Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Sant, her har hobbyinvestorene spyttet inn penger på alle mulige kurser, i håp om at “bare man venter lenge nok/har lang nok horisont, så kommer kursen til å stige”
Har man da heller ikke benyttet seg av de mange tradingmulighetene denne aksjen ga, så blir 17 kr sett på som ett skambud.

Håper for dem sin skyld at det kommer ett høyere bud.

2 Likes

Konspirationsteori; en del av beslutet att lägga MC på is var att få till en så låg värdering som möjligt. Projektet plockas upp igen efter “karantän” :sweat_smile: :roll_eyes:

Inte ta det här inlägget så allvarligt, takhöjden är hög i småprattråden;)

2 Likes

Vet du hva, det er ikke overraskende om det faktisk stemmer. Alt hva angår Funcom er plausibelt til det motsatte er bevist!

1 Like

Tror de vil bruke MC-koden til Dune-spill jeg.

Dune er en bankers milliard-franchise. Ikke vits i å sose med andre ting.

1 Like

Svarade på Chris Myers linkedin inlägg att han blivit Lead Animator på Dune projektet med att “To bad we didnt see anything from two years hard work on the shooter game”. Tycker inte de var något farligt och skriva det men han raderade inlägget. :star_struck:

Big cred till Tasha och Malmberg som varit klockrena i sin kommunikation och oerhört kompetenta och trevliga personer. Resten av IR teamet, ledningen och andra lämnar en riktigt bitter eftersmak.

7 Likes

Kan vel være fordi de eneste som har konkludert med at dette er helt bortkastet arbeid er tenketanken på TI, og ingen andre :sweat_smile:

Slettet du den @antzzo? Kan du poste svaret hans her?

Han svarte ikke, men slettet posten til @antzzo.

1 Like

Åja, selvfølgelig mistolket den litt :slight_smile:

Hvorfor skal Tencent bare sånn uten videre gi etter og by høyere? Det har jeg ingen tro på. Gitt i tillegg et asiatisk mindset er sannsynligheten for dette enda mindre. De har en rekke strategier de kan kjøre for å likevel få selskapet til en billig penge om dette budet blir blokkert. Både ved å bruke makt og kanskje mest sannsynlig, bare ved å bruke tid…

3 Likes

:cn:

2 Likes

Spot on. Dessverre ender vi nok på alternativ 1. Jeg tenker at dersom ikke det skjer BLIR det alternativ 2. Tencent får det som de vil, men når de kommer med et bud har jo de DEFINITIVT mer å gå på.

Det eneste vi er sikre på er at dagens eiere er noen helt andre enn de som var når budet ble annonsert, tallene lyver ikke der.
Så det hele ligger på hva slags planer disse har. Kanskje er det bare for å få de ekstra ørene, kanskje er det fordi de vil blokkere, kanskje er det fordi de tror på en høyere pris eller kanskje vil de selv være med eiere. Ingen vet per nå :popcorn:

Tencent, Robur og TIN er ikke like opptatt av “hvordan Funcom kan r*vkjøres hardest mulig” som TI (forståelig nok) har blitt etter flere års gjøglerhandel og OSE-pinsel.

Jeg tror faktisk ikke Tencent tenker at de har så mye penger at de kan kaste bort noen millioner til nordiske aksjeeiere… De er ikke blitt så store ved å være slepphendte. Og kinesere driver ikke med veldedighet.

Går ikke budet igjennom, kan de avvente. Eventuelt sette i gang med litt salgspress for så å komme med et nytt lavere bud om et halvt års tid. Dette er den kjipe realiteten slik jeg ser det i hvert fall, selv om jeg så gjerne skulle ønsket at det var annerledes…

2 Likes

Har de lyst på Funcom nå så kjøper de Funcom nå - enten det blir til 1,3 eller 1,7 mrd. De har tilsynelatende lyst på Funcom nå.

I verste fall går budet på 17 igjennom.

Jeg vet hva Dune er. Jeg vet også at Tencent har penger.

Men hvorfor skal de ha så hastverk? De sitter allerede godt representert i styret. Og med de endrede planene er det lenge til noe spennende skjer. Husk at disse asiaterne går for å være svært tolmodige.

Ikke spør meg? De har lagt inn bud på Funcom i forrige uke.

Jeg tror det ene og alene handler om hvor massivt DUNE blir - det er ikke lenge til.

Ellers omsatte de for ~124 mrd. og fikk et overskudd på ~37 mrd. i tredje kvartal 2019.

Skal logikken til forumet her ha hold, så burde jo Tencent tvunget gjennom MC-beslutningen, kommunisert denne og latt aksjen krakke ytterligere før de la inn bud. Det gjorde de altså ikke.

Hittil synes jeg de har handlet før forventning, kanskje de har hastverk. Får sjå :slight_smile: