Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Foreslår alle tar seg en bolle og roer seg ned :smile:

God arbeidsuke folkens!

12 Likes

Spanderer du ? :wink:

4 Likes

Eller så tar vi alle kveld for å drømme om bollen vi får i posten i nær fremtid!

1 Like

Skulle gjerne sett at de som ligger og gnur med aksjer øverst på 1.40 tallet kunne komme ned på midten av 1.30 tallet med aksjene sine… Liker det best billig vettø :smiley:

2 Likes

Fan… er ikke på traderen min nå… Men nå må dere høgge innpå… FUNCOM får cash relief!!! Og mulighet for gjeldssanering…!!

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=386912

1 Like

Dette er jo bare det formelle vedtaket rundt gammelt nytt, samt ny lavere konverteringskurs.

1 Like

Jeg leser dette som postivt. Og en lavere konverteringskurs ja, men fortsatt langt over snittet siste ukene!

Men men vet nå aldri hvordan markedet tar i mot slikt…

FUNCOM ar aldri hatt mulighet til å ikke betale tilbake hele lånet. Det er lagt til nå. Dette er jo verdt kjempemye for oss…

Hvilken del av meldingen tolker du som at de ikke trenger å betale tilbake hele lånet?
Jeg leser og leser men jeg misser antageligvis et eller annet…

2 Likes

Jeg tror @Gordon har feiltolket meldingen på det punktet @Grimshanks

De får lengre tid på seg, det er bra.
De får større fleksibilitet angående /når/ de betaler, det er for så vidt bra.

… og utvanningen ved konvertering blir vesentlig større… greit nok for FC men kanskje ikke /så/ bra for aksjeeierne?

Hva er det jeg overser?

Av og til lurer jeg faktisk på om du tror på det du poster :wink:

2 Likes

Sitter i bil… fikk ikke lest ordentlig og den var feil ja… men resten er gull…

beklager… men frtsatt hepp hepp og gratis… tror vi skal opp på dette…

Som sagt over… Sitter i bil… Saneringen er en opsjon for tidlig tilbakebetaling… men resten er fortsatt gull… Den konverteringsprisen kunne vært jævlig mye lavere og forøvrig.

Det er vel ikke noe nytt i den meldingen ?

Hvorfor skal vi opp på dette? Er ikke dette bare en formalisering av det de har meldt tidligere? Det eneste nye her er at innløsning i aksjer har fått en lavere kurs. Om det er positivt eller negativt er ikke så godt å si. Jeg må jo si jeg forventet en lavere vekslingskurs, så kanskje svakt positivt?

Konverteringskursen skulle vært 0.80 for 2 uker siden… Nå er den faktisk satt til 1.9… Det er da veldig koselig slik jeg ser det… Videre så er det mye nytt i meldingen … les alt. Jeg har fått lest 70%… må køre nå… tilbake på trader om et par timer…

Det er tre ting de skal vedta her, og det er som dere skriver - gammelt nytt.

Lånet utsettes til desember 2016.
(i) extension of the Maturity Date from 22 December
2015 to 15 December 2016;

Konverteringsprisen justeres ned. Jebsen får flere aksjer for lånet hvis han konverterer, og det er større sjanse for at kursen nås/overgås, og konvertering kan være av interesse.
(ii) adjustment of the Conversion Price from USD 0.37
per Share to USD 0.24 per Share;

Funcom gis muligheten til å betale ut lånet hvis de selger deler av virksomheten, eller lignende.
(iii) introduction of a “Prepayment Option”, giving
Funcom - under certain conditions - the possibility to
redeem (all or a part of) the loans outstanding under
the bond agreement.

3 Likes

gammelt nytt… når var dette fortalt tidligere…? Har jeg gått glipp av info tidligere?

Endring fra 0.37 til 0.24 USD conversion betyr vel at potensiell utvanning blir 50% høyere.
Det er jo sikkert bedre enn å måtte betale lånet nå, men er det noen stor grunn til å gå opp?

2 Likes