Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Neida neida, ingen bitre og skadefro her, å nei!

Mange løgner og tull i dette forumet. :slight_smile: Det bare til info. :smiley: Fikk du med deg PC gamer?

Smiler bredt!!! :slight_smile:

Vel, opp og ned på samme type informasjon. Det blir interessant å se hva som skjer når vi får faktiske salgsdata om The Park. Hvis Funcom har rett, så tror jeg mange kommer til å bli skuffet.

Ja huff og huff… Egentlig så tror jeg all denne interessen er en stor konspirasjon… De tar sikkert The Park ned av Steam om selger for bra :smiley:

Grimshanks
Velger å ikke aktivt uttale så mye utover at jeg solgte. La meg si det slik, den steg opp fra etablert støtte ved ca. 0.90. Siden da har den gått opp mye og raskt uten vesentlige nyheter. Derfor virker prisen litt dyr i forhold til det. Risikoen blir høyere. Jeg luktet også litt, skal vi kalle det ‘falsk alarm’. Men følger med. Er nok blitt mer var på småtegn. Og forsiktig.

3 Likes

Hvem?

Hvis du lurer så er nesten alle de 250 000 som gikk ut på 1.51 i snitt nå handlet inn igjen. Hadde første handel på 1.41 så grov jeg til meg på 1.30 tallet, 1.20 tallet og nå sist rett under og…

I morgen skal vi fortsette. Du må skjønne lille duttevennen at man kan kjøpe smart. Jeg har ingen interesse av å blåse aksjen opp for 90 minutter slik at parasitter som deg selv (brukt i en forstand som at man skal snylte kroner på spread og intradag trading) skal få dra nytte av det.

Jeg tenker fortsatt at jeg skal kjøpe en million aksjer til. Nå har jeg jo bare det samme som tidligere og jeg ønsket jo å øke utover det… Jeg skjønner likevel ikke hvilken rett det gir deg og andre til å oppføre dere… Ganske villt :stuck_out_tongue: Når man leser postingen deres så er det nesten som dere er litt sånn besatt…hehe… Hør, dere hater FUNCOM (og det er Ganske morsomt i seg selv :stuck_out_tongue: ). Kanskje det bare er best dere poster om Payday2 og hvor 1990 den grafikken ser ut i StarBreeze tråden?.. Vi som har aksjer er jo engasjert… men dere som ikke har aksjer er jo fader meg enda mer engasjert. Hva skjer ? :stuck_out_tongue:

1 Like

eg forstår ikke, hvorfor i alle dager skulle ledelsen finne på å bruke sine kallorier på dette nå ?
Nå må dei få ut " the park " på en smertefri måte, og som tilfredstiller både kunder og aksjonærer.
Hva er grunnen til at Fun ønsker å senke konv pris nå?

Er det ett stepp på veg for ett Jebsen kupp av selskapet vi nå ser ?

Står det enda dårligere til med salg av allerede eksisterende spill en hva vi tror ?

Har ledelsen så dårlig tro på " the park "( som spres i hyppi tempo ), at ellerde før det utgis, så ønsker selskpapet å reduser konv pris ?
Er det noen som kan hjelpe meg å forstå ?

Eg har ved flere anledninger tidligere stilt spørmål rundt dagens ledelse, eg gjør det igjen, er dagens største fiende, selskapets egen ledelse ?

Der er vertfall ikke en askjonær vennlig ledelse.

men det skrives mye tull og, bl.a overskriften til hegnar: " ba om utatt forfall på lån "
dette er det jo allerede en avtale på, børsmeldt i sommer, eller har eg da misforstått noe ?

1 Like

Dette er en positiv melding. Konverteringspris er høy, FUNCOM er nå finansiert og det er og lagt til ekstra fleksibilitet på lånet. Les meldingen, da vel. Husk FUNCOM er full av folk som ikke vet hva EBIT er engang. En melding = noe negativt I hodet på mange av disse… Hvertfall hvis det skrives noe skummelt de ikke forstår… Det er bare å karre til seg når de kaster aksjene over bord.

Jeg tror ikke du skal spekulere så mye. Som sagt hele veien. FUNCOM må bare være et lite lodd i din portefølge. Og loddet er som følger… Selger de over 100 000 eller ikke. Gjør de det, så er aksjen opp mangegangen pga det fundamentale vedr cash flow og EBIT (gammel diskusjon).

Du spør hvorfor gjør ledelsen dette nå… Vel det møtet de melder må de jo faktisk avholde før desember. Det sagt har de noen incentiver til å holde nede aksjekurs?.. vel ja litt… FUNCOM ønsker at noen store aksjonærer skal kjøpe seg inn og at de skal ha en lukrativ pris i det de beviser at The Park er fett som fan og selger… Så for dem er ikke en kurs på 2 eller 3 krone bedre enn 1 krone… Faktisk 1 krone kan hjelpe dem å holde seg lukrative for folk som er litt større enn meg :wink: og deg :smiley: . Om Funcom hadde hatt mulighet til å emitere så ville høy aksjekurs vært å foretrekke… men det har de ikke mulighet til så derfor er det bare for dem å helle kaldt vann I årene på folk som oss… Eneste som er rart er at de gjør det med en svakt positive melding… Men kanskje de kjenner sine aksjonærer ?.. Ikke vet jeg, men også jeg kjenner gåsa på gangen… Tror vi er på vei opp igjen straks… RSI er konsolidert ned til 60 nå, ordrebok tynn… PC Gamer og Kotaku ute med artikler… Kanskje full fest I morgen igjen :wink:

1 Like

merkelig kursutvikling i dag.forstår virkelig ikke at funcom skulle ned 17% i dag på denne meldinga

1 Like

Det er tulleutvikling… Hopp og sprett fra folk som ikke har peil på aksjer… derfor kjøpte jeg. Nå kan folk tenke over natta på dette så vil det vise seg i morgen om jeg hadde rett. uansett RSI var høy… Folk trengte vel en grunn til å konsolidere… MEN saken er… midt utpå dagen i morgen så tenker folk igjen…

200 000 solgte til 125 NOK *70% (steam andel ) = 17.5 Mill NOK ==> EBIT 15 mill NOK … Ekstrapolert til 1 år (3 spill som the Park, etter ny model) = ~45 mill NOK *P/E 15 = 675 Mill Market Cap… Selv om man bare brukte P/E 7.5 med noe slikt så burde kurs være opp minst 3 gangen herfra… Jeg vet ikke hvor spesifikt folk tenker over P/E, men jeg tror mange får det med seg…

nå sluttet aksjen 18 øre under prisen som eg fikk da eg lempet ut mine, så pr nå har det visst seg å være lurt, men ikke sikkert det viser sg å være lurt i morgen.
ja, kanskje eg ikke har peil på aksjer, men ble veldig usikkert hvordan eg skulle lese meldingen, og bestemte da etterhvert for å kaste korta menst det enda var mulig å få noe lunde vettug pris. Siste traden min tok eg da et tap på ca 25k, men mot forge ukes gevinst, så er eg greit ovenpå.

eg tor nok eg holder meg borte noen dager fra fun, men eg er aldri langt unna :slight_smile:

Men for dagens aksjonærer, så skulle jo en kunne ønske at the park kom først, så evt sett det ann, for så å få en høyere konv prs.
Å skulle estimatene som mann drømmer om, slå til, så kunne også Funcom klart å sette en emi på ett høyere nivå.

Men, eg er bare en førstereise gutt, så hva vet eg :slight_smile:

Hvis du kjøper på dager som i dag så er det den beste løsningen… Det funker ALLTID… inntil den store smellen kommer :stuck_out_tongue: Den store smellet kan imidlertid ikke komme før The Park i det minste får komme ut i Steam Store…

Jo den store smellen kan komme ved at fhe park blir utsatt en måned eller to.dette er et spill som vil passe perfekt til halloween. En utsettelse her vil nok markedet reagere tungt på.

Nei den muligheten er nok avskjært etter Streaming Ones i helga. The Park er bekrefta inn mot Halloween eventen… Du selv posta jo det… Og jeg har verifisert det :smiley:

Er du kjent med ordet hets?

alt kan skje i software utvikling, men enig i at sannsynligheten for utsettelse er gått ned kraftig pga det du nevner