Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg tror at alt er i henhold til plan…

Men traden din går kanskje i boks om du er passer på… Når og om den bryter opp så skjer det gjennom 1.30 ser det ut til fra TA (ikke stick analyse). DET kan imidlertid være at det pusher opp igjen i morgen hvis det viser seg at preOrder øker igjen på lista (tross alt hovedgrunnen til nedgang er at det har kommer 50 - 100 spill ut på -75% discount)…

1 Like

Sosialklienter både på bunn og på topp jo ? :slight_smile:

Kanskje solgte eg med Sbn kontoen min, til min Non konto, ikke godt å si :slight_smile:

1 Like

Eller at alt er en stor konspirasjon og Du solgte planmessig til meg bare for å få ned kurs :smiley: Er sånn det prates i SB tråden :smiley:

1 Like

…eller at de ivrigste nå har kjøpt, og det blir noen kjøp her og der de neste par ukene før et lite blaff til fra de som vil få med seg rabatten. Deretter…? kommer helt an på om det er gull eller gråstein.

…eller kanskje et sted i mellom?

Du er som vanlig veldig bastant med (luftige) teorier i “din” retning til å ha kommet med utsagnet “Synes ikke vi trenger å hause The Park” :wink:
Men, ville teorier om hvor bra dette bare må gå (mener å huske samme toneleie fra LMO-dagene) er selvfølgelig som fakta å regne når det kommer fra Mr. Gekko.

blir ogsaa reklame for TSW det her : http://bloody-disgusting.com/news/3365823/funcoms-the-park-opens-in-time-for-halloween/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Det er jeg slettes ikke. Du leser alt jeg skriver som bastant men det er det slettes ikke… Det er lett å lure seg selv når man mener man har et case man liker og man øker aksjer på den grunn… Det er jeg vel klar over og det er ikke det jeg holder på med… Vi har vel lurt oss selv mange ganger før på det viset :stuck_out_tongue:

1. Jeg tenker for det første at preOrder selvfølgelig går ned noe nå i midten av periode alt er ikke effekt av dette salget…Men så til spørsmålet hva gjør det om salget i preorder gir seg etter et parr dager. Hvor mange er det som kjøper digitale kopier i pre Order…? Blodfans som TSW gutta kanskje… Det er hyggelig når jeg ser at mange pre-Ordrer…, men jeg vet ikke om det er en nødvendighet for suksess…

2. DET er et element av at en haug med spill kommer ut hardt rabatert bare for 2 dager… Jeg bare sier det… Det er bare 100 plasser på en topp 100 liste og noen må være der… Når det kommer en salgspuls på 100 spill… vel da er det mange som normalt sett ville vært på lista som må ut i de to dagene. Det er relevant og med tanke på våre estimat av spill solgt… Må regne en mer normal plassering og så legge til et mer normalt “sntall solgte beløp”…

Du kan lese det jeg skriver noen gang uten å se fanden på veggen.

1 Like

Kom nu Funcom!

Overaskelses emisjon NÅ! - kursen har jo doblet seg siden i sommer benytt sjansen!

2 Likes

Basert på tidligere mislykket forsøk på brudd av trendlinje under tilsvarende volum deler jeg ikke din optimisme. Tidsperioden på den vimpelen er også kun over noen dager, og vil derfor ikke kunne defineres som noen formasjon.

Fortsetter den grønne formasjonen, som har dannet en sterk nedre linje ser dette positivt ut.

6 Likes

Crap!!! Jeg begynner åpenbart å bli ufokusert og slepphendt… den tanken har ikke slått meg på lenge. Snakk om “inattentional blindness”, håper ikke ledelsen i Funcom leser dette…

Hva gjør vi nå, selger før emisjonen?

:smile:

2 Likes

Er det slik å forstå at Funcom pr nå jobber med en større tittel? Det har vært prat på 2 små og 2 store titler i arbeid til enhver tid?

Her er planen :

•Initial rollout of new plan:
–Funcom Oslo AS: One small project in development, larger project to start in Q1 16
–Funcom Inc: One small project starting in Q4 15, larger project to start in Q2 16

8 Likes

Takk. Blir prosjektet meldt når det starter eller kommer de til å drøye det til nær det er nærmere ferdigstillelse alal The Park? Hva tror vi?

Grunnen til at de ventet så lenge med The Park var at dette startet som et prosjekt hvor de skulle lære seg Unreal men ledelsen syntes det var såpass bra at de valgte å gi det ut. Jeg tror derfor vi kommer til å få mer informasjon om neste spill. Vanskelig å si når de kommer med informasjon men tviler sterkt på at de venter til 2 måneder før launch neste gang.

4 Likes

@Gordon @Kronn

Solgt enda?

3 Likes

Ehhh… nei…:slight_smile: Jeg kjøper som flagget tidligere… Motstanden på 1.50 ser selv en bestemor. Du må regne med at vi skal “fighte” her noen dager før vi går videre. Jeg bruker muligheten til å få de aksjene jeg ikke ville kjøpe tidligere pga enda høyere risk…

Husk at for en uke siden så visste vi ikke:

The making of The Park videoen
Lanseringsdato
At det ble Pre Order på 2 uker
Hvordan tie in til TSW ble…
At motagelse ble som den ble
At pressedekningen skulle bli såpass formidabel

*Klart den situasjonen involverte mer risk enn nå. Så nå øker jeg. For det vi har sett de siste dagene er bra og FUNCOM har faktisk en reel sjanse til å klare dette. Enhver som har tenkt å sitte over launch kjøper nå. Premien tror jeg i første omgang blir 2 til 3 gangen. Og når det er gjort så er det bare å sitte på rett inn i Q3 resultatene 17 November. Det er nå du skal kjøpe.

4 Likes

Veldig enig i poenget her angående risk. Synes generelt det aspektet sjelden blir diskutert. Man diskuterer opp og ned i mente kursbevegelser og meldinger, men hvordan risikoen utvikler seg i forhold blir svært sjelden nevt. Risk er jo en særdeles viktig faktor spesielt for teknologi-selskaper!

Spurte FC om de har bestemt seg for hva neste spill blir og når AO kommer på steam.

1. Det er ikke bestemt hva neste spill blir og de venter og ser hvordan The Park selger før de bestemmer seg. Dette gjelder begge typene spill.

2. Grunnen til at AO ikke er på steam enda er at de har noen tekniske utfordringer pga AO er gammelt og siden det er begrenset med utviklingsressurser tar det tid.

6 Likes

Vel Cagey, her er det jeg skrev for fire dager siden. Et eksempel på at det faktisk blir diskutert, men det drukner kanskje litt i “andre teamaer” ja.

1 Like

Denne druknet litt også i all haussing

9 okt, 15:24

1 Like