Vi stoler på at du presser kursen opp litt til! Kanskje 5kr blir neste?
Husk å ta gevinst
Skal nofun kjøpe fun?
Ja husk… morn du… Egentlig så har jeg et nytt konsept for dere… Hva med å ta gevinst før du har gjort inngang? Funker jævlig bra og reduserer risiko noe jævlig haha
Kanskje jeg allerede har kjøpt fun ? Greit med litt balanse vet du
Når du ser på kostnadsreduksjonen som er gjort, hvilke tap som er tatt i regnskapet og den taktiske omleggingen til Funcom, så ser det vesentlig lysere ut for fremtiden synes nå jeg. Kursen kommer til å være jojo fremover, MEN, ifht de siste års rapporter så tror jeg for første gang på lenge det kan være smart å være inne over kvartalsrapportene, det er få som tror på positiv EBIT, man blir gjerne hjernevasket av å få så mye negativitet fra en retning over så lang tid.
Noe av det som har ført til problemene de siste årene er strategisk valg for flere år siden med total skivebom i prognosene rundt salg og inntjening. Det ble investert for mye i spill som ikke leverte. Det er klart dette tar tid å rydde opp i, og mange klarer det aldri, det ser vi jo daglig. Jeg tror Funcom er i ferd å klare det, vurderer risiko lav nok til at jeg ønsker å være med videre.
saken er at handler du med 5000 aksjer… så er det bare kjøp selg kjøp selg kjøp selg på hver en spasme kursen gjør… Er du ute etter storlaksen, så blir det altså litt annerledes. Nå må vi lære oss forskjellene snart…
Se så vakkert FUNCOM konsoliderer nå da…
Oppgang på høye volum, nedganger på lave volum. RSI roet seg til mer normalt leie men over 50…
Hvor hopper haren nå? JEG tror opp over 2 kroner neste
hvor mange dager er det til “point of no return”?
Plasseringen på bestselgerlisten på Steam oppdateres nesten realtime. Tallene fra Steamspy lagger med ca 3 dager.
Jeg tror at hvordan The Park selger kommer til å være viktig for veldig mange, som en pekepinn på hvor bra de andre små/medium spillene til Funcom vil gjøre det i framtiden. Jeg tror at 50k+ solgte er relativt bra (og cash-positivt), men vi må nok opp på 100k+ solgte for at jeg skal være positiv. På 200k+ solgte så har jeg troen på at Funcom er i ferd med å snu skuta.
… Jeg kommer ikke til å kjøpe meg opp på evt hype før The Park, men hvis det blir aktuelt, mellom denne launchen og neste.
Jeg tror mange kommer til å se på launchdag-plasseringen på Steam og gjøre seg opp en mening utfra det.
100 k solgte er for meg veiskillet. Orker ikke slå meg til ro med 70 k selv om de og har positiv bunnlinje og prosjektet i seg selv er cash flow positiv. Nå må de vise hva de kann. De første pengene jeg satte inn skal tapes på dette (eller mangedobbles dersom de klarer det), så for meg er dette lite stress…
Forsøkte øke litt i dag og. Fikk litt i begynnelsen men så skvatt den opp på notime. Skal forsøke legge meg litt høyere neste gang for det virker som traderange blir smalere… Er det noen av dere andre som finter med FUNCOM eller er det bare jeg som følger med?
Nå sier norsk bulls kjøp
Jeg kommer ikke til å kjøpe noe her selv nå, av samme grunn som jeg har skrevet tidligere.
Du kan få mine på litt høyere kurs
Neida, Funcom er høy risk, men fint krydder i porteføljen
Gjerne det hvis de ligger på positiv egenkapital, har løst gjeldsproblematikken og funnet en ny strategi som fungerer
Jeg har fått det jeg tørr å satse, +100 skulle jeg snuse opp att TP selger bra dobler jeg. Kjenner att det kribler litt rundt disse plasseringene til LMO nå… tenk om… dette er starten på noe bedring av salget. Skjønner ikke att det kunne gå så ræva, nesten alt annet av legospill har jo solgt i bøtter og spann FUN er dessverre eksperter til å fukke opp. Men men massiv markedsføring om dagen, ser ut som det hjelper litt ivertfall. får vi 75k TP er jeg litt misfornøyd, 100k= fornøyd, 150k dægern nå begynner det å ligne på noe, 200k+ = … egner seg ikke på trykk
Jeg er ekstremt negativt til LMO. Og klarer ikke tenke helt noe annet enn at det vil sige tilbake. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er nokså rart at de er så høyt på grossing listene. De få som er i spillet må jo omsette noe inni helvette… Enten det eller at det er flere som spiller fra Ipad enn vi først trodde…
Vi får følge med. Forresten litt morsomt å se at klanen faller litt over hverandre for å forsikre at det at LMO ypper litt på listene ikke er godt nytt For en morro gjeng