Og vi vet jo at ZPX er en asset factory og at de er dypt involvert i Dune.
Ja hvis Funcom definerer portugisere som programmerer som preproduction, så synes jeg og de strekker begrepet langt slik det står definert i wikipediaartikkelen din.
Rui har jo pratet om at de ikke hadde noe, eller altfor kort pre prod i CE og de derfor har mange ting som bare ikke går an å løse på en enkel måte.
Funcom skiller derfor klart på de to begrepene. Det er nå de bygger grunnmuren og finner ut hva som er mulig /umulig. De må da logisk nok bruke mye teknisk personell, nytter ikke å la noen andre definere slikt. Å lage en prototype er noe som passer inn her.
Poenget med fasen er å gjøre neste fase så billig så mulig, på bekostning av at prosjektet tar noe lengre tid totalt sett, men med høyere kvalitet som gir lavere vedlikeholdskost og enklere utvidelsesmuligheter som resultat.
For Dune Open World vil i praksis HELE conan exiles bære preg av å være forberedelser som drastisk vil bedre oddsen for at Dune-spillet blir mye bedre.
Ikke fordi de kan gjenbruke så veldig mye kode copy paste, men fordi de har prøvd og feilet på alt mulig rart i tre år.
Dette er mye av grunnen til at jeg er mer bullish Funcom enn jeg noensinne har vært.
Altså, ZPX sier de er involvert i Dune produksjonen når de er rundt å rekruterer folk @antzzo har tidligere postet info på dette.
ZPX produserer i hovedsak assets ( iallefall til CE).
Jeg legger bare isammen 2+2
Må si jeg er veldig enig med deg her.
Har du link til den posten du snakker om?
Ce hadde ikke Pre prod, det er vi enige om, og det gir endel problemer nå. Dette ble jo nevnt senest på streamen sist.
Men så er poenget, kan store deler av Oslo kontoret, og ZPX + litt av USA kontoret sitte å jobbe med et spill som er i “pre prod” om du følger definisjonen til pre prod.
Svaret er nei.
Den er 3 poster over eller noe.
Jeg tror spillet kommer 3-6måneder etter filmen ( maks).
Ellers ville det vært waste med Co - Marketing.
CE bar på veldig mange områder preg av å være et minimum viable product som ble racet for å komme ut i prod med et eller annet som var sånn noenlunde klart så selskapet ikke skulle gå konk.
Da bygger man opp teknisk gjeld, og dette blir liggende som en hemsko over prosjektet i resten av dets levetid. Teknisk gjeld er like tung å nedbetale som kredittkortgjeld som har gått til inkasso, fordi det i praksis blir som å ta opp nye kredittkort for å betale gjeld og man blir sittende å skyfle penger mellom kredittkort heller enn å ta jobben med å faktisk nedbetale hovedstolen. Vond sirkel.
At Funcom nå plutselig likevel har klart å levere mounts er et veldig tydelig tegn på at de faktisk har klart å fikse opp i mye gammelt rot. Læringen de har gjort seg mens dette kom på plass tar de direkte med seg inn i det nye prosjektet.
Hvilke oppgaver utfører US-kontoret på Dune? Skulle tro de hadde nok med CE, MC og flytting av kontor. Effektiv gjeng, det skal de ha!
Hvor mange er det som jobber på dune, siden du tydeligvis sitter på tallet utfra uttalelsene dine her?
Jeg vil tippe en overvekt av Oslokontoret + en god del hos ZPX.
Nå ser vi jo flere og flere tegn på at CE flyttes over til USA kontoret. Samt at alle ressursene til Conan SP er flyttet over til Dune.
Så du har ingenting håndfast og bare gjetter?
Eneste håndfaste vi har er jo det Funcom sier og at folk bytter roller. Ellers så kan man sikkert bruke det for å gjøre et godt estimat og prøve å regne ut nøyaktig hvor mange som jobber med et produkt. Men jeg ser ikke helt den store forskjellen det gjør. Tingen er at folk jobber med Dune. Ce oppgaver flyttes til NC.
Så kan man heller sitte å si at Dune kommer i 2022 uten at jeg tror det vil forsinke produksjonen noe særlig.
Synes de heller bør prøve å dytte ut spill i EA så ofte de kan. Minst ett i året og så treffer de kanskje på noen av dem. Det er jo det FC2.0 skulle være. «Skyte med hagle» i stedet for kanoner. CE er et eksempel på at det er en veldig god måte å gjøre det på og det eneste som faktisk har fungert. Håper de skjønner det og får Dune raskt ut i EA. For hver måned man bruker på ett spill så utelukker det andre spill man kunne laget. Erfaringen de har fått fra CE er gull verdt og nå har de lært seg Unreal så det er bare å dytte på spør du meg. Ett nytt spill fra hvert team i året. Kjør på og kast de som ikke treffer.
Når det skrives litt lengre opp her at trolig alle /majoriteten her inne er kun interessert i hype når det gjelder Funcom og at mange står utenfor og venter på dette og gjerne de tekniske signalene som tilsier at det skjer, dvs fundamentale sterke nyheter som skaper interesse hos nok folk som kjøper for så å gi tekniske positive signaler, så forteller det bare hvor rottent dette forumet er og hvor gjennomsyret det er av adhd og kortsiktighet. Hvis kjerringa har vondt i hodet så stikker jeg på byen og feier over noen andre så lenge mentalitet, og en overbevisning om at det er det beste å gjøre for alle
Jo men når kona aldri bjudar på så blir jo folk rastløse da
Da blir vi nok to og helt sikkert flere
Faen, jeg klarer ikke dy meg når du byr opp til dans paddy, beklager Egentlig er savepig sin tolkning alt, for fin til å kjøre på videre her og jeg som ikke får gitt mer emojis…
Mulig jeg misforstår deg her paddy, men dette er et investeringsforum hvor jeg regner med målet er å samhandle, diskuter og teste sine og andres hypoteser, for å skaffe seg en edge med hensikt å tjene penger på sin investering. Når man snakker om Funcom og god stemning så er det jo hype som gjelder. Chartet sier EN ting i klartekst! - Ri hypen og selg alt når tiden er moden.
Har ikke du vært med både opp og ned igjen her? (Mulig jeg husker feil, at det var en annen) Uansett, poenget er at jeg regner med du har planer om å realisere ifm en eventuell hype og dertil god profitt?
Dårlig butikk i å innta fanboy mentalitet og binde deg til masten i håp om at det er annerledes denne gangen. Sikkert morro det og på sin måte, men jeg er på dette forumet, for å tjene penger. Ikke som funcom cheerleader