Får se hva de skriver i tilbudet som de kommer med 5. februar
Etter å ha vært i tenkeboksen noen dager har jeg nå solgt meg HELT UT.
Et skikkelig antiklimaks, men etter å ha vært inn og ut av Funcom siden 2008 er jeg en smule lei… bidragende årsaker er ABG (lovet meg at jeg aldri skal ha noe med dem å gjøre…) og det at markedet er såpass usikkert om dagen. Litt deilig å sitte i cash nå, det er lenge siden, og jeg er sikker på at flere gode kjøpsmuligheter vil dukke opp fremover andre steder.
Hvorfor er der ingen herinde som skriver om Samson Rock Capital(SRC)?
Er det kun mig der synes at det er interessant at de køber?
Jeg tænker, at hvis SRC vurderer at ss. for at opkøbet ikke lykkedes er mere end bare et par procent, så må deres plan vel være at få en højere kurs/værdi end kurs 17.
Ellers er det en meget lille gevinst i forhold til deres vurdering af risiko.
Nogen andre der har input?
SRC er et event-driven fond / risk arbitrage (https://www.investopedia.com/terms/r/riskarbitrage.asp) aktør som - i dette tilfellet - spekulerer i at oppkjøpet gjennomføres til 17, eller høyere kurs.
Tror vi kan legge til grunn at de vil godta budet som foreligger, gitt at de gjør litt profitt på differansen mellom bud og kurs (les: strategien i seg selv). Økes budet er jo det enda bedre.
Det er mitt inntrykk av hva som er «vanlig» praksis for denne typen aktører - så kan selvfølgelig ta feil.
Ville tolket det som at de forventer en høyere pris. Differansen mellom 16.95 og 17 er bare på ~0.3%. Gitt den tiden det tar å få oppgjøret på 17 kroner kan jeg ikke se at det forsvarer kapitalbindingen dersom forventningen bare var å selge til 17.
Relevant sitat fra chat:
Får 0,24 prosent på traden eller 1,04 prosent annualisert. Attraktivt for mange å gjøre 300 slike ila. et år når man har statistikk i ryggen på at det lønner seg.
Er det virkelig noen som har så billig tilgang på funding at de får det regnestykket til å gå i pluss da?
Ble vel omsatt store volumet på en del lavere nivå vel. Kan vel være kjøpt under 16.9 også.
Chris Myers kom till US kontoret från ATVI för snart 2 år sen för att arbeta på MC. allt mer talar för att de ditchade MC för ett tag sen (innan jul) och de skiter i om budet går igenom eller ej.
Ja.
Og alt tyder på at de annonserte dette samtidig som det kom ett bud, slik at aksjonærene som satt inne skulle slippe å få den i trynet - og så ett bud en måned senere.
Nå fikk man “drittpakken” samtidig som ett bud 25% + over siste kurs. Det er en god deal for alle som sitter inne, uavhengig av om man aksepterer eller ikke. Fordi man slipper massakren ned til under 10kr først.
Jeg tipper grunnen til at det drøyde litt var faktisk for å få en 3. part til å foreta en vurdering av hvor budet burde ligge.
Sånn sett er budet fair. Hvis de hadde vært skikkelig sleipe kunne de trumfet gjennom børsmelding om MC på hold, og så slått til med bud par uker senere. Ville vært billigere for Tencent vil jeg tro
«vi vet hur man bygger bolag och förstår och respekterar hur spelutvecklare jobbar”, säger Susana Meza Graham.»
Tenker de fleste her inne har solgt, tydelig av stemningen og enda tydeligere av artikkelen over. Jeg ville gjort det samme selv.
Men aksjonærlistene viser at det er flere store som øker også, så dette blir fremdeles spennende å følge med på
Forsiden på vg.no nå.
Jeg sitter med nesten alt, har bare solgt 6k
Nesten alt av eiere er nå byttet ut om man tar hensyn til de største på topp 20, dvs. de fleste småkarer og andre spekulanter har forlatt skuta uten å en gang vente på budpapirene, det oppsummerer vel rimelig greit en god del ting
Igjen sitter store aktører, som visstnok bare skal dumpe aksjen ukritisk på samme måten som forrige håpløse eiersammensetning, slett ikke sikker på den påstanden. Hadde ledd godt om det kommer høyere bud mens alle var ute, det hadde vært fortjent
Som småsparere er det fint at man er bevisst risikoen ved å sitte her og selger. De store får drive sitt eget spill, da de er fullt klar over de potensielle konsekvensene om deres planer slår feil.
Blir “interessant” å se hvordan PAS har verdsatt Funcom + Conan + DUNE + cash + øvrige assets til ~1,3 mrd. når Starbreeze fikk en verdsettelse på Payday IP alene på ~1,6 mrd.
Heia!