Ja, det er skandaløst
Men nå må vi altså huske på at Tencen har flertall i styret - de anbefaler salg til seg selv (og det er lite / ingenting Rui kan gjøre med saken).
Ja, det er skandaløst
Men nå må vi altså huske på at Tencen har flertall i styret - de anbefaler salg til seg selv (og det er lite / ingenting Rui kan gjøre med saken).
Frekkhetens nådegave har et navn:
Uten tencent hadde det sikkert blitt et mini Dune med EA, det høres ikke slik ut nå, det må da være bra at det satses. De vet vel også mer om filmen gjør de ikke. De har skjønt at det må satses mere enn lille alene funcom.
men de tar sikkert alle aksjene de kan, og blir det emi så blir det interresant å se hvem som tegner, eller hvem som får tegne.
Der satt jeg personlig rekord i blodtrykk - ord blir fattige.
Kontrasten til en mann med integritet og ryggrad er påfallende:
Bergens-investoren Atle Sandvik Pedersen er ikke imponert over budprisen på 17 kroner per aksje, men tror likevel budet går gjennom.
– Jeg synes det er vilt dårlig. Oslo Børs har ikke vært klar for å ta imot dette selskapet. Vi kan drømme om et høyere bud, men dette går nok på 17 kroner, sier han til E24.
HAHAHAHAHAHA
Når de sier at det er ledelsen som foreslår dette forstår jeg det slik at det ikke nødvendigvis er det samme som styret. Og uansett har vell Tencent kun 2 av 5 plasser i styret.
Styreleder har vel To stemmer så da blir det 3 av seks ?
Hadde jeg skrevet det jeg nå tenker hadde det nok gått en alarm et eller annet sted.
Vel, vi får da i det minste gråte noen tårer for at manipulatorenes spill ikke ble helt som tenkt. Makan til selvødeleggelse, bør vært en bok om denne galskapen
Är bara 4 i styret:
Skremmende at de har klart å få seg flertall i styret bare ved hjelp av en 30% aksjepost.
Først kjøper de styret, så kjøper de selskapet. Tragisk for småinvestorene med tro på Fun.
Inte säkert att de (Funcom) önskade den här utvecklingen. Men de har målat in sig lite i ett hörn kan man lugnt säga…
Flytta til større og mer fancy kontorer. Oppgradert kaffemaskinparken og kjøpt googlefargede saccosekker.
Vi så jo selv hvor glade Stian og Rui var på Q3-presentasjonen - nå vet vi hvorfor de så ut som om noen hadde dødd.
Husk på her da at MC ikke er i rute. Foretrekker dette klart over at det hadde blitt meldt uten et bud. “MC utsatt, Funcom stuper” Vi hadde sittet her med 11kr i kurs og vært i emisjonsfrykt. Ja vi mister caset, men beholder lommeboka.
Er det egentlig gitt at Funcom blir tatt av børs her? Eller vil selskapet fortsette på børs med ekstremt lav free float?
I mina ögon kommer Tencent in och tillrättavisar Funcom. Säger att de har haft en dålig strategi och att man bör omvärdera hela sin portfölj.
“Arbetet som ni lagt ner i USA är bortkastat och ni bör lägga ner efter 2 års utveckling”. Iställer för Rui & Stian’s “sweetspot”-strategi (som jag hade sansen för) så verkar man nu göra en AoC och satsa allt på ett projekt.
Nej, detta var verkligen en olycklig utveckling frågar du mig.
Høres ut som venture capital strategi. Kjøp opp, legg om, selg, profit. 0 risiko for selskapets videre drift.
Tipper vi ser kurser over 17 allerede i dag jeg.
Når alle sier selg…
Tencent trenger 90%. De prøver på 17, men er sikkert og interessert i aksjer tilsalgs opp mot 20 for å sikre at de får de aksjene de trenger.
20 er nok også billig i deres øyne.
Om valget er å mangle 5-10% på å nå 90%, eller betale noen kroner ekstra for resterende, så tipper jeg de blar opp?
Det er ikke sikkert. Om de ikke får det til 17,- så kan det hende det blir påtvunget en emisjon. Derfra så kan de plukke myyyye billigere på det åpne markedet. De er ikke dumme og de gir ikke bort gratis penger.
Min hypotese er bud på 17 ellers blodbad.
Jeg er klar for blodbad