Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

9 Likes

"I think this will blow people away the way LOTR (Lord of the Rings) did 20 years ago, the way Star Wars did 40 years ago."

Ingen her på Tekinvestor sier dette. Bra at noen andre gjør det !!!

6 Likes

Jeg har sagt det siden filmen ble annonsert med Villeneuve på regi. Dette blir stooort!

2 Likes

Stort? CE er jo kanske store eller ? Fjernt å si at det vil komme utbytter her etterhvert Med en Dune lansering ? Million inntekter eller Milliard inntekter ?

Om de kan lage noe tilsvarende som CE i kvalitet. Som i Survial sjangeren har utviklet seg til å bli det beste survivalspillet i Verden .

Nå snakker jeg primært om filmen. Hvordan spillet vil gjøre det er for tidlig å si, også fordi vi har 0 info om spillet. Det er faktisk mer info om filmen pr. d.d. Tenker uansett Funcom skal eies inn mot lansering av spillet, bare venter på litt mer info å basere inngangen på - gjerne etter MC?

Ifht risiko er det jo en grei plan, jeg er mer “risikovillig” da jeg tror vi er i nærheten av bunnen, og har vært det en stund (12.5–>). Fremtil vi får mer info enten det er lansering, footage eller evt utsettelser tror jeg vi blir i dette området (tidligere sagt mellom 12-13) og jeg tror muligheten er større for positive news enn motsatt.

1 Like

Du har jo ikke sett filmen. Men vi vet at Fun kan og vil lage et Bra spill. Ref : TSW , AOC og CE.?

Sjæl, virker som om mange enda ikke helt har koblet dette.

3 Likes

Spørsmålet blir vel litt om hvilken kvalitet spillet til Dune får, finnes mange eksempler på elendige filmspill som lanseres for tidlig. Det må bare ikke skje denne gang. Vi får håpe på en solid utgivelse som lever på kvalitet og ikke hype. CE er et solid mesterverk, håper trenden fortsetter :sunglasses:

1 Like

Hehe, må få lov å være uenig her. Sjangermessig er de ikke innenfor min type spill.
Men at de lager spill som selger kan jeg ikke si noe på - er bare ikke my cup of tea.

Når det gjelder filmen så kan jeg si at Villeneuve har tilgode å lage en direkte dårlig film.
Nå har jeg selvfølgelig ikke sett alt han har laget, men av de jeg har sett, så er flere sånn type terningkast 5 eller 6:

• Prisoners
  • Sicario
  • Arrival

De som skuffa for min del var “Blade Runner 2049” og “Enemy”.

Denne burde flere se - strålende film.

1 Like

Og sicario2

Grattis till den som fick ner kursen 14 öre i callen, grattis

1 Like

Smaken er jo som Baken og det er lov og være uenig. selv har jeg spilt nesten 600 timer i CE. Tydeligvis er det både mange og fornøyde gamere som syns CE er et meget bra spill med nå rundt 90% fornøyde anmeldelser. Tror nok vi kan si at Funcom begynner å bli et Bankers Case , når du ser hvilken en effekt et middelmådigt laga serie kalt “The witcher” på Nettflix har å si for både salg og spillertall.

1 Like

Man har aldri noen garanti for at et spill slår an selv om filmen det er basert på blir aldri så stor. Men det øker sjansen og Funcom har klokelig valgt å lage spillet i en sjanger de etter hvert behersker og har masse erfaring med.
Drawbacket er kanskje at man kan risikere å i hovedsak stjele spillere fra CE. Men regner med de klarer å stjele en god del fra de andre også :slight_smile:
Men de må uansett greie å få en wow faktor på spillet. Jeg har stor tro på at de kan klare å lage noe bra men jeg håper bare de har fokus på at kvaliteten skal være bra før de lanserer og ikke lar seg stresse for mye av når filmen kommer ut.

1 Like

En early access i god stand bør være et attraktivt alternativ her dersom spillet ikke er AAA-kvalitet (relativt) tett på første filmen.

Så kan EA-versjonen godgjøre seg frem til full-launch med film nummer 2 - for eksempel.

Har man muligheten til å ri årets største Holleywood-hype kan man simpelthen ikke la være slik jeg ser det.

7 Likes

Det er et alternativ selvsagt men jeg er mest fan av at de avventer til kvaliteten er god nok til å skippe EA. Jeg tror de har best sjanse til størst suksess da. Men jeg er klar over at mange er uenige i det :slight_smile:

Ingen vits til å forsøke å surfe på en stor bølge hvis utstyret ikke er klart til å kunne klare det. :blush:

CE hadde ikke vært så bra som det er nå om det ikke hadde vært for tilbakemeldinger fra spillerene. Selv om jeg syns at Fun lager gode spill så håper jeg De går får en EA som @h3nk1 sier. Funcom greier alltid å Fucke litt opp. Dette gjaldt både TSW og AOC. Da er det greit å ha EA til å gjøre endringer på tror jeg.

2 Likes

Ja fordi EA gir mersalg i Funcoms tilfelle. Fordi Funcom ikke kommer med nyheter om fremdriften i produksjonstiden og er blitt helt apatiske når det gjelder markedsføring, så er patchnotes under Early access lanseringen det eneste folk hører fra Funcom.

Så jeg mener Funcom bør kjøre Early Access full rulle uansett. Men spesielt dersom det er nødvendig for å co-lansere med filmen.

2 Likes