Senast var väl 5e december då Stian var på ABG. Där sa han att spelet skulle släppas 2020
Ville de publisert startbildet vi har sett om det ikke var i nærheten av å være “klart” ?
Selvsagt ville de det. Ett bilde er jo noe av det tidligste man kan lekke helt uavhengig av status.
Men jeg føler at det er veldig stor sjanse for at spillet nærmer seg ferdig. Kan jeg ta feil? Selvsagt. Og hva kan det skyldes da? Vel, ting jeg ikke liker stort sett
Spesielt at det påpekes at bildet er inspirational art og ikke nødvendigvis slikt spillet blir, når det helt klart ser ut som en hovedmeny.
Jag tror när det gäller Funcom och företag inom gaming huvudsakligen är det viktigt att kolla på en längre horisont som ett till två år. Att försöka klura ut hur företaget och aktien kommer prestera närmaste kvartalen är inte där vi investerare får överavkastning. Marknaden är oftast effektiv på kortsikt men ineffektiv på långsikt. Personligen tycker jag FC är betydligt mer attraktivt idag än för exakt ett år sen.
Under 2020 kommer det mycket väl komma negativa nyheter, mer försening och misslyckade släpp. Aktien kommer med stor sannolikhet får stryk under året, vilket kommer ge oss långsiktiga mer möjligheter att köpa på attraktiva nivåer. Jag välkomnar det.
Men vad vet jag? Bara spekulationer.
Personlig tror jeg det er greit å ha tidshorisont 1-3 måneder. Hva tror jeg skjer med kursen i løpet av den tiden? Neste år er verden annerledes.
Detta är nämnt tidigare, men vi har ju hört kommentarer från styremedlemmar / ledelse som twittrade om att de prövade spelet när det var styrelsemöte i vegas. Det är väl minst ett år sen; nån minns exakt? Läste något från Susana, men jag tror även Fredrik kommenterade
Edit: så spelet måste ju vara ganska långt gånget utvecklingsmässigt
For meg er ikke dette en positiv ting. Spillet var fullt spillbart for et år siden, men vi har enda ikke sett noe?
Er det slik at de ikke vil få til 2020-release, så vil jo dette meldes (så tidlig som mulig).
Eneste vi har å spekulere ut i fra er uformelle smuler som tilsier at det kanskje har skjedd en pivot som innebærer at prosjektet sklir (litt eller mye).
Personlig tror jeg det er slik det ligger an. Og jeg tror Redeye får rett igjen med H2 som releasevindu.
Kutt/Legg på is: Conan SP, MC etc, 100% av tilgjengelig arbeidskraft på Dune
Edit: Conan SP allerede lagt på is
Personligen så tror jag också det. Den sista infon från Funcom lyder 2020. Det är en del som talar för att det hoppats på en tidigare release men att H2 nu är mest sannolikt. Där sätter i alla fall jag mina pengar. Oavsett så räknar jag med uppdatering från Funcom snart; försening eller inte så är information till marknaden overdue
Nej, tydligt att det har skett nåt här. Som jag skriver över så är det nog en förskjutning inom samma år som är mest sannolikt. Då ”måste” Funcom inte avslöja nånting om det heller
Er det ikke dumt å legge sci-fi shooteren sin til H2 2020 når Cyberpunk kommer i september? Etter at det ble flyttet er jo våren et mye bedre lanseringsvindu.
Jeg tipper Mutant Chronicles legges til 1-2 måneder etter at det er beregnet å bli ferdig.
Min antagelse er at vi vet vesentlig mer om 6 uker.
Det går att tolka mailet jag fick av ZPX CEO att deras oannonserade spel som de jobbar på (som är MC) kommer annonseras snart och att de väntar på revealen innan de uppdaterar sin portfolio
Drømmescenario men nok ikke realistisk er at en utgivelse i høst var planlagt av markedsmessige grunner med tanke på andre utgivelser mm. Og at de nå kunne hoppet inn og fylle vakuumet etter cyberpunk utsettelsen
Hittade en intervju med Games Farms CEO från Game Days Trnava från Juni 2019.
Innan Peter Nagy fick prata så presenterades bolaget och då sa talaren “…is Games Farm, specializing in action-RPG . They are based in Kozice and their new title is developed in cooperation with Funcom on a huge heroic IP, owned by Funcom. Im not gonna give it away… but you could imagine it is Conan” … Varav CEO Peter flinar jämte… så Conan RPG? hell yeah!
Börjar 0.45 min.
Great find!
Gir enda mer mening hvorfor Conan SP ble lagt på is.
Nej de tvivlar jag starkt på att de finns ett samband där. Stor skillnad mellan exempelvis ett first person SP spel och ett action RPG spel. Då är de större sannolikhet att Conan SP blev lagt på is pga The Outsiders
Så ingen publisher dune spill i utvikling, av de avtalene vi vet om så langt?