vil si for framtiden så kan man prise inn nedstengning av de fleste distribusjonskjeder, produksjonskjeder og salgskanaler midlertidig, og så tenke hvor de forskjellige casene vil være 2-3-4 måneder etter at all drift har vært stanset i 1-2 måneder. Selskap som f.eks. Funcom bør tjene på en krise som dette da deres produkter ikke påvirkes av 99% av effekten av corona og med relativt få mennesker kan opprettholdes i det uendelige og fortsette og gi økte inntekter av at folk er hjemme. Samtidig har vi selskaper som Nike, som er sterkt avhengige av distribusjon over hele verden og vil lide store tap av dette på lang sikt. Distribusjonsnettverkene må bygges opp igjen etter dette og det vil ta tid og koste dyrt. Samtidig har vi biotech-selskaper som fortsetter forskningen sin som før, men som har fått redusert tilgang på pasienter da sykehusene må prioritere corona nå. Dette vil trolig bli løst tidlig i bedringen av pandemien etterhvert som ferre og ferre kommer inn på sykehus med corona-smitte, men det er en stund til vi er der. Disse selskapene har dog lavere utgifter når de ikke må betale for å teste pasienter, så så lenge de har godt med cash kan de godt vente til dette er over. Samtidig vil emisjoner være vanskeligere å gjennomføre nå da alle har likviditetsmangel og gir de med cash gode tilbud for å bidra til likviditet nå. Bedre enn det et risky biotech-case kan gi. Å finne det som er billig nå er vanskelig, men jeg tror man kan gjøre gode kjøp ved å resonnere som jeg har gjort her. Bruk litt mer tid på det da. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva med svenske Embracer og Stillfront? Hvem er minst berørt av corona?

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/03/17/7507998/over-90-prosent-eierandel-i-funcom

Der var det over :cry:

3 Likes