Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Du er ikke bare skråsikker på 17 hvis du hamstrer til 16.9x, du er skråsikker på mer enn 17. Ingen seriøs aktør vil binde opp kapital i et par måneder for så lav avkastning som 17.00 vil representere. Det ligger garantert forventninger om mer her.

A post was merged into an existing topic: Toadman Interactive

Jag tror också en förväntning om mer ligger inne. Eller 17 som basecase. Är en risk för att de drar sig ur, men jag tror TC vill undvika alltför mycket dramatik runt transaktionen. Om det inte blir flertal så tror jag TC kommer med ett (något) förbättrat bud, men tror inte på ett alltför stort hopp. Blir spännande att följa med på!

Skulle Funcom delta på en messe nå i månedskifte?

Ja en messe Istanbul.

1 Like
2 Likes

Alla överraskad ?

Det er det samme for Nordnet i Norge.

Det ser jeg som utelukkende positivt👍

2 Likes

Hvis man lar være å svare på budet, svarer man da nei?

Ja…

1 Like

Noen andre som ikke har solgt enda ? Sliter med valget her. Hadde håpt det hadde kommet noen signaler fra de store før budet formaliseres

Er en gjeng.

@h3nk1 kan gi deg detaljer.

Mange som ikke har solgt - avventer buddokumentasjon og (eventuelle) signaler fra Robur og TIN.

~20+ prosent av selskapet er kjøpt opp av profesjonelle aktører som forventer at oppkjøpet gjennomføres til minst 17.

Men jeg har forstått det riktig at når buddokumentet kommer kan vi ikke lenger selge over børs og dermed er budet opp i den videre prosessen ?

Ikke solgt.

Det stemmer ikke - aksjen handles over børs på normalt vis inntil oppkjøpet faktisk gjennomføres (eller ikke).

The offer period is expected to start on or about 5 February 2020 and last five (5) weeks from the date of approval of the Offer Document, subject to any extension by Offeror (“Offer Period”). The Offeror must publicly announce that the conditions for closing of the Offer have been met or waived at the latest 24:00 CET on 15 April 2020. Shareholders are urged to read the Offer Document when it is available as it will contain important information, including the unanimous recommendation from the Management Board and Supervisory Board of Funcom.

Jeg har ikke solgt, men jeg nytta sjansen nå som prisen er “låst” til å selge i en bank, overføre pengene, og kjøpe i en annen. Har tenkt lenge at jeg ønsker å flytte aksjene, men fikk t.o.m. en microgevinst på å gjøre det sånn :smiley:

1 Like

Oi. Då har jeg misforstått. Ganske fersk i gamet. Men det tar jo av presset litt :grin:

Så lenge du ikke har akseptert budet kan du handle over børs. Hvis du aksepterer budet blir aksjene låst og overført til megler/tilrettelegger. Hvis budet ikke skulle gå igjennom vil det ta litt tid før du får tilbake aksjene dine.

Vært litt salgspress siste børsdagene med større poster, så ikke alle som gidder vente eller har tro på budet. Er nå 10-11 øre å tjene om man tror på oppkjøp til budpris.

Ser at Warcraft 3 har fått tidenes slakt, så de store i gamet kan også gjøre blemmer.
0,5 av 10…hehe :wink: