Ha bare en liten lottopost som meg… Må si jeg føler det litt tryggere at aksjen er så lavt samtidig som jeg med stor sannsynlighet at Q3 rapporten blir ok og i pluss…
eg gleder meg til melding som kommer etter bh møte neste uke, det kommer sannsynligvis melding ut i markedet som sier at Funcom overlever og bh vil gjøre det lettere for Fun, for selv å ikke tape.
Sånne meldinger pleier markedet å like.
Eg dumper nok i morgen heller, kan hende eg må litt mer, får se ann utvikling litt.
Skulle gjerne sett the park litt høyrer på salgslisten, men det kommer
hehehe
Du må vente til kritikker bli lagt til her eller metacritic…
Dette kan innebære at vi må vente helt til senere i neste uke for å få se The Park i sitt ess på salgslistene.
Men jeg personlig så tror jeg de alerede har rundet det de trenger selge og Halloween eller launch har ennå ikke kommet. Som jeg sa tidligere, de hadde nok 10 000 salg allerede etter de første dagene. Videre så er alle gifts ikke talt opp av steamspy (jeg mener jeg kjøpte 10 the Park kopier, og mange andre i TSW og som støtte til FUNCOM). Greenmangaming hadde en skikkelig fin start. 4 dager på Topp 10 hos en distributør som omsetter for 1/2 milliard i året blir en del altså… De er i gang, dette dritbillige spillet kommer til å nå ut til 100 000 over de neste 2 ukere…
Imorgen skal eg gjøre endringer i beholdningen min, men eg har enda ikke bestemt meg for om det blir kjøp eller salg, eg må sove litt på det
Jeg liker virkelig den nye kulturen som Rui Casais ser ut til å ha skapt… de ansatte får mer frihet, virker mer engasjerte og aktive på twitter og sosial medier, og gamle Funcom dogmer kastes ut.
Nå håper jeg de løser den store usikkerheten rundt kapitalsituasjonen og at vi får litt tilbakemelding på hvordan spillet går, så skal jeg se om jeg kanskje ikke skal investere noen kroner her igjen etterhvert.
Altså på litt sikt
Kapital situasjonen er jo løst på Mandag? Noe jeg har misforstått her?
Haha småpenger Oppgang i dag!
Funcom NV has today accepted a fine of NOK 1.500.000
from ØKOKRIM (the Norwegian National Authority for
Investigation and Prosecution of Economic and
Environmental Crime), linked to infringement of the
Norwegian Securities Trading Act Section 3-8 (Market
Manipulation) and Section 3-5 (List of persons who
have access to inside information ).
The fine is related to the launch of The Secret World
and information given to the market during the period
from October 2011 to August 2012.
The company has cooperated with ØKOKRIM in its
investigation, and for the Company the case is now
closed.
For questions use legalenquiries@funcom.com
For investor questions use investor@funcom.com
Da er vi endelig ferdig med den. Nå kan vi se framover.
Da vet vi vertfall endelig status på denne, å vi kan gå videre uten den usikkerheten.
Boten er egentlig i størelseordren som eg hadde regnet med, problemet er jo at dette er penger som Funcom ikke egentlig har råd til, så sånn sett er det jo en negativ mld, men muliog mangen fryktet større bot.
- Viktigste er vertfall at det nå er ett usikkerhetsmoment mindre.
Vel, jeg tror nok mange hadde fryktet en langt større sak enn dette. Muligens sure penger på bunnen hos Funcom, men samtidig er saken ute av verden og de kan gå videre uten å ta høyde for dette framover i alle rapportene. Ser på denne nyheten som svært positiv. 1 av 2 check.
Noen som i farten vet hvor mye det evt er tatt høyde for i regnskapet ?
regner med det er avsatt penger for usikerheten
Ser ikke ut som om de har avsetninger i regnskapet. Uansett er det jo ikke snakk om mer enn 200TUSD.
Fra 2Q 2015:
“As of the date of this quarterly report there is no formal information available to allow Funcom to determine reliably the likelihood of whether the charge could result in financial losses or to estimate the amounts of such losses.Therefore, no actual provisions resulting from the charge have been recorded in the financial statements.”
Det kunne nok vært mye verre men det er vel alikevel 5-6% av cashbeholdingen ? Det viktige er uansett at de er ferdige med dette og kan se framover…
EDIT: jeg trodde de hadde mer cash men så vidt jeg kan se hadde de bare 2118TUSD etter Q2 så da er jo boten mer enn 5-6% av cash
1.500.000 pfffft
Boten står ikke i stil til forbrytelsen!
Folk tapte mye penger…
Blir spennende å se hvordan det går for de enkelte tiltalte personene.
Alterantivet og usikkerhet er mye verre, 1,5 mill er ett piss i havet,(selv for funcom) hvis “markedet” reagerer på dette så er det bare å være på kjøpsknappen hvis man allerede er inne, for da er det faen ikke håp
Edit: De tiltalte håper jeg får skikkelig smekk på pung!
Man kan gjerne ønske at selskapet skulle blitt straffet hardere, men er det selskapet eller enkelt personer som har gjort overtredelse her ?
Eg tror nok det er enekltpersoner som her vil bli hardt straffet
Markedet kommer garantert til å reagere på dette. Med funcom blir alt blåst ut av proporsjoner, både positivt og negativt
Må i såfall være positiv reaksjon, noe annet villle vært absurd.
Haha… puhhh…!!! Den var fine
Grattis folkens… Nå skal jeg skrive hausetrolle tråd på HO For hva skal de baise om nå!!! ?