Ja ungefär som när du hypade allt när du ägde aktier
Der mistet du meg.
Hadde folk her inne kalt en spade for en spade i stedet for å sminke bruden, hadde den økende misnøyen til selskapets kommunikasjon og prioritering blitt veldig mye mer tydelig. Vi vet dem leser her inne. Men det er nå en gang slik at man har en posisjon å beskytte.
Jeg baserer meg som du vet meget godt, på det tekniske. Er det teknisk grunnlag i chartet for å påpeke at det er bra potensiale for oppgang da er jeg på. Litt overtenning i blant, det skal jeg være første til å innrømme Ønsket om den store Funcom profitten.
Nå har jeg omsider innsett at den ikke kommer før den kommer. Alt mellom er støy og billige aksjer har en tendens til å bli billigere. Se i ta tråden nå. Burde varme selv et svenskt hjerte
Selskapet informerer som andre sier om veldig mange ting rimelig greit, og andre kanaler om andre ting vedrørende spill osv. men det kreves mer enn normalen her, og da virker jo alt ille.
Og når mer enn normalen kreves av de samme som rett ut sier de uansett bare sitter i forkant av triggere blir det komisk, da handler det om noe annet
En ting f.eks klagingen på detaljer over hvilke spill som selger akkurat hva sett mot kostnader blabla er unødvendig når man uansett kan følge med på andre måter på hvordan enkeltspill og helheten går. Er jo det + pipen som er viktig. Blir som om Orkla skulle informere om detaljer om Brunsaus vs Pizzasaus. Altså ingen betydning for en eier som får servert alt av andre tall, og heller ikke særlig relevant.
Men helheten er👍
Og setting av datoer langt frem i tid har de prøvd før, med alt annet enn hell
Om orkla kun solgte Zalo hadde det vært mer sammenlignbart. Om du tar en opptelling finner du antakelig 50 produkter fra dem hjemme hos deg selv. Penge maskinen sin det!
Vi er uenige her inne og det er jo litt av morroa.
Vel, nå har ikke Orkla egne nettsider der du kan følge med samtidige brukere og totale eiere av Zalo heller
Ingen fare for bare 999.999 kan du kjøpe ekstra emjois! ny tjeneste fra vår alles favoritt admin @pdx
Rui svarer kun på forskjellen mellom prod og full prod. Fatter ikke hvordan du kan mene at det også skal bety liten forskjell på pre-prod og prod?
Jeg mener det er stor forskjell på pre-prod og prod og at du bagatelliserer denne.
Er helt enig i at vi ikke vet når spillet kommer men pre-prod er nå som navnet tilsier en fase før det kommer i produksjon. Basta
Nei, og heller er ikke lansering av en ny pizza Grandiosa noe som har stor effekt på resultatet til orkla. Lanseringstidspunkt og kvalitet på MC har stor effekt på resultatet til funcom de neste 12 månedene.
Når man ser mengden mennesker som jobber med dune og når man vet hva som egentlig gjøres i en pre prod og hvor lenge de pleier å vare… så vet man at funcom tar lett på begrepene
Hadde egentlig tenkt å spare pre prod spørsmålet til mars når vi skal til Funcom igjen, men tror jeg skal forfatte en lengre mail til Ole og Stian sånn at julefreden kan senke seg.
Hvor mange er det?
Hvordan definerer du arbeidsoppgavene og den normale varigheten av pre-prod når dette ikke er en egen spesifisert produksjonsfase?
Joda pre prod er en fase.
Pre - production or design phase is a planning phase of the project focused on idea and concept development and production of initial design documents. The goal of concept development is to produce clear and easy to understand documentation, which describes all the tasks, schedules and estimates for the development team.
Morsomt, har drevet med utvikling i 20 år snart og har aldri vært borte i denne bruken av ordet preproduction unntatt her på forumet.
I systemutvikling pleier preprod stort sett å være et eget miljø man kjører ny programvare i som er så likt produksjonsmiljøet som mulig så man kan få gjort god testing, altså det samme som i Conan Exiles kalles testlive.
Ser ut som det er konsepter som spillindustrien har lånt fra filmindustrien, som jo ikke er helt sær.
JEg pleier å si at pre prod er når arkitekten tegner huset ditt.
Som betyr at når Grunnmuren støpes er man ute av pre prod.
Så må man se hvilke type folk Funcom har på Dune, så skjønner man at de strekker pre prod begrepet LANGT.
Takk for link! Lærer noe nytt hver dag. Har lest igjennom nå, og der står det at man som oftest går fra pre-prod til prod når teamet er fully staffed. Sjekket Q3 rapporten, og der jobber de fortsatt med å increase Dune teamet. Så i følge infoen du linker til, så mener du at vi fortsatt er i pre-prod?
I mitt IT-hode ville jeg jo si at man er i en produksjonsfase så snart det sitter programmerere , grafikere, lydfolk osv osv og lager assets som faktisk kommer til å bli brukt i spillet, som grafikkmodeller, spillkode og lydopptak.
Mens jeg kan være med på at designskisser, manus, prosjektmandat og oppstart kan defineres som preprod, altså de to fasene som man i prince2 kaller prosjektstart og prosjektinitiering.
Når jeg har pre production bygger jeg gjerne 3-4 hus før jeg bygger huset mitt
Eller snakker vi pre production = forspill