Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg tror The Park salget starter snart… altså før rabatt flom. Videre tror jeg TSW med The Park blir solgt I pakke deal… Denne med rabatt… Men hvem vet? Er råspent :stuck_out_tongue:

Low-end, poorly rated games tend to shift at similar rates on PC and PS4, according to tinyBuild’s figures - peaking at around 10,000 sales. But mid-tier, well-received games sell up to 100,000 copies on Steam, more than three times as much as the luckiest mid-tier PS4 games - and five times as much as the equivalent games on Xbox One.

3 Likes

Dreamfall Chapters

Owners: 75,230 ± 6,898

2 Likes

Hvor mange nye spill kommer nå i samme periode i sjangeren? Fordel med Spinoff er at mange allerede elsker The Park, har ett forhold til The Park og kjenner The Park FØR de har spilt det. Jeg elsket Better call Saul FØR det kom fordi jeg visste hvem som hadde hovedrolle og sjangeren på serien.

Du vet at spillet har stemning og atmosfære som du kjente på og likte når du spilte i TSW, og du sitter med en nysgjerrighet på hva pokker er det parken skjuler? Mange sitter å tenker tilbake på hva som skjedde og akkurat som før den siste LOTR titter du igjennom en siste gang for å varme opp til finalen.

DETTE er det som skiller The Park fra resten, selv om det “bare” er langt som en spillefilm, har helt grei grafikk og har litt tearing i traileren.

Du verden, da har snart Skandiabanken kjøpt tilbake det de solgte i går (var det ca 450k?).
Lurer på om de tjente mye på den traden…

1 Like

ble ikke så verst :slight_smile:

4 Likes

Du Kronn, du Kronn… hehe :slight_smile:

Nå er det flere enn eg som bruke skbn, men nå er eg da inne igjen, over 10 øre lavere enn hva eg solgte på igår, og kursen står nå høyere, enn snitt salgspris fra mandag
( enn så lenge )

3 Likes

Er det bare jebsen som eier obligasjonslånet eventuelt hvem andre?

ser skbn er 360k i pluss, det er ikke eg som har tatt så mangen !

mao, funcom kan gå fra 1.570 til 1.160 og opp igjen til 1.370 ila 2 handledager.

Pga et par aksjonærer som har 750 000 - 1 000 000 kr i funcom aksjer.

Galskap karer… Hvem taper denne stolleken?

2 Likes

Tror du det er så enkelt altså?

Hvis The Park blir godt mottatt, selv om det ikke nødvendigvis drar inn så mye kroner, så er potensialet høyt for fremtiden, mtp satsning på flere spinoffs, bylos har jo snakket om AoC og har allerede idéen klar.

Derfor tror jeg denne stolleken som du kaller den er noe alle kan tjene på, fordi jeg tror på sikt kurs i dag er insanely low ifht potensialet. Funcom er MYE mer kostnadbesvisste og jobber mye smartere enn tidligere. LMO slo ikke an som forventet men konseptet og tanken var genial. Jeg tror hovedgrunn til at dette mislyktes var tiden på utvikling som følge av, ikke Funcoms begrensninger, men på LEGOs godkjennelser på alt som skulle gjøres, dette har vi snakket om før.

Å jobbe med sine 2 største titler og lage sidemateriell av dette bidrar til interesse for originalene for nåde nye og gamle spillere.

Jeg har troen, ellers hadde jeg ikke snakket på denne tråden.

5 Likes

Et Lego MMO som ikke har crafting, bygging ( nei det som er i spillet defineres ikke som bygging ) og pvp/minigames kan vel ikke defineres som genialt ?

9 Likes

Funcom viser altså at de har geniale ideer, men evner ikke å gjennomføre de på en god måte…

2 Likes

Samarbeide med LEGO om ett MMO for barn er genialt, Minecraft har vi fra før med LEGO mod, INGEN kan konkurrere med Minecraft på det du nevner. En grunn til Microsoft kjøpte spillet :wink:
Jeg synes idéen til LMO var jævli bra :slight_smile:

3 Likes

Mtp LMO var det ikke bare opp til Funcom men de var avhengig av hele tiden få aksept av LEGO. Spist er spist, jeg synes det de gjør nå er mindre spennende men smartere enn tidligere kosepter, gitt dagens fiansielt vanskelige situasjon.

1 Like

Hadde de lagt til pvp/minigames ( kanskje et minigame hvor man skal bygge ting hadde vært noe ) så hadde ting blitt en del bedre. Nå spiller jo folk gjennom eksisterende content kjapt og det eneste de da kan gjøre er å sitte og vente på at FC skal legge til en ny verden.

3 Likes

Ganske så irriterende at Funcom har valgt tittelen “The Park”, som gjør det umulig å sjekke google trends for spillet. Det gjør jo også at du ikke får noen relevante treff når du søker på spillnavnet. Det har fungert bra for å anslå hvor godt tidligere tittler har gjort det relativt til hverandre.

Se f.eks hvordan trenden for LMO ser ut sammenlignet med TSW

… og hvordan TSW gjorde det sammenlignet med AoC

En ting AoC og TSW lærte meg er at selv om spillet virker hypet på enkeltsider, så var trenden på google en svært mye bedre pekepinn på hvordan spillet kom til å gjøre det. Litt kjedelig å ikke kunne bruke den nå.

2 Likes

På den annen side kan vi følge salget mye tettere etter lansering dersom det stemmer at spillet bare distribueres på steam

5 Likes