Har bare vært med siden 2016, hadde planer på bli med minst like lenge videre. Nå går jeg evt ut ørlite i minus med inngangskurs på dagens beholdning(uendret siden våren 2018 tror jeg).
Dette er utrolig kjipt.
Spørsmålet er hvor bra et betalt map blir mottatt. Kan være det skaper nok pr til å få 15 musd i inntekter lanseringskvartalet og høyere salg av alt ut året. Så gjentar man året etter.
Ja det kommer vel ingen nye gamingaksjer på Oslo børs. Hvorfor i all verden skulle de nå det? Må jo bli valutaspekulant nå om man vil ha en gamingaksje.
Anyway, at de utsetter MC er jo helt sjukt. Det skulle jo vært nesten ferdig nå. Hadde vi fått den meldingen der uten et bud så hadde nok flere klikket bananas i vinkel.
Jeg kommer uansett ikke til å røre gamingaksjer på Oslo Børs. Usikker på om jeg gidder å satser mer på aksjer, mulig det blir fond i stedet, eller TSLA😉
Susana Meza Graham taper vel store penger her
Rui, Ole og Stian også
Husker ikke helt men er flere kjøp på 20 og 17+
Edit! Susana hadde et kjøp på 155.000 til 20 pr/stk
De har sikkert noen fine opsjonsordninger i Tencent også. Hvor man i tillegg kan selge aksjene uten å skape en langvarig nedtrend om man f.eks. skal pusse opp badet.
Susana har sagt ja til budet. Siden Tencent representantene erklærte seg inhabile.
Så da sier det meg at alternativet nok var verre.
Etter børsslutt tirsdag ble det kjent at KGJ Capital, et heleid selskap av Kristian Gerhard Jebsen-gruppen, solgte unna 880.000 aksjer i Funcom.Aksjesalget ble gjort til 20 kroner, tilsvarende 17,6 millioner kroner og 15,5 prosent over gårsdagens sluttkurs på Oslo Børs. Blant kjøperne var styremedlem Fredrik Malmberg som kjøpte 30.000 aksjer, og eier 4.500.000 aksjer i Funcom etter kjøpet.Foreslått styremedlem Susana Meza Graham kjøpte 155.000 aksjer, og eier 155.00 aksjer i selskapet etter kjøpet.
Alternativet ville jo vært å gå i “krig” med ny storeier. Sitter nok ekstremt langt inne. Og jeg vil tro de er alt annet enn fornøyd med utfallet…
Men der styret ikke kan gå i krig, så kan vi det
Nærmer seg 7 % nei på min oversikt.
Du kan regne mine 25K med
Hvor mye sitter vi på?
Nærmer seg som sagt ovenfor 7 prosent. Mye avhenger selvfølgelig av Robur sin respons i første omgang.
Eg og mine 49 k stemmer nei😠
Ah, misforstod.
Burde jo være mulig å stoppe oppkjøpet til den latterlige prisen?
Jeg er rimelig sikker på at dette kjøpet ikke går igjennom. Da spørs det jo hva som skjer etter. Nytt bud med en gang? Når må de ha mer penger for Dune satsingen ref Emi, og til hvilken tegningskurs. Hva skjedde egentlig med ny strategi og flere spill med kortere utviklingshorisont? Er de tilbake til å utvikle ett spill over 3-4 år? All in på ett egg?
Jeg skrev jo for noen år siden at jeg håper for guds skyld de ikke blir så store at det blir vanskelig å navigere, men at de tviholder på samme strategi, sprer risiko over flere spill og flere lanseringer, hva nå? Conan Singleplayer, lagt på is. MC, lagt på is. USA presterer ræv!
CE gjør det bra, kan nytt map og content kanskje regnes som nytt spill og derfor delvis opprette strategi? Skal Dune ut ifbm filmen og derfor de legger alt på dette (samt CE?). Meldingen sa vel Dune 2 i produksjon, når startet produksjonen for alvor?
Funcom 2.0 døde i dag. Uansett resultat av dette. Ja, de er tilbake til “gammel strategi” med dette.
Forøvrig så er det fakta at funcom blir forsinket med nesten alt de driver med.
Når de melder 2 år utviklingstid, så tilsier det hele 2020 og hele 2021.
Så må man legge på minst 6, gjerne 12, måneder forsinkelse oppi der.
Etter å ha tenkt på det ( og solgt en god del aksjer) er jeg enig.
Funcom 2.0 har ikke lykkes.
Styret ( uten tencent) har godkjent dette. I meldingen kan vi lese.
“The recommendation is based on a thorough process where the independence of the decision-making has been carefully safeguarded”
Etter å ha dobbelsjekket med Funcom så har styret altså tatt denne avgjørelsen uten at Tencent dvs tencent guttene har erklært seg inhabile. Jeg tenker at situasjonen i funcom nok har vært værre enn det vi har ønsket eller vist. Flere av oss har jo begynt å spekulere rundt MC siden det aldri kommer oppdateringer.
susanna taper jo også personlig 3kr pr aksje hun eier, så alternativene til et bud virker ganske stygge spør du meg.
Dette har vært en fantastisk reise med fryktelig mye gode trading og handelsmuligheter. Jeg takker personlig for alle de gode diskusjonene og kranglene jeg har hatt med folk her inne, men også de mer spennende pratene med Funcom.
Et tap for Norsk børs, men kanskje dette er positivt for Norsk spillindustri.
“Norska spelutvecklaren Funcoms största privata svenska ägare, Fredrik Malmberg, togs bokstavligen på sängen av nyheten att Tencent lagt ett bud på bolaget. ”Jag har inte hunnit ta ställning till det här ännu. Spontant känns budet lite lågt”, säger han till Di Digital.”