Fant foresten denne fra Ragnar som svar på om de planla en remake av TLJ :
“Unless Funcom hires us to do a remake, we’re not allowed to do one. It’s their game. Also, we don’t think TLJ needs a remake. It’s still playable, both on PC and iOS! :)”
Fant foresten denne fra Ragnar som svar på om de planla en remake av TLJ :
“Unless Funcom hires us to do a remake, we’re not allowed to do one. It’s their game. Also, we don’t think TLJ needs a remake. It’s still playable, both on PC and iOS! :)”
Flott!!.. Selskapet er på en måte off the hook og får sympati? Mens griske fanskap i toppen må stå til rette. det gledes.
Lurer på hvilken straff Aas får og om han får beholde gevinsten av salget rundt launch. Noen som vet hva som er vanlig ?
Etterforskningen pågår, så blir det opp til Økokrim om de velger å gi en bot eller ta ut tiltale, og for den siktede om den vil godta en bot eller ikke (Dvs at saken må opp i retten)
Haddr vært kult om han og de andre ble dømt til å betale all gevinst fra disse salgene tilbake til… Funcom!
Jaja, er det lov å drømme?
Alle som har noe med det der må ut av selskapet. Morten Larsen og…
way?
Har desverre ikke lest alle postene i tråden her eller avisene i dag, men bare en kort kommentar. Selskapet fikk vel bot for manglende listeføring for innsidere. Det er mye mindre alvorlig enn selve salgene som skjedde privat og basert på innsideinformasjon.
Ikke bare pga innsidelistene :
"Hos Økokrim bekrefter førstestatsadvokat Hans Christian Koss at det er tatt ut siktelse mot selskapet.
Men her forsøker du deg jo på feilinformasjon? Du kan jo ikke si noe slikt ut av kontekst i dag for Funcom er så definitivt ikke siktet for noe lengre. Saken er lukket og avsluttet nå for FUNCOM sin del. Men boten kom for begge deler ja… Ikke bare innsiderot.
Gjør jeg ? Det var en post som skulle vise hva Funcom var siktet for og som de nå har fått bot for. Var det noe du ikke forstod i den ?
Javel, var det vanskelig å spesifisere det ?
Funcom fikk vel også smekk på pungen for manipulering av markedet:
– Alvorlighetsgraden i denne saken styrkes av at manipulasjonen er begått av det børsnoterte selskapet selv, at forholdet var egnen til å feilprise aksjen i betydelig grad, og at det pågikk over lang tid, oppsummerte Koss overfor E24 tidligere i dag.
Joda klar over det… MEN, de snakker nåtid over her… Det som fremfor alt er viktig nå er at FUNCOM som selskap er ute av dette nå. Prislappen var 1.5 Mill NOK, men nå er punktum satt. Rart at aksjen ikke er ganske mye opp i dag egentlig.
Spørsmålet er om det var vanskelig å forstå det. Hvis det er andre enn deg som misforstod så beklager jeg på det sterkeste. Hvis det bare var deg så er det ikke så nøye. Du tenker jo f.eks at hvis det står september 5 ganger på en side og august 2 ganger så er det helt klart september som er skrivefeilen
Jeg så nå på hvem som postet det og for å si det slik. Du og enkelte av dine kumpaner har et lemfeldig forhold til fakta og FUNCOM
Hvis noen hadde tatt en gjennomgang av postene på tekinvestor/funcominvestor så hadde det vært enkelt å sett hvem av oss som har et “lemfeldig” forhold til fakta
aawwwww… Slemme Gordon…
Jeg vil si at hadde man gått gjennom Tekinvestor så ville vi funnet tilsvarende mye pjatt hvis man hadde lest deg. beklager at jeg forsøker å prognosere forhold. Trodde det var en del av det å investere…
Anyway, ja den presiseringen med markedsmanipulasjon er grei. Det var jo mange av de samme folkene som er der nå, men jeg er sikker på at de har lært av det og nå er det historie. Er mange som har brukt dette mot Funcom på Hegnar. Nå er i hvertfall DEN ‘såkalte’ delen av konkursfaren forsvunnet.
jupp… Men nå står Aas lagelig til for høg. Både med tanke på straffesak og med tanke på erstatningssak fra FUNCOM… Er spent på om FUNCOM går etter Aas her… Det kommer i såfall etter en evt. dom utmålt etter straffesak. jeg synes de skal la ballen ligge for at dette nå bare skal få gro. MEN om de gjør det så kan de saksøke både for botens beløp og evt. skade på omsetning og trademark de mener å ha hatt… 20 mill, 50 mill NOK… Beløpet kan bli høyt og avhenger og av hvor pissed Jebsen er…