Nettopp - mannen vil lage spill. Å tas av børs blir en befrielse.
Selvfølgelig vil han anbefale dette. Hvem ville ikke slippe Oslo børs og ha Tencent som eier.
DERFOR er det en ekstrem fordel å eie selskap hvor ledelsen har mye aksjer. Dette tar mye mer vare på oss andre aksje eiere. To bad
Blir “gitt” bort alt for billig til Kinamann. Synd det skulle ende sånn med Funcom Men da er det bare å “lete” etter nye investeringer som gir noen prosenter. Tror det bare vil bli ren trading heretter for min del.(eneste selskapet på børsen jeg har sittet inne med så lenge)
Må bare si passe fornøyd med 41 % fortjeneste!
Lykke til videre til alle som eventuelt sitter og venter på høyere bud!(tror nok de får sine 90 % snart Kineserne)
Husk at de sikrer videre finansiering som vi slipper å være med på å betale også da. Å bare si at de betaler 17kr blir for korttenkt. Alternativet for oss nå hadde vært 11-12kr/aksje og raseri i tråden her fordi MC er utsatt og det kommer emisjon til sommeren.
Dette blir bare tull. Fremstillingen nå er basert på tilretteleggelse i Fun for at Tenc skal ta over. Da hadde caset vært noe annerledes om ikke de hadde gjort sitt inntog. Jeg tror det blir salg på 17, eventuelt blir budet høynet. Når Tenc har bestemt seg for å ta over Fun, får de det til. Spørsmålet er bare pris.
Ja, vi hadde ikke visst om det før emisjonen kom og vi hadde ikke fått vite om MC før Q4 rapporten. Kanskje. Uansett har det vært stort press på selskapet for å komme med nyheter, så om de hadde ventet så lenge vet jeg ikke.
Om det ville vært tull eller ikke får vi ikke vite da vi snakker om en alternativ virkelighet her. Men Tencent skal investere mer her enn de 1,3mrd de betaler for selskapet( minus det de allerede kjøpte på 15,8 ish.).
Kun fremtiden vil vise hva som var lurt og ikke her, er nok av teorier på hva som skal skje så man får bare ta sine egne valg.
Ikke lett å være robot i budtider
Rui anbefaler salg fordi han er drittlei av Oslo Børs og funcom-aksjonærer som er sine egne og selskapets verste fiender.
Han har aldri vært noen selger, og synes helt opplagt at IR er noe dritt.
Han liker å lage spill, og ønsker å konsentrere seg om det fremover.
Jeg tror Rui gjør det han får beskjed om fra tencent.
Han går ikke tomhendt fra dette. Enten han får forsette med god betaling og eks opsjoner på rimelige aksjer eller blir tilbydd en solid sluttpakke, viss tencent mener de har folk som kommer til å gjøre en bedre jobb enn det de eventuelt mener han kommer til å gjøre.
Jeg sitter med alt foreløbig, vil bruke litt tid på dette slik att jeg føler att jeg ikke gjør en forhastet beslutning.
snittet mitt er rundt 13,50
Er et alternativ at Funcom kan utstede aksjer til Tencent, dersom de mangler noen prosent for å oppnå 90%?
I meldingen står det:
If the Offeror, during a period from the date of the Transaction Agreement and 6
-months after the settlement of the Offer acquires shares at a higher price than
the Offer Price in any transaction other than a share issue by Funcom
Dette er en skandale for sittende aksjonærer, enkelt og greit. Spesielt for trofaste eiere med snitt over 17kr.
Jeg har hatt mine “runder i ringen” med flere av dere her inne, og hoppet selv av båten etter q presentasjon. De kunne tydelig ikke kommunisere verbalt hva som pågikk i kulissene, men tok igjen på mimikk og kroppsspråk. Enten det var Tencent som presset på eller dem viste at ståa ikke var slik den skulle med pågående prosjekter. Antar det første, da det andre skulle vært informert om til aksjonærene. Jeg følger og støtter 100% hvordan du kjøre på @h3nk1
Jeg var innstilt på å være med på eventyret Funcom 2.0, et Norsk spillselskap!
Så kommer disse jævla kineserne stikker av med hele dritten.!
Har ikke solgt en aksje, svært usikker på hva jeg skal gjøre, men det spørs om det ikke blir salg. Sitte her og vente tror jeg ikke jeg gidder.
Jeg håper vi snart får vite hvordan Core og Robur stiller seg til budet. Det kommer til å påvirke hva jeg gjør i hvert fall.
Jeg hadde ca 60% av porteføljen i Funcom og solgte alt i går. Ok fornøyd med gevinsten, men hadde ikke egentlig tenkt å begynne å selge før på kurs over 18. Slik jeg har vurdert lenge så har Funcom vært behagelig å sitte i pga lav nedside. Dessverre synes jeg budet og meldingen endret dette vesentlig, til stor nedside og begrenset oppside, i hvert fall til et godt stykke frem i tid.
Håper uansett ikke Funcom blir solgt. Det er jo det helt klart kjedeligste alternativet
Forresten, kan det være en mulighet at MC er tenkt endret til et Dune-spill??
Jeg tror de hadde vanskeligheter med å navigere i regelverket rundt innsideinformasjon etc. De var nok redd for å trå i salaten og var derfor mer forsiktig enn de kanskje kunne vært.
For de som har sittet lenge og som var forberedt til å sitte en god stund til er det synd at det ble slik, når forventningene til det som kommer er høy. Håper for deres skyld at budet økes litt.
For min egen del har jeg ikke så mye formeninger om hva som skjer videre (håper egentlig selskapet forblir på børs), da jeg bare flytter min handel over i andre selskap, men det har vært gøy å følge både kurs og selskap i perioden jeg har handlet aktivt. Svært lærerikt har det ihvertfall vært.
At andre kommer med ett bud er også et alternativ. Hvordan Tencent vil stille seg til det vil i såfall bli veldig interessant.
Der hvor fremtiden ser lys ut må jeg si at siste dagers utvikling lukter av emisjon om ikke budet går inn. Og i såfall må man da resette den allerede la ge horisonten og stålsett seg for et par år med papirtap.
Beste vi kan oppnå er budkrig og maks 30% opp.
jeg tar gjerne 30% opp.
Da får de aksjene mine også.
So far har det vært lurt å HODL. Markedet generelt har jo tryna så de som solgte i går og gikk inn i noe annet sitter vel stort sett med tap nå.
Bære eller briste, jeg sitter til jeg blir tvangssolgt eller kursen gå over 20kr med min lilleputtpost på 7k aksjer.
To ting er helt sikkert.
- Tencent kommer til å ta selskapet av børs.
- De har LANGT mer å gå på enn 17 kroner aksjen.