Ser det egentlig som lite sannsynlig at noen andre kaster seg inn i kampen når Tencent allerede har nesten 30%.
Den andre parten som har reell makt her er jo Robur. De er nok aksjonærenes store håp om nei eller revidert tilbud. Hadde vært spennende om de hadde kjøpt seg opp til over 10% i dag.
Konamix. Jeg kan ramse en haug spillselskap i 3 til 5 milliarder range. Likevel… Funcom er selskapet med den største IPen, lånefritt og Omsetning og EBITDA i hundre mill skala.
Du vet ikke hva fremtiden vil bringe.
Mitt excel-ark viser 5+ prosent “nei” allerede - det bare blant “mindre aksjonærer”.
Har ikke gått så bra hittil. Dune, hva er det likssom?
Nå har ikke jeg vært med på et nei til bud før, men det er viktig at man fysisk stemmer nei og ikke bare sier man gjør det. Noen som har sendt mailer rundt til top 100 aksjonærer og sendt forespørsel?
Husk at hvis det blir et nei er situasjonen slik:
MC utsatt til etter Dune
Emisjon innen relativt kort tid for å satse ekstra på Dune
Dune klart etter 2yrs produksjonstid
CE expansion før sommeren
Vil ikke si at dette er oppskriften på kurs over 17kr framover, men det får hver enkelt tenke over selv. Tror resultatet også avhenger av kursutviklingen. Om aksjen faller til 14kr vil nok mange nok si ja til 17kr til at det går igjennom. Om kursen går til 18kr f.eks. vil det bli et nei til 17kr. Uavhengig av hvilket av de to som skjer blir 17kr taket midlertidig. Bortsett fra grunnløs hype da, som kan komme. Det har vi sett mange ganger.
Nei dønn enig i at dette ikke i seg selv skal gi høyere kurs umiddelbart.
Men at selskapet rettferdiggjør en prising på 3-5 milliarder om et par år hvis noen ting klaffer moderat? Ja det mener jeg 100%.
Så dette er kjipt.
Og mye av bakgrunnen for denne fiaskoen for aksjonærene er at Oslo Børs gang på gang oppleves som en korrupt liten andedam tilsynelatende uten governance.
Slett ikke sikkert det blir emisjon.
De tjener penger, omrokerer ressurser fra USA kontoret, og ikke minst vil tjene stort på et paid map.
Blir det emisjon uansett så får det komme. Blir uansett kjøp på meg.
Penger og penger fru blom
Det universet, engasjerer det noe??
Blir Dune klaff så er Funcom 10 milliarder tvert. Ikke 2-3 milliarder.
Vet du hvor mye Fortnite som er Epic/Tencent tjener i kvartalet?
Vet du?
Jammen se hva jeg skriver da. 3-5 mrd er ved moderat klaff, noe som faktisk bør være baseline caset d baserer deg på i dine investeringer. Så kan man selvsagt ha noen bullscenarioer i bakhodet, som f.eks at både filmen og spillet blir dritbra, OG treffer markedet.
Kommer vel noe via VPS. Men det skjer jo ikke før 5. februar.
Ok. Litt kjapp på labben😊.
Registrer at vi ser ut til å slutte på dagens høy.
Jeg trodde Funcom hadde større potensiale enn 17 kr, siden styremedlemmer betalte 20 ish for et stort antall aksjer når kursen var på vei nedover. Hvordan kan et slikt tilbud bli godkjent når mange aksjonærer sitter med høyere snitt? Forventer man at de ønsker å selge med tap, når potensialet ligger åpent?
Det er mange som later som om de tror at første bud = beste bud her inne i dag.
Dette kommer ikke til å gå igjennom. Så enkelt er det.
Men jeg leste på E24 at det ville gjøre det!!
Han i E24 som fortalte deg det har kjøpt med begge hender i dag .