Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Hadde vært bra om du får rett. Et spørsmål jeg mener gjør seg gjeldende i den sammenheng er hvor lenge dem faktisk burde kjørt produksjon før EA. Er en ting og to som tilsier at de burde kjørt i et halvår til, selv om det var EA. Da hadde de ikke kapital og mulighet, det har de i større grad nå. Det faktum at de har flere årsverk i sving, mye erfaring fra CE og synergier fra produksjon av det gjør jo dette til en veldig spennende case.

Jeg undres på hvorfor de ikke har baller nok til å sette en dato og vise og gjøre det tydelig for eierene sine at de kommer til å utnytte Dune hypen til det fulle.

Inte FC som bestämmer när Dune hypen drar igång utan Legendary/WB. Sedan har de sagt att de ska timea marknadsföringen ihop med filmen minst 10 ggr

2 Likes

Walk the talk… vi vet når filmen lanseres. Så mye mer trenger man ikke. Dennis kjører dette showet i kullissene sammen med Leg/WB og co. må man huske. 45
Funcom sier mye vagt og setter ingen dato eller gir innformajso det går ann å måle dem på og holde dem ansvarlig på. Slik det er nå har dem tatt seg en enorm fleksibilitet til fordel for eierne. Det er ikke akkurat investor vennlig. Jeg holder meg i mye større grad vekke sammen med et tilsynelatende økende antall her inne. Jeg vil påstå hoved grunnen til at det investeres her nå er “lav” kurs og håp om historiske julerally og hyp tilknyttet at det kan komme info plutselig Tencent/manglende info så langt. Det å investere for Dune lansering nå er i mine øyne for tidli, ut i fra de estimatene jeg har sett så langt.

1 Like

Som om ikke du villle tatt et bet om du fikk denne for 10-11 nå før jul🤣

Da hadde det vært haushaus julerally Conan er gud og halleluja frem til du solgte. :wink:

Kult. Så ergo kan spillet allerede være ferdigstilt da? Siden de guider 1-2 år full produksjon, og det ikke gjøres forskjell på produksjonsfasene? Spør for en desperat jævel.

3 Likes

Ser jeg 10 kroner så skal jeg sette til sides den nye strategien her og prøve meg på en “legge i skuffen og glemme” fram til Dune"

Somsagt, basert på svaret til Rui og måten han sa det på så tror jeg flere her inne legger VELDIG mye mer i Pre prod, Prod og Full prod enn det funcom gjør.

Jeg har lenge sagt jeg tror spillet kommer 3-6måneder etter filmen. ( basert på at Funcom har sagt det skal gjøres Co marketing. Og jeg ser ingenting som svekker den tanken.

3 Likes

Helt logiskt och självklart att det kommer tätt inpå Dune. En chans de inte får missa. Världens möjlighet. Om de så må jobba 24/7

Husk at det er Legendary som s tyrer PR showet. Det har også Funcom nevnt.

Jeg tror jog også det teller for en lansering tett opptil filmen.

Tror pre prod og prod flyter litt over i hverandre… og enda mer pga CE/Dune gjenbruk…

1 Like

Denne tiden neste år har spillet vært i prod i 2år.

en teoretisk EA launch er mulig.
Se annen post for hovedteorien min.

Det at det økes i CE fokus bør heller ikke bety at MC snart er ferdig. Det kan være de rett og slett ser at CE går så bra at det er “penger på gata” og fortsette investeringene der videre?!

1 Like

Er du uenig i at en notering på SBX ville vært positivt for aksjen?

Må vel heller spørre seg hva Funcom har å tjene på å sette faste datoer på alt de gjør. For den gruppen som etterspør mest er vel også den minst viktige eiermessig :sweat_smile:

Tror det mer handler om irritasjon fordi timingen ikke blir like lett. Ser ikke hva godt som skulle komme ut av dette, for folk skal tydeligvis bare ri hypen åkke som etter

3 Likes

En Notering i Stockholm løser ikke problemet i aksjen idag som er mangel på info rundt spillene.

jeg tror faktisk den mangelen på info ville vært dobbelt negativ på en spillbørs som Stockholm.

2 Likes

Ja, det er ikke der problemet ligger.

1 Like

2 Likes

Det vil jeg påstå 90% pluss er interessert i her inne. Noen har vært med ned igjen. Tror ikke dem kommer til å la seg “lure” igjen. Different this time osv

1 Like

Nei, så spør da hvilken verdi vi som gruppe er informere enda mer vi allerede er. Hva godt kommer ut av det, for selskapet?
Setningen din med ned igjen sier vel det meste, at vi som gruppe er ubetydelig :wink:

Det var tynn suppe, men som sagt langt fra umulig :sweat_smile:

mvh 100bagger :smiley:

1 Like