Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg er med på @Grimshanks sin tolkning…

Det eneste “positive” er jo at hoved eier av gjelden = hoved eier aksjer.

Ser forresten at markedet er på “hugget” som Gordon nevnte… - 590 000 aksjer ble dumpet ned til 1,250

1 Like

næ, Bylos har vel ideer til AoC? :slight_smile:

Jeg skrev det etter dumpen… greit du ikke har aksjer Irathi… men helt taxi trenger vi ikke bli… Du ser at det er backlash opp igjen nå…

Det spørs hva som er prioritert, betale ned gjeld eller drive virksomhet i pluss. Men det kan også være snakk om sammenslåing osv men det er lite verdi å hente utenom tsw tror jeg

joa, må jo være enig i det. Hvor mange spillere har de ifht hverandre, eller har hatt er kanskje mer riktig å se på?

Backlash opp igjen til RT 1,270 ?

For min del virker det som om hovedeier virkelig har lyst på pengene sine nå og gir funcom tid til å selge unna.

Ellers så kan vi jo safely assume at det ikke er noen der ute som er interessert i å gi bud på funcom i sin helhet for da hadde de vel gjort det allerede, eneste mulighet er å selge deler.

Men det er riktig, jeg har 0 funcom aksjer nå ja.

Fy fan at jeg ikke er på traderen… Var nede på 1.25… fytti for en trader mulighet… Og for hva… På grunn av ingenting… Jeg synes tvert imot at meldingen spesifiserer ting i en retning som er positive for FUNCOM… Folk er jo idiot!! :smiley: :stuck_out_tongue:

Det er ikke sagt at de må selge. Det kan være andre muligheter, som Funcom selv lister opp:
possible investment, acquisition, merger or any other strategic options avaiable to the company

Ut fra det vi har sett fra The Park og interessen rundt det, kan det også være at dette er med på å gi Funcom ytterligere slakke fra kreditor, samt penger på bunnen. Dessuten er Jebsen kompisen deres fra gamle dager, han kommer ikke til å være utslagsgivende for at Funcom går konkurs.

Utsettelsen kan like gjerne være til nytte for å presse prisen/interessen opp på Funcom. I beste fall redder kommende spill dem fra å selge eller lignende.

2 Likes

Conan er nå en svært mye sterkere IP enn TSW, husker ikke hvordan det stod til med rettighetene. :wink:

1 Like

Jeg tror ikke de får så mye cash fra et salg av TSW at de har kan betale ned hele gjelden og uten inntekter fra TSW blir det vanskelig å drive selskapet videre. Ting kan jo selvfølgelig endre seg spesielt hvis The Park og de neste spillene blir en suksess . Blir de en suksess er vel uansett behovet og viljen til å selge mindre ?

Conan var jo også en suksess når det gjaldt salg. Så helt klart en sterkere IP.

Bare synd de ikke klarte å holde på spillerne og brukte alt for mye cash på å utvikle spillet i forhold.

1 Like

Kan noen forklare til meg hvorfor “Funcom ønsker i tillegg å endre konverteringskurs til 0,24 fra 0,37 dollar pr aksje”

Hvorfor er det i funcoms interesse å redusere konverteringskursen fra 0,37 til 0,24 $ per aksje?

Mener Funcom bare har rettighetene til utvikling av Conan MMO. Men siden Bylos tidligere har laget planer for single player Conan, er vel det sannsynlig at dette kommer hvis “The Park” slår an.

Det er nok et ønske om å blidgjøre Jebsen som er den som har og fortsetter å holde de flytende

Fordi ellers fikk de ikke obligasjonseierene med seg på avtalen. Forsåvidt også positivt for Funcom hvis kursen blir hypet opp til 2kr+ og obligasjonseierene får solgt seg ut. Da er gjeldsproblemet løst.

2 Likes

Men Jebsen har jo allerede uttalt at han IKKE ønsker større eierskap og funcom har sev sagt at de ønsker / sårt trenger en ny større eier.

Med dagens lisens kan de lage MMO basert på conan fram til 2023 . Blir uansett ikke overrasket om neste spill blir basert på AoC. Tror det kan være god butikk selv om de må ut med litt cash i lisens/royalties.

1 Like

Tror dette fortsatt kan ha en ganske høy verdi i de rette hender.

1 Like