Hvis nei; hvorfor velger dere ikke ut en troverdig person til å samle inn nok aksjer, 8-10 prosent og går til Tencent og sier at hvis de ikke øker budet til si 22 kroner så blir det nei fra nok aksjonærer?
De som fortsatt eier aksjer avventer jo i stor grad utfallet av (de eventuelle) forhandlingene mellom Robur / TIN og Tencent. Dersom ikke de lykkes med å forbedre budet, så er det du skisserer i høyeste grad en aktuell løsning - ja. Er et knippe “troverdige” personer på TI som kunne gjort dette (deg, for eksempel).
Støtter dette fulgt ut.
Hvis vi sitter på en bolk på ca 7% allerede som sier nei så bør dette meldes noen…
Vi har passert 7 % som mener budet er for lavt / at de vil si nei. Men det er forskjell på intensjon / holdning nå, og det å faktisk forplikte seg til å stemme nei.
Man avventer om fondene lykkes med å justere opp budet før man går til det skrittet. Men fondene er informert (så vidt jeg har forstått) om at det er mange prosent av aksjonærene som mener budet er for lavt og at de vil stemme nei.
Nope.
Jeg er avventende men min minipost på 10k aksjer. Har SÅ lyst å være med på DUNE men samtidig bekymret hva de klarer å levere av internt spill.
Ser og litt ann hvordan aksjonærlisten ser ut mandag.
Jeg sitter med 50k og kona med 20k, helt rolig.
Traderpotten på 20k gikk på Onsdag. Giringa ville jeg realisere… Har gevinsten der jeg evt kan gå inn med ved avvist bid og blodbad🙈
Læste lige et Tweet fra funcom.
De havde indsamlet 10.000 $ til Charity.
Gad vide om det skal gå til røvkørte aktionærer
Noke må jo kinamann ha «krevd» ang. nedleggelse av MC etter at dei kom inn inn i styret, for det er jo ikkje meir enn under 2 mnd. sia dei både ansatte og utlyste stillinger til MC? Kan hende eg blander no, men var det ikkje noke med VoiceOver, og at folk her inne meinte at det måtte bety snarlig ferdigstillelse?
GOLDBORN !
Gjentar igjen… Den meldinga var tailor made for å få deg og meg til å si ok til 17NOK.
Jeg tror der blir nei.
Da får vi enten økt bud eller ned på 10-12 igjen… same old same old et par år til før Nirvana.
Hva stopper da Funcom fra å utstede nok aksjer til at Tencent likevel får gjennomslag?
Fra generalforsamlingen i mai 2019
Hva tror du selv?
Jeg tror ikke det skjer, men vet at muligheten er der - og at det har blitt gjort før.
Konspirasjonsteorier er morsomt.
“Hei Rui, vi må snakke sammen.”
“Om hva da?”
“Vel, Mutant Chronicles. Den presentasjonen dere hadde. Det ser veldig middelmådig ut.”
“Ikke helt enig, men altså, det er jo uferdig. Med fullt fokus så er jeg sikker på at vi skal klare å få ok salg når vi lanserer i desember.”
“Der har vi problemet…”
“Hva?”
“Har du ikke sett hvor inntektene deres kommer fra? Dere har jo spredt fokuset, men nesten alle pengene stammer fra Conan Exiles?”
“Ja, men det er jo strategien vår og jeg tror vi kan tjene en del på mutant chro–”
“2022.”
“Hva?”
“2022. Dune film nummer 2. Og samtidig lanserer Funcom tidenes mest polerte open world survival spill. Hva sier du?”
“Vel, angående tidslinjer så …”
“Kanseller alt.”
“Hva?”
“100% fokus på Dune, og videreutvikling av Conan Exiles. Glem alt annet.”
“Men hva med aksjonærene våre? De er trofaste, har alltid stilt opp og…”
“Slapp av. Vi gir dem ett tilbud. Ett tilbud de kan takke nei til.”
“Du mener?”
“Det spiller ingen rolle for oss om de er med videre eller ikke. Men, den beste løsningen for selskapet er fullt fokus på Dune. Og da er det greit å gi dem valget om de vil være med eller ikke.”
“Ja, jo … ok. Det høres da ikke så ille ut …”
Ett mulig scenario
Dere som ikke ønsker å takke ja til tilbudet får ha lykke til.
For min del, hvis jeg var interessert i casen videre så ville jeg stilt spørsmål til Funcom om følgende:
"For å ta stilling til om det er lurt å si ja eller nei til budet fra Tencent ville det være ekstremt relevant om dere kunne dele informasjon om lifetime revenue og totalt investerte midller i Conan Exiles. Tross alt vil Dune være etterfølgeren, og det er interessant å vite hva marginene på dette prosjektet har vært. "
Det er faktisk det eneste relevante spørsmålet for min del.
Så du tror at styret/Tencent skal utgi aksjer til seg selv for å få makta. Ja for Funcom har sikkert lyst på en ny runde med rettssaker nå…
Her står litt om dette.
https://money.stackexchange.com/questions/21255/how-do-public-company-buyouts-work
There are also several special cases. With a “top-up” provision, if the company’s board/management is in favor of the merger, they can simply issue more and more shares until the bidder has acquired 90% of the total outstanding shares needed for the “short form” merger. Top-up provisions are very common in cases of a tender offer.
Dette blir feil i denne situasjonen.
Det eneste de evt kan gjøre er å sette en emisjon og jeg er sikker på at det kun fører til at nei siden her kun kjøper tilsvarende mer aksjer så forholdet forblir likt evt heller øker da fler slenger seg på lasset.
Rettet emisjon, problem solved.
Jeg vil også ha en roadmap på CE, frem til 2022.
Utviklingen av de to kan fint henge litt sammen, så om CE har båret alt fra 2017 og til i dag, så kan det, med fokus, bære frem til Dune og, med litt spennende innhold/nytt kart.
Samt, hva skjer med Goldfarb greia…