Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Enig. Ce ble bare nogenlunde ettersom Fun gjorde mange bommerter. Hadde de gjort det mer riktig fra begynnelsen hadde kursen stått i taket. Nå har de lært og det som kommer tror jeg blir helt mega .

Saken är att de hade inte den tiden till de som du skriver. Funcom var nära konkurs och hade ingen pre-production av spelet. Så utgången av spelet blev ju fantastiskt rent försäljningsmässigt. Hade spelet haft bättre förutsättningar med mer tid? Ja. Hade spelet sålt bättre? WHO knows?

En sak är säker. De satsar rejält på CE nu. Det har insett att de är ett av spelen att satsa vidare rejält på.

Klassiker. Nu är de vinter rea på Steam :joy:

1 Like

Jo de hadde tid men de bygde spillet på en feil plattform, som var tung og vanskelig å få til det de ville. Nå har de lært mye av feilene de gjorde og de har flere proffe medarbeidere og samarbeidspartnere.

Vinterrea på Steam fram till 2 januari

• Samma rea på CE som vid mounts 60 %
  • MYZ 50 % (helt ok)
  • MoM 25 % (alldeles för lite … men förstår pga konsol release snart)
  • CU 33 % (alldeles för lite… rea ut spelet 60-70%)
5 Likes

Finnes det noe annet grunnlag for å hevde dette enn den interne mailen som ble postet på forumet som gjaldt forskjellen på prod og full prod? Jeg har fortsatt ikke funnet noe håndfast som endrer betydningen av pre prod, men så er jeg ganske dårlig på å lete.

4 Likes

Så de inte det muntligen också i en Q presentation också
Kan komma ihåg fel också

Ble ikke det sagt direkte av Rui på siste presentasjon. Mener han fikk spørsmål om dette og svarte at de ikke skilte på betydningen pre prod, prod og full prod. Andre som fikk med seg dette? Bare så jeg ikke kommer med feil opplysninger.

1 Like

Ja precis. Kommer ihåg det också som en fråga de svara på.
Och en diskussion som har vart upp här en miljon gånger :blush:

Nei dette er feil. De fikk spørsmål om wording når det gjaldt “production” og “full production” og Rui svarte at disse var “interchangable” og betyr det samme og at det bare kom an på plass på slide. Men pre-produksjon ble ikke nevnt. Se 13:55 ut i Q3 presentasjonen.
Funcom skiller helt klart mellom pre-prod og produksjon/full produksjon.

Når det gjelder utviklingstid så er det helt klart “full production” de har spesifisert at er 1-2 år. Her fra presentasjoner:
image

Nå er dette strategien og målet så avvik kan det selvsagt bli.

Det over er også svar på at jeg helt klart mener dette er feil :slight_smile:

6 Likes

Diskuterar ni fortfarande prod och full prod :joy::joy::joy:

1 Like

Fordi det er funcom og vi fortjener det.

3 Likes

Helt utrolig.

1 Like

Kurs död, intresse dött, nyheter noll och noll pump/dump. Vad ska diskuteras liksom. :man_shrugging:

1 Like

25/2-2020 release - Chop chop here we come :grin::grin:

2 Likes

Jeg syns dette så litt kult og morsomt ut. Kommer det på mobil også eller bare PC?
Tror det ville fungert bra på mobil :slightly_smiling_face:

Nå leser du innlegget mitt som fanden leser bibelen. :joy:

Satser på romjulssalget her :yum:

“Rette ræven som feis”
Etter xxxx antall poster om notering hos søta bror og peers :joy: :sleeping:

Ce var vel i produksjon i et år før det kom ut i Early access.

Dune Runder snart et år i produksjon. ( eller pre prod som noen desperat klynger seg fast på).

Samtidig har funcom mer folk på Dune og mer kode som kan gjenbrukes fra CE.

Mistenker noen blir overrasket når spillet slippes.

6 Likes

Jeg er åpen for flere veddemål :see_no_evil:

1 Like