Hvis sannsynligheten for kursras er signifikant, er det ikke litt merkelig at de store gutta har klistret fast kursen noen øre under budpris? Hovedgrunnen til at jeg holder fast på aksjene mine er at markedet for øyeblikket signaliserer at det å ende opp med noe mindre enn 17 kr aksjen er totalt usannsynlig.
Det er over 4 millioner potensielle kjøpere / eiere på PS4 alene.
Ja, så tallet er ikke 4 millioner som jeg sier…
Jeg poengterte det fordi du skriver dette ^
Tror ikke de tenker sånn. Tror de tenker at man er sikret 17kr nå, eller senere om et bud skulle bli avslått. Det kan jeg være enig i, men det kan bli et år senere også.
Forskjell på eiere* og aktive spillere h3nk1 <3 les igjen
Er ikke det du skriver også antakelser?
Vet du noe ingen andre vet?
Jeg vet
Tror du virkelig markedet blir støvsugd for alt under 17kr basert på dette premisset?
400.000 salg første 3 mnd … Sorry, men vet du hva CE i early access solgte første uka?
Ang. aktive spillertall er det tatt fra SteamDB, uttalelser fra Funcom og aktivitet rundt spillet. Så det er en utregning basert på noe usikre data, men de er relativt sikre anslag og delvis bekreftet gjennom regnskapene.
Ang. pris per enhet er det tatt fra arbeidet til flere her inne fra 2016-2018 om hvem som tar hva i produksjonen av spill og hvor mye Funcom ender opp med. (som du ser stor usikkerhets-margin)
Salgstallet 400.000 etter 3 mnd er en antakelse, som er basert på hvordan det pleier å gå. Vi kan gjerne diskutere det nærmere. Ikke noe fasit, bare et forslag for å se hvor man kan ende sånn at man kan se om utsettelse av emisjon kunne skjedd. Som jeg innleder med er jeg enig i at punkt 1 potensielt kan skje.
Gidder ikke gå igjennom flere punkter. Du får se på det som du vil.
Mye som er uklart, det er helt sikkert. Men vi vil nok få vite litt mer når vi får tilsendt dokumentet som gir grunnlag for budet. Det kommer i neste uke.
Forklar gjerne hvorfor 400.000 salg første 3 mnd er umulig. Kan godt si det er lavt, men vil helst ikke basere meg på for høye forventninger i et spill-case.
Så kort fortalt, bare antakelser basert på usikre data og med stor usikkerhetsmargin?
Jeg ville ikke argumentert med at andre baserer seg på “bare antakelser”?
Det gjør vi vel alle🙂
Skyt gjerne arbeidet mitt bort som ubrukelig, opp til deg det. Jeg trenger ikke å forklare meg til deg som ikke bidrar med noen tall, resonnementer eller historie.
Du har dine egne grunner til hvorfor du tror dette, men nå har jeg vel aldri nevnt deg spesielt her, så at du føler deg truffet skjønner jeg egentlig ikke helt.
Samme som jeg har aldri har snakket om forumet som helhet når det er snakk om at alle småsparerne rømmer, dette er en ren faktaopplysning som er bekreftet av media
Nå er det sånn at solide selskaper ofte blir nettopp det fordi de også har solide eiere.
Det er egentlig hele poenget. Funcom hadde ikke sjangs med eiere som bare isolerer sine egne interesser og som nå, til og med bevist, rømmer skuta på rykter om lekkasjer i skroget. Det er såvidt jeg vet helt enestående i en sånn sammenheng
Det betyr ikke at jeg snakker om alle her, og at bryr meg hva folk her inne gjør, det betyr akkurat det jeg skriver
Ja, jeg tar den. Takk for oppklaring.
Jeg mener ikke å angripe deg, men angriper argumentet “nå blir det bedre på grunn av utskifting av aksjonærene”(om det er det du mener, presiser gjerne hvis jeg bommer). Jeg tror det blir verre med de nye, men for å få svar på det må budet bli trukket eller ikke gå igjennom etter at det formelt har blitt sendt. Det vet vi jo ikke om vil skje.
Forskjellen i syn fører til at jeg ser nedside med 17 som sannsynlig beste utfall på kort sikt og dere ser 17 som verste utfall og potensiale opp mot 22-25 et sted ved nytt bud?
Jeg kan bidra med at CE solgte over 320.000 eksemplarer på under ei uke og neste en halv million første måned. Neste 10 ganger så mange eier et vesentlig bedre produkt nå.
Da synes jeg 400.000 første 3 måneder er vel konservativt, og jeg tror ikke det hadde vært så konservativt for noen uker siden😉
Såvidt jeg forstod mener mk1 at arbitrage kjøpere har sopt aksjer for 16.85-16.99 for å selge for 17.
Hvis du storhandler aksjer til 16.99 for å selge på 17 skal du vel være ganske skråsikker, og da mener jeg 99.9%++ sannsynlighet sikker, på at du minst får 17kr per aksje? Det er her jeg spekulerer i at folk grovt overvurderer muligheten for å ende opp med noe mindre om man blir sittende.