Klistrar in @antzzo som han la upp för några timmar sedan.
De är dock bara spekulationer och inte skrivet i sten
Mange mulige triggere som du ser over. Men det som jeg tror vil kunne bli kursdrivende er en trailer med releasedato av et større spill. Om det ser bra ut! Mutant chronicles f eks. Og slikt kan jo komme plutselig(!)
Relax, biotek har vært i en 3-årig beartrend som endelig ser ut til å slippe taket. Med strategien du foreslår ville kursen i Fun endt på 2 kr, utallige emisjoner senere. Stigningen vil da begynne i 2022, men kanskje den ikke gjør det uansett?
Jeg følger ikke Biotek, men er det sånn at selskapene nå endelig har funnet en løsning og tjener bra med penger?
Jeg velger FUN fordi her tjenes det penger mens det utvikles spill som potensielt er et spill unna 100 kr i kursmål. Det kan være CCC, MC eller Dune, hvem vet
Jeg er long i Nano fordi jeg har tro på at de klarer å få betalutin til markedet. Ellers går det i kjøp og salg av det som buller. Ser liten grunn til å sitte her hvor det ikke skjer noe når det skjer så mye i andre selskaper (rent kursmessig altså). Dette er jo en helt annen tankegang enn den som oftest forfektes her inne, og ingen av delene er feil.
En annen grunn til at jeg ikke ser på Fun nå er at det virker som en stund til neste storspill. For egen del får jeg nok med meg når det kommer noe news om dette, og om jeg misser de første 10-15% så er det helt OK. Man kommer inn i god tid før pre-launch hype uansett
Enig med deg:) Alt for mange lar seg styre av frykt for tiden. Med all respekt til dere som har sittet gjennom mange nedturer og manipulasjoner, men inntreden til Tencent og sine kanaler endre ALT. Ikke alt er bra selv om man pynter bruda til maks, Sjekk T-shirt til David (sikkert ikke kostet mer enn 79 kr på what ever…….). Det fundamentale vinner til slutt!!!
Av og til må en rant til!
Selv har jeg undervurdert momentet den menige mann i gaten har som kjøper en aksje her og der, som ofte er på bakgrunn av det som blir skrevet i avisene. Og det er langt mellom de Funcom vennlige artikklene
Har kollegaer som prater om det vi kjenner som Funcom 1.0, som om det var dagens status på selskapet Dette tyder på at det er mye å hente med å nå litt lengre ut enn til forumene og gamerne
Det har jag också. Ett flertal gör faktiskt det. Undermåligt IR-arbete? Ja, jag tycker det.
Edit: eller rättare sagt; de allra flesta pratar om Funcom som om de vore ett skämt. Insiderhandel är en gemensam nämnare. Många frågar rent genuint ”ja just det, Funcom ja. Finns de fortfarande? Vad gör de nu för tiden?
Det säger ju i alla fall inte att de varit klippor på IR-arbetet de sista åren
Er lov å tenke selv… MEN, Hallo, du vet jo sikkert bedre enn Tencent du da……………
Jag tror du får läsa mitt inlägg en gång till. Jag tänker mycket själv och tycker Funcom har varit dåliga på IR-arbetet.
Samtal med vänner & kollegor som inte alls känner till Funcom 2.0 och den nya strategin bekräftar i hög grad detta. Tencent har gjort sin egen research och ser potentialen. Funcom har en bit kvar innan marknaden är lika upplysta som Tencent.
Lite omformulerat och lite mer ordbajsande så är var ungefär detta jag menade i föregående inlägg
Ok, fair det, men hva KAN det være som Tencent har sett som “vi” ikke ser. …???
Ikke akkurat er drittselskap da uten kjennskap til industrien???
De ser väl antagligen lite längre fram.
Men håller helt med att IR har vart dåligt med stort D.
Viktigt för att locka investorer. Uppenbarligen räcker det inte med Tencent.
Är det bara Q1 som är sagt för CCC ?
Det står ikke noe i E24, DN eller Finansavisen om den vellykkede salgshelgen / økningen i spillertall, og da får det dessverre ingen effekt på kursen.
Hvis Funcom hadde sendt ut en pressemelding om veldig vellykket salgs helg hadde det stått om det i pressen.
Martins: jeg er sikker på at du peker på det riktige her. Imidlertid ser det ut som om de fleste vil ha aksjen ned. Lurer på hvorfor? Har lest med interesse de fleste innlegg den siste tiden. Mange kyndige og informerte personer. Dere gamere er jo cooole, ja litt som surfere,. Så hvorfor ikke utvise litt psykologisk styrke og ha tro på selskapet?? Ja, jeg ønsker aksjen opp, men ingen hast. Har 240 stk på 12 tallet, men ikke derfor jeg spør. Tåler godt tap nedover noen kroner. Ønsker ikke å virke kjepphøy, men hvorfor ingen tro på selskapet når både salgsvekst og fundamentale forhold tilsier det???
De fleste vil vel ikke ha aksjen ned, men liten interesse gjør at ingen nye kjøpere kommer inn. 240 aksjer er jo ikke akkurat så veldig mye da, får spytte inn litt ekstra og være med på å øke interessen ;))
240 000 stk
Hva er x1000 blant venner