Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Eg for min del er overbevist om at det nå er en annen kultur i veggene hos Funcom enn hva det tidligere har vert.
Eg har jo ved flere anledninger her tidligere vert kritisk til dagens ledelse, eg er i ferd med trekke dette tilbake.
Det virker for meg til at det blir tatt klokere avgjørelser i Fincom nå, enn hva tilfelle har vert tidligere.

Så vil jo spørsmålet bli om om det var for tidlig å posisjonere seg i Fun nå, eller om man burde ha ventet, da tenker eg jo på hva som vil skje med evt utvanning av dagens aksjonærer.
Der er en fryktelig finansiel situasjon Funcom er i

“Jeg er så glad for at vi har Casais som ny CEO.”

Du skriver “vi”, kan eg tolke det som at du har kjøpt deg en bunke lodd ?

2 Likes

Nei det er kanskje gammel vane :slight_smile:

Har mest Natto, nest mest bitcoin og så mindre posisjoner i star og seamless. Har fortsatt en del cash og så er jeg ute gull. Edit: glemte opera, mellom bitcoin og star i størrelse på posisjonen.

Kommer til å si fra dersom jeg kjøper Funcom, men det blir ikke nå rett før lansering av et nytt spill. Men jeg kan ta tilbake det jeg sa om sucker’s rally, det var litt uheldig formulering og jeg ser jo nå tegn til bedring i kulturen, og det er utrolig viktig for videre framgang. Det er fortsatt risiko rundt kapitalinnhenting som det blir spennende å se hvordan de løser. Regner med at de må ha inn kapital før de begynner investering mot de større spillene.

4 Likes

De har også vært flittig på å skrive ned samtlige av spilla sine.:slight_smile:

1 Like

"Endret rutiner
Schreier forteller at Funcom har gått gjennom alt av rutiner og praksis etter at siktelsen ble kjent i januar 2014.

– Noen endringer og presiseringer har funnet sted, spesielt i forhold til håndtering av innsideinformasjon, og rutiner i forhold til å tilgjengeliggjøre lover og regler for ansatte. Rent praktisk medfører disse endringene at vi hyppigere bruker det vi kaller for lukkede perioder. Dette for å unngå at man kommer i en situasjon der det er usikkerhet rundt om det er innsideinformasjon eller sensitiv informasjon, sier han.

Han forteller også at selskapet er av den oppfatning at dialogen med Oslo Børs er tilfredsstillende og til hjelp.

– I det øyeblikket det er en usikkerhet som oppstår så vil vi ta kontakt med Oslo Børs for å konferere med dem, sier han.

Funcom har nå lagt saken bak seg, og gleder seg til lanseringen av horrorspillet The Park, som lanseres på tirsdag.

– Det håper vi kan være en fin sak nå rundt Halloween, sier Schreier. "

7 Likes

har tatt til meg noen flere lodd idag, begynner å bli mer enn hva eg hadde tenkt.

2 Likes

Bra! Håper bare du har roen i rompa til å sitte med dem litt lengre enn noen timer nå da :wink:

1 Like

Funcom har eg tatt fordi eg begynner å tro på selskapet nå, eg tror på endring og bedring, så her har har kjøpt med tanke på at eg skal sitt til eg evt mister troen igjen :slight_smile:

Det kan fort bli slik at selskapet kommer i små støt oppover over de neste månedene evt. neste år hvis de bare leverer hele veien… Og vi ikke får flere fiaskoer… Tror selv på Q3 rally, Bra TSW salgstall gjennom 3 uker Halloween. Bra The Park salg… Kanskje LMO krangler seg inn på markedet det tidligere syntes å misse… Desember/Januar er jo og vanligvis en god tid å sitte med FUNCOM…

Har eg kjøpt noen av dine idag?

Nope… jeg forsøker å kjøpe på 1.25ish… Det topp intervallet jeg satte på 1.10 sist gang er på 1.40 denne gang. Så jeg kjøper fortsatt, følger bare med på The Park salg nå før jeg klemmer til mer agressivt.

Det rykker litt i Lmo

The park vil gi svarte på om Funcom evner

Tsw durer i vei, egenltig litt opp der og

Ellingsen ser ut til å gjør en bra jobb og i det hele virker det for meg til at Funcom prøver

Økokrimsaken ute av verden

Dette gir meg troen

Så er det finansieringen da

1 Like

Grattis Gutter. Da var Bondholder møtet over med alle resolusjoner stemt gjennom. Vi er finansiert til slutten av 2016… :smiley:

7 Likes

Da var den formaliteten i boks, da er det bare å sitte å vente å se hva neste mld blir.

1 Like

En utfordring var/ er manglende evne til å gjøre opp gjelden på, en annen utfordring er å ha nok inntekter til å produsere nye produkt, samt å vedlikeholde eksisterende produkt.
Får vi dette på plass, da kan det bli en spennende utvikling.

7 Likes
3 Likes

As previously communicated in the stock notice of 13
October 2015, Funcom N.V. (the Company) is
releasing “The Park”, a single player psychological
horror experience today, 27 October 2015. The game
will become available during the day in selected
online distribution channels including Steam, in the
English language on the Windows platform.

“The Park” is the first product to be launched as part
of the new strategy of the Company and is meant to
gauge the market and to develop the team’s ability to
create different types of experiences, with a small
development budget and a fast development cycle.

As previously communicated the Company does not
expect “The Park” to generate significant revenue.

For further information about “The Park” please visit
www.theparkgame.com and press releases on the subject

4 Likes

FUN 1,47… :smiley:

3 Likes

Artig utvikling i kursen da :slight_smile:

Edit : eg slår av å tar meg en tur, ha en fin dag

3 Likes

5 Likes

Hmmm… Kronn, hvis du er Skandiabanken… grattis med fin trade. MEN, vær klar over at dette tar først skikkelig av når 1.50 er brutt. Jeg tror vi gjør det i løpet av dagen…

2 Likes