Kan gjøre en 1500 kroner da isåfall
Man får sannsynligvis 17 kroner til slutt men nå er man jo avhengig av å vente til man blir tvangsinnløst i tilfelle. Fristen for å akseptere er jo gått ut.
Så tipper det er noen som aldri fikk somlet seg til å akseptere budet som nå ikke lenger ønsker å vente på å bli utløst
Beholdt en aksje, koster de mer i porto å løse den inn enn den er verdt
Ja, faktisk ikke kinesisk timelønn engang, ironsk nok. Jaja + er +, ja?
Syntes ellers det er litt ekstra kuk, spesielt for oss som deltok på investormøtene og ble sunget til fra sjefene selv, om at Dune eventyret skulle gjøre susen for selskapet og oss investorer.
Å kaste inn håndkle på 17kr aksjen er jeg fortsatt ikke ferdig å fordøye, og kanskje ekstra kuk er det å bli “tvunget” til å selge et selskap du genuint var glad i å eie
Rip Funcom. From now on: Made in China!
Jens lämnar skutan
Sleng på oslo Børs stockwatch og finanstilsynet på listen.
Jens Erik forlater Funcom og går videre til Frontier. Overrasker meg ikke en dritt hvis de andre forlater skuta i tilfeldig rekkefølge etter at Tencent tar over, og at det da viser seg at Tencent hovedsaklig var ute etter IP’er som DUNE og Conan. Det har uansett virket som om Rui lenge har vært ganske lei av å drive med det administrative.
Jens Erik søkte jo også på en jobb i NRK for en stund tilbake. Når man ser at Funcom 3.0 ( med tencent bak roret) har kuttet ut alt av community streams så gir det mening at den type folk forlater skuten.
Yup, ser ut som de går for en mer tradisjonell AAA-stil hvor det blir lengre avstand mellom selskap og spillere. Synes det er et steg tilbake.
Updatesene som kom nå virker dog utrolig bra, men det er det nok Funcom som har stått for. Kanskje en siste god jobb utført av “gamle” Funcom 2.0. Med 3.0 blir det nok mindre fokus på at spillene skal være gøy og mer fokus på hvordan kunder kan melkes. Problemet med det er bare at kunder melkes best når de har det gøy. Det har f.eks. Activision Blizzard og EA osv. glemt. Nintendo ser ut til å opprettholde det relativt bra, ihvertfall sammenliknet med de fleste andre. Er en grunn til at League of Legends får ut det verste i folk. Det er bygget for å melke deg mest mulig, ikke for å være gøy.
Merkelig følelse å være mer bekymret for skattesmellen til neste år for pen gevinst, fremfor kursutviklingen i Funcom. Har enda ikke helt kommet over at jeg ikke trenger å følge med i denne kanalen lenger…
For nostalgiens skyld:
Ser ut til at de skal reveale noe 6-8 juni. Som gamer er det jo lov å håpe at det er Dune.
De skal vel kjøre på med en større greie for CE?
Ja, det er vel mer sannsynlig at det er noe med CE.
Det høres veldig ut som den store expansionen for Ce ja.
Goldborn.
Her hadde jeg nok vært all in i funcom, haha.
Savner funcom
Aksjen har gått bananas på Oslo Børs: – De lager en kunstig aksjekurs
– Jeg mistenker at det er noen litt større privatinvestorer som finner konkursaksjer og kjører karusell med dem hele dagen og lurer inn masse folk i tivoliet sitt, sier daytrader Svend Egil Larsen.
Vurderer å kjøpe aksjer i Funcom, men har sett at i perioder har Funcom hatt svært høy dagsomsetning og et handelsmønster som ligner det som beskrives i artikkelen over. Noen som har tips eller råd i forhold til dette?
Edit: Savner Funcom gitt…
Noen som vet hvorfor det stod “stengning” under dagens prisutvikling på børsen?
Alt som normalt her.