Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hehe… det er og en mate å se det på… At konkursfare er redusert reduserer betydelig risiko… Så aksjen skal nok opp på dette…
En annen ting, konverteringspris skal være dagens kurs… Dette er betydelig høyere… Her har FUNCOM gjennomført en meget godt forhandling.

Men, for all del… høgg innpå, så kommer de seg ut de som tolker meldingen negativt og vil det.

1 Like

Nei det stemmer ikke. Strike ble så vidt jeg vet endret i juni :

The proposed new conversion price of the convertible bond is set to the lower of (i) 0,37 USD per
share and (ii) the US Dollar arithmetic average of the Funcom closing share prices the last 10
trading days before the AGM. The average share price is to be calculated in Norwegian Kroner and
converted to US Dollar using the USD exchange rate from the bank DNB for the day prior to the
AGM (the list can be found at https://www.dnb.no/en/currencylist?la=EN&site=DNB_NO and the
stated “Midprice” is to be applied).
3

1 Like

Ble det det… hmm… må se gjennom mange ting da når jeg kommer tilbake på trader…

jaja… Vel party on… nevermind… uansett konkurs er ikke lenger en mulighet… Aksjen bør reagere på det… Uansett, jeg tar den senere i dag…

Hvorfor ikke ?

Nå får de endelig lov til å betale tilbake lånet tidligere under visse omstendinger! Wohoo! :slight_smile:

1 Like

Betyr det at de er optimistisk?

1 Like

Det henger nok sammen med klausulen om at hvis de selger deler av Funcom, så skal minst 80% av salgssummen gå til obligasjonseierene.

3 Likes

Ser på dette som en bekreftelse på at de vil selge noen assets. Det er veldig spekulativt, men jeg lurer på om det er snakk om tsw

markedet er på hugget igjen hvertfall?

Hvis Funcom ikke har pengene på bordet ved forfall i 2016, så kan de bli slått konkurs jo.

hvor mye kan de få? hvor mye av omsetning står tsw for?

Her er meldingen omkring 2 av punktene. Dette burde ikke være kursdrivende hverken den ene eller den andre veien. Det er jo bare for å få det ned på papiret.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=383149

2 Likes

I så fall er det for å vise at IP kan leve videre i forskjellige formater. Det er nok viktig for en evt kjøper

Taktikken må i såfall avhenge av hvor mye The Park selger, at de driter i hvor mye de tjener, bare de selger mye. For hvis det The Park selger mye så kan de bruke dette for å vise at IPen er mye verdt ovenfor en kjøper, ikke vet jeg.

På en annen side ville det være teit å selge noe som selger bra og som de kan lage spinoffs fra i mange år som også potensielt kan selge bra. Ikke vet jeg…

Jeg er enig i at det meste er bedre (for selskapet) enn å bli slått konkurs i desember, men jeg må innrømme at jeg fremdeles sliter med lese dette på en annen måte enn: Vi er så jævla screwed at vi er villige til å selge oss enda billigere om vi bare får litt lengre tid.

Hjælp meg litt da, siden jeg tydeligvis er så stokk dum.

3 Likes

Må si jeg er enig med deg her. Hvis man i det hele tatt skal kunne gjennomføre den nye strategien så er de vel nesten avhengig av TSW IP’en ?