Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Jeg er veldig spent på hva Robur og Tin gjør, tipper de egentlig forhandler med Tencent allerede

2 Likes

1,3mrd for 50% av conan + tidsbegrenset tilgang til DUNE. Og her lo vi av at payday var verdsatt til 1,6mrd.

1 Like

Det skal jo sies at Funcom faktisk har inntekter da :stuck_out_tongue:

Herregud.

1 Like

Fulgt selskapet så vilt tett siden emi og endringen i 2016… Jeg må si jeg er massivt skuffet over at noen i det hele tatt finner budet på 17 som greit.

Det som kommer i møte for selskapet fremover er helt enormt, og det har i det minste tencent skjønt. Håper virkelig nok av aksjonærer har teft til å si nei. Jeg har virkelig gledet meg til å gjøre storeslem.

Og hvorfor spekuleres det i emisjonsspøkelse? Jeg har enorm tro på Conan Exiles cash flow, og skulle behovet bli nødvendig er det absolutt mulig med obligasjonsmarkedet. 100%ek og 0% gjeld er en lite optimal kombinasjon, og dersom noen ønsker å gå inn i dybden i finansteori for å bli forklart at det kan være mer optimalt med feks 25% gjeld og 75% ek så kan man forklare mye rundt dette.

Funding er jeg ikke redd for i et så sunt selskap som Funcom har blitt. Dette er et åpent ran.

15 Likes

Dilemmat är att de potentialla köparna är tungt inne och har majoritet i styrelsen. Sitter med en dålig känsla av hela grejen. Irriterar mig nåt oerhört att Funcom hamnat här. Vi hade fint klarat uppgången på “egen hand”. Jag tyckte det var kul när Tencent köpte in sig och tänkte det mest sannolika var ett passivt ägarskap.

Tydligt att de vill ha en del av kakan när det gäller Dune. Allt annat som Funcom stod för verkar man skrinlägga.

2 Likes

De som vil si nei kan sende meg en PM - fint å få en helt grov oversikt over status fortest mulig.

Hittil er jeg kjent med at (minst) 5-6 % av privatinvestorer vil si nei til 17 kroner aksjen. Og dette etter bare en helt overfladisk første høringsrunde.

Alt monner, så oppfordrer alle med aksjer og som ikke vil slippe Funcom til skrotpris til Kina om å gi beskjed.

8 Likes

Det är absolut inte greit. Det jag själv börjar ställa tvivel till är “vem” som kan sätta stopp för det :thinking:. Jag har sett igenom listan och sätter mitt största hopp till TIN & Robur.

Hvorfor er Fun verdt mer?

Spillselskap som ligner Funcom er typisk sett priset til 5 milliarder. Denne infoen er åpent tilgjengelig.

1 Like

Focus Home Entertainment. Verdsatt til 1,4MRD. leverte Halvårsresultat på 92MNOK igår. 24 spill i pipen. Gikk faktisk ned på rapporten.

2 Likes

Ville valgt et selskap å sammenligne med som eier eksklusive rettigheter på en stor IP som StarWars eller lignende. Hvis ikke så får du irrelevant sammenligning.

Også, hva med å matche EBITDA?

Potensiale er det vi snakker om, som er høyt. Tencent mener jo aksjen har ett potensiale godt over 17 kroner?

Next Games. Har rettighetene til The Walking dead og Stranger Things. Verdsatt til 200MNOK.

Fordi EBITDA er helt ubrukelig hva gjelder gaming selskap. Du fjerner regelrett “varekosten” ut fra sammenligningen. Helt høl i huet.

2 Likes

Håper det finnes et par store investorer med mye kapital som kan kjøpe opp store deler og stemme nei.

1 Like

Du tenker StarWars og Dune er som The Walking Dead?

Du synes ikke at Funcom har litt høyere EBITDA enn Next Games?

Nej, nu sticker jag ut och joggar en tur och samlar tankarna lite. Några småutblåsningar har det blivit idag, ni får ha överseende. Kanske jag får en uppenbarelse om vad nästa steg blir :slight_smile:

3 Likes

Var et selskap med realtivt store IP’er. Regnskapsmessig er de ikke i nærheten.
EBITDA er som jeg sier en meningsløs måleparameter i Spillbransjen.
Funker i produksjonsbedrifter, men i software selskap, helt ubrukelig.

1 Like

I spillselskaper så er det “justert ebit” som er tingen :wink: Vet at @antzzo er helt enig i det :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hvem andre kan tenkes å komme med et bud på Funcom?