Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

HAH så du slapp nyehten om det hemmelige prosjektet.

Det jeg kan si er at vi jobber med en hypotese om at det er sammenheng mellom spillanseringer og aksjekurs :wink:

Trikset er å finne ut hvordan den enkelte aksjer reagerer samt sammle all info rundt spillanseringer. Kan bli VELDIG kult :wink:

12 Likes

Dune fortjener hvertfall denne satsingen. Det er lite som er kommet ut om filmen men spillet må stå i stil… Det er kanskje beskjeden fra kineserne etter å ha fått innsikt. Og hvordan skal de sørge for det, jo strategien blir på en måte tilbake til mer AAA type satsing, ressurser må legges om og vekk fra andre spill, og det skal også finansieres og da må kursen opp uten at de vannes ut. Mer satsing på dune høres gull ut og av det blir det mer hype, som er bra for kurs igjen. Synes strategien høres bra ut, den var utenfor rekkevidde før tencent, men mulig nå

Den här felstavningen var ju faktiskt sjukt kul :grin:

image

4 Likes

Må være Goldborn sin. Den er R I P P E D!!

Så gjelder det å være førstemann ut.

Nostalgisk å se Funcom på øverst på både vinnerliste og omsetningsliste.

1 Like

Jeg blir med på Dune reisen om mulig og avventer med 80% av porteføljen :see_no_evil:
現在我們他媽的開車!

2 Likes

“The last Hurrah”

Hvis dette budet eller høyere bud aksepteres så vil aksjen avnoteres børsen?

image

Nej, det kan gott vara att det inte är planlagt några ändringar just nu. Men Tencent vill säkerligen sätta sin prägel på saker & ting när de tar över hela skutan. Det vågar jag slå fast med ganska stor sannolikhet.

Ju mer jag tänker på det ju mer irriterar det mig att man tillåter ett övertagande på det här sättet. Tencent har fint kunnat lyfta och godkänna det här förslaget själva. Det har de garanterat haft planer om sedan de köpte in sig i höstas. Detta är bara steg 2 i en större plan… Förutom pengar så har man investerat mycket känslor i företaget och jag hade planer om att va med en bra stund till.

Trist det här.

2 Likes

Ingen grunn til å godta budet da…

The Management Board believes that the scope and ambition level for the Dune game should be larger than “Conan Exiles” to allow the game the best possible chance of maximizing its very large potential. If these proposed changes are approved by the Supervisory Board, it is likely that the Company will need additional financing to supplement the revenue generated from current operations.

Funcom klarar sig troligtvis inte utan mer pengar då de sannolikt måste skriva av minst 10 musd på MC projektet. Glöm inte att de har pengar att skriva av från Conan SP spelet med. så säkerligen runt 12-15 musd. Tuff sits

3 Likes

Altså.

De får ta et lån i banken, da, hvis de mot formodning skulle trenge mer penger. Dette er ran på høylys dag, og hele “uttalelsen” fra styret bærer preg av hva dette i praksis er: et fiendtlig oppkjøp.

4 Likes

Vänta nu. Folk pratar om ett skuldfritt bolag. Ska de ta lån nu igen?

Ikke så mange som tenker over dette. Men tenker revisor steiler når revisjon skal gjøres i år. De har vel ikke tatt noe nedskrivning til nå i år?

Tänker mig en rejäl nedskrivning av Conan SP i Q4 rapporten och MC i Q1 rapporten

Jeg lurer litt på hva de har drevet med borte i USA.

Men jeg tenker jo også at Tencent gjerne vil tvinge folk til å selge.

Hvis cash på bok og inntekter fra CE skulle vise seg å ikke være tilstrekkelig for å finansiere investeringene, så ja - hvorfor pokker skulle man ikke ta opp et lån.

1 Like

Ledelsen har hele tiden vist liten ambisjon og tro på egne ting. Også her viser de liten tro på det de driver med når de godtar et bud på 17 kr. Og samtidig kommer med emisjon trussel for å få resten av oss til å godta dette.
Jeg er sikker på at de her undervurderer kraftig hvor mye et paid map kommer til å selge om noen mnder. Vi har tross alt over 4 mill + eiere som skriker etter mer content. Så hvis min 10% kjøper et map bør de fint klare seg til Dune lansering (med evt litt Tencent hjelp)
Skuffet over ledelsen her

2 Likes

LEdelsen er underlagt styret, og styret er dominert av tEncent.