Slik Funcom er nå er det ikke mye verdt.
Det er faktisk et godt poeng @Hakon. Om de ikke får aksept eller trekker budet - hva sitter man igjen med? Enten emisjon eller lån for å finansiere utvikling av Dune. Håper på det samme som dere. Ønsker ikke Fun bort fra børsen
Lommeboken til Tencent ville ikke blitt et gram lettere om så de hadde kjøpt Funcom for 50,- per aksje.
Tencent hadde et overskudd i 3. kvartal 2019 på ~36 milliarder kroner (omsetning på ~124 mrd).
Det var akkurat det jeg tenkte også. Men det er vel også noen rammer mtp pris og tvangsinnløsing av restaksjer. Hvordan de priser dette er jeg usikker på.
Men om markedskurs er 17 eller høyere, hvorfor skal man akseptere et bud på 17kr? Da får vi blodbad eller kurs lavere enn 17 framover. En av to sånn du ser det Hakon?
Tenker det er flere alternativer vi ikke ser her.
Gi oss blodbad, fordi fuck de 17 kronene - vi kan vente på Dune.
Tror man må ha en eier med 11% av aksjene eller mer som står på bakbeina for at det skal fungere å prøve seg på høyere pris. Mange små har liten makt da det svakeste ledd er det eneste som teller i en slik situasjon.
Siste alternativet er at Tencent øker budet.
- 17 går gjennom
- 17 avvises, nytt høyere bud.
- 10kr aksjen i overskuelig fremtid + emi.
Tencent vil kjøpe billig for de ser potensialet vi ser i Funcom. De kommer ikke til å øke budet sitt. Den eneste grunnen til at vi lukter på 17 nå er fordi det er hva de har bydd for selskapet. De har vært med ned på lave 12,- så hvorfor ikke en runde til? Kinamannen har ingen intensjoner om å være raus, de har sett en mulighet og har tatt kontroll over drift og øyner nå en mulighet til å “stjele” selskapet billig. Bud på 20,- kommer ikke til å skje, da blir det heller emisjon på 10-15,-ett sted hvorpå det vil bli dumpet svært mye aksjer i markedet. Da kaster folk kortene og tencent pluss alle andre smarte aktører kan plukke aksjer kanskje så lavt som under 10,- Da kan de på nytt by på selskapet uten å måtte gi noe mer enn i dag.
Derfor har jeg solgt alt i dag og sitter på gjerdet klar for å agere til etterspillet.
Enig i alt unntatt dette ^
Det koster Tencent så forsvinnende lite å øke til 20 og få det overstått.
Håper virkelig ikke de øker til 20 hvis det typ er det svenskene krever for å selge sine 10 %.
Vil du virkelig sitte med aksjene i massivt minus i to år til, istedenfor å ta en evt gevinst nå og reinvestere i noe annet?
Dette blir bare feil…
Hvorfor skal folk kaste kortene nå hvis det er Dune vi venter på?
Selfølgelig har nå Tencent mulighet til å støvsuge markedet nå som de har kommet med bud. Noe de ikke hadde tidligere. Og kommer de ikke til 90 % nå kommer de ikke dit senere hvis de ikke høyner budet. De som har troen og er langsiktige selger ikke på 13 rett før Dune
La oss si 85% godkjenner, så tilbyr Tencent 22kr til de resterende 15%-ene. Eller så tar de bare selskapet av børs og ønsker deg lykke til med på ferden.
jeg vil være med på dune, som tydeligvis er så ettertraktet, hvordan får jeg det til?
a) Du kjøper aksjer i Tencent
b) Du sørger for at Tencent ikke får 90% aksept.
Fordi vi selger nå og kjøper igjen etter blodbadet som kommer. Eller så får Tencent det som de vil og Funcom er historie på 17,-. 30 prosent lar jeg ikke gå når alt kan skje. Ikke vits i å være med opp og ned igjen.
Hjelper jo fint lite det. Hvis du selger til Tencent. Du viser jo bare at du godkjenner budet, til og med lavere
Håper ingen tar beslutning om å evt. selge på grunn av det som skrives her inne ihvertfall.
Ute! Fuck it. Har vært aksjonær lenge nå, og fulgt selskapet tett, blitt mye pissa på, nå blir det en pause til jeg ser hva som skjer. Lenge til vi ser 30 kroner, kan bli avslag og emi, en Emi som ikke nødvendigvis blir satt særlig lavt. Jeg har ikke alltid fulgt TA nissene råd og jeg har de siste ukene /mnd vært rimelig klar på kjøp, så ikke denne komme men likevel. Nå håper jeg på Emi på 4 kroner, men hvor sannsynlig er egentlig det? Må tenke mer på denne. Nytt høyere bud så vil jeg gratulere de som sitter og være glad på deres vegne.
Byr de 22 før siste rest får vel alle 22. Eller et det ikke det dette betyr?
If the Offeror, during a period from the date of the Transaction Agreement and 6-months after the settlement of the Offer acquires shares at a higher price than the Offer Price in any transaction other than a share issue by Funcom, including through a mandatory offer or squeeze out procedure, the consideration in the Offer shall be adjusted to be equal to such higher acquisition price.