Jeg venter faktisk. På dette tidspunktet så føler jeg det blir for enkelt og jeg håper de større aksjonærene står litt imot og kan få økt budet.
Mange som har solgt ser jeg. Mange useriøse innspill nå.
Jeg kjøper. 17 er gulvet kan fort koste 25 om noen måneder.
Basert på hva?
5 Feb og utover neste 5 ukene kan man selge til 17, ref dagens melding. Gulvet er 17.
Det jeg tror er at 17 blir avvist av veldig mange og det blir krig om kontrollen.
Her kan det fort også komme negative nyheter.
Da har jeg solgt alt i Funcom. Jeg synes Funcom 2.0 nå er nøyaktig likt Funcom 1.0: Ett digert spill hvert 4. år omtrent.
Hva gjør det? Gulvet er 17.
La meg minne om at Funcom 1.0 kunne gå opp mot +1000% før spillansering
Du må være desorientert, for du forveksler taket med gulvet.
Hvis det blir kamp om kontroll og/eller flere budgivere er jo ikke 17 et tak.
Taket? Forklar.
Hvem som helst kan kjøpe Funcom.
Tencent har alt 30%.
Dvs at ingen andre aktører kan få kontroll.
Omsatt ca 18mill aksjer i dag så da er det jo noen som kjøper litt og.
Men hvem som helst kan blokere 90% og 66%. Kanskje til og med 50%
Kommer vel an på hvordan du ser på saken.
- Hvorfor snakker vi om flere budgivere?
- Eneste måten det kan bli et gulv er om Tencent er villige til å by mer.
- backer Tencent ut av dette så vil kursen tryne. Hva skjedde når Tencent kom inn i aksjen? Det eneste som holder kursen der den er nå er det faktum at Tencent vil kjøpe aksjer på denne kursen.
For å lette lett på stemningen så lar jeg Jim Lahey beskrive situasjonen vi er i:
“We’re in the eye of a shitticane Julian!”
“The higher they climb, the harder they try to grab onto the shitrope, the faster they slide down.”
“Randy did you see that? God damn shitapple driving the shitmobile.”
“You feel that? The way the shit clings to the air? It’s a shit blizzard.”
“You gotta make them mad. But shit puppets aren’t mad at us. Shit puppets are mad at other shit puppets.”
“He who looks into the abyss realizes that there’s nothing looking back at him and that all he sees is his own character, Ricky. You understand, bud? The abyss. The Shit abyss.”
“I’ll say it again. When you plant shit seeds you get… shit weeds.”
“The old shitliner is coming into port and I’ll be there to tie her up.”
“Never cry shitwolf.”
“Tick tock tick tock. Shit clock’s ticking Rick.”
“You idiots have loaded up a hairpin double barrel shit machine gun and the barrel’s pointed at your own heads.”
“With any luck, he’ll drown in the undertow of that shitwave… Shit waves.”
“A shitapple doesn’t fall far from the shittree.”
“Sometimes it’s better to watch a shittree grow than shake the shit fruit out of it.”
“You don’t cross my shitline, I won’t cross yours. Ray crossed the shitline.”
“Shitlarvae turned into shitipillars. A pandemic of shitipillars! I tried to stop them Ran’! I tried to stop the infestation of shitipillars. But I failed. And now… Shitmoths.”
Bonus:
“A Shit Leopard Cant Change Its Spots.”
“A Shit River Runs Through It”
“Crawling Through The Shit Pipe.”
“Cops and dope doesn’t mix, does it Mr Lahey?”
“Like shit and strawberry shortcake.”
Man kan blokere Tencent, men de kommer til å få tilslag på mye aksjer. så vi får se.
Det er budplikt når man kjøper over 33% av selskap. Vedder på at Tencent har kjøpt hvertfall 10 mill aksjer i dag. Får de lite tilslag på 17 etter 5 Feb så vil de likevel ha disse aksjene. Kanskje de ender med 43% av aksjene, hvem vet.
Men man må da vitterlig ikke ut av selskapet. Jeg selger ikke Funcom før 50. Free float er borte nå så bør gå fort😆
…fordi noen kan ha lyst på å kjøpe selskapet, CE, øvrige assets og DUNE-lisensen når de ser hvor lavt budet er?!
De vil nok ikke klare 90 % hvis robur ikke vil selge.
Spennende å se hvis det er Tencent som har kjøpt her rundt 17, da kan vi nok lettere si at det nærmer seg en bunn på 17 på lengre sikt