Hehe😉
Dune og MC.
Dune Nukem.
Hehe😉
Dune og MC.
Dune Nukem.
Javel, så var dagen kommet hvor det var på tide å pakke snippeska og dra videre.
Etter litt over tre år siden første kjøp av Funcom (og ingen salg før i dag) må jeg vel kvalifisere til å være langsiktig.
Innrømmer det er vemodig, men vurderer det slik at det er en høyst reell sjanse for at budet ikke går igjennom og at man vil oppleve et kraftig kursfall. Om så skjer så skal jeg saktens vurdere å gå inn igjen.
Med de siste dagers kanselleringer, utsettelser og antydninger om behov for tilførsel av midler har caset Funcom endret seg totalt, i allefall på kort og mellom lang sikt.
Jeg har hatt behov for å frigjøre kapital flere ganger i løpet av reisen, men dummet meg blant annet ut ved å benytte aksjesparekonto da dette ble tilbudt. Jeg tar rett og slett ikke sjansen på å bli med ned i ei reell dump som kanskje skal vare i nærmere to år.
Og slett ikke ei dump som, når budets interesse forsvinner, atter en gang skal bli eksponert for en av Norges aller mest ondsinnede aksjonærer. Han er nok ikke alene om å kjøre slike taktikker, men for Funcom og dets aksjonærer har han vært “aksjonæren fra hælvete”.
Nei, det er ikke så enkelt som å si at kursen reguleres av markedet når samme aktør får lov å drive åpenlys manipulasjon. Montro hvor kursen kunne ha vært uten slik ekstrem negativ behandling av aksjen, lovlig eller ikke.
Det ville absolutt vært nyttig om TI hadde startet en tråd om hvor denne personen ellers har aksjer. Dette slik at man kan unngå å gå inn i samme selskaper og bli eksponert for ekstremt høy risiko for manipulering av kurs.
Sannsynligvis har han vel hentet ut nok fortjeneste fra Funcom til ikke selv å gå med tap, men det er jo lov å håpe. Inderlig inderlig håpe det. Håpe han kjører seg fast i en skikkelig"Ulltveit-Moe" og blir en NAVer.
Vel, nok om det.
Takker til alle gode og dyktige skribenter her inne. Har vært både lærerikt og en fornøyelse.
UBS har passert 5 % med god margin.
De små selger og de store øker…fanken heller, det får bare stå til. HODL!!
Hvem representerer UBS? Er det en arbitrage-jeger?
Kan neppe være det som driver de store nå, for den premien er så og si ikke-eksisterende. 60-70 k igjen til salgs før kurs 17. Blir ikke overrasket om den bryter gjennom
Arbitrage, eller så er det Tencent… Eller så er det noen andre (men hvilket motiv skulle det være?).
Jeg synes fortsatt folk har veldig bråttom med å selge seg helt ut, før man vet innstillingen til fondene og har sett dokumentene.
Dessuten ser chartet pent ut
Kanskje noen roboter som ikke leser børsmeldinger slår inn på det tekniske
Når kursen bare det siste året er manipulert 3 kroner, så vet alle at kursen er for lav. Tror nok at Tencent vil problemer med oppkjøpet, når potensialet og utsiktene ser meget lysende ut. Dette forstår sikkert andre store aksjonærer også, som har store problemer med å akseptere kurs på 17. Hvorfor viser ikke andre interesse?
Interessen er jo veldig stor, er jo derfor aksjene blir slukt opp hver dag av større aktører.
Tror alle kan være enige om at Funcom ikke hadde sjangs med disse eierne som var, der viser all tenkelig historikk.
Et godt eksempel er vel at denne eiergruppen greide kunststykket å sende NED aksjen 20-30% på det som BURDE har vært tidenes nyhet for aksjonærene. Sier seg selv ingen vil ha slike eiere på sikt
hm 16.99, hvis det er penger å tjene på arbitrasje på 1 øre, så skal jeg også begynne med det!
Hvorfor skulle noen gi over 17 slik situasjonen er nå?
Dette har jeg også fundert mye på, hvorfor viser ingen/få andre interesse? Funcom er et objektivt sett bra case.
Men Funcom har ligget på 12 tallet i lengre perioder. Siden det har det kommet kansellerte prosjekter og publishing med liten suksess. Ser det derfor som lite sannsynlig at andre interessenter da skal dukke opp nå å for å være med på bud over 17.
Tja, hvorfor går aksjer over budprisen i flere tilfeller? Fordi det ligger andre interesser bak, utmerket anledning til å fiske myye aksjer til en relativt fast kurs.
Sier ikke den skal over, bare sier det ville ikke overrasket heller
Det er nok heller så at det spekuleres i at budet høynes, heller enn at andre kommer med bud.
Slik det ser ut nå er det ikke sikkert 17 går igjennom.
De beste fondene i norden og Tencent har vist og viser interesse. Spørsmålet er om førstnevnte forhandler opp budet eller ikke.
Det neste spørsmålet er om andre vil benytte muligheten til å skaffe seg Conan og Dune-lisenser til en rimelig penge. Dette anser jeg som vesentlig mindre sannsynlig, men det kan ikke utelukkes.
Folk snakker om Dune i 2022 - jeg fatter i så fall ikke at Legendary ikke terminerer kontrakten. Det er 100 % skandaløst hvis ikke Funcom slipper et av de “minst 3” spillene før i 2022.
Snakk om å bomme på hype og momentum, i så fall.
Synes folk er litt for opphengt i hva som skjer akkurat NÅ i selskapet, og glemmer alt de har rettighet på og verdien av dette videre. Dette tipper jeg noen med litt andre briller ser. Inntjeningen akkurat nå er egentlig av mindre interesse.
16.99. Ikke akkurat arbitasje-handel de som kjøper er ute etter.
Er jo rally i dag, opp 0,06%