Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nå tuller du. EBIT er et fullstendig overblikk av drift (inkludert utgift til lån) før skatt. Det blir slitsomt når folk ikke engang kan dette…

Størrelsen på lån har utover kost i form av rente ingenting med driftsregnskap å gjøre. Størrelse på lån er en balansebetraktning.

Earnings Before Interest and Tax inkludere renter i din verden?

1 Like

Hehe… ok tenkte EAT… Bunnlinje…som er det man egentlig skal bruke… Men størrelse på lån har ingenting med drift å gjøre utover rentekost.

1 Like

Rentene på det konvertible lånet har ikke vært betalt på lenge (tror det var april 2013 at betingelsene ble endret ),

Nå tuller du. EBIT er et fullstendig overblikk av drift (inkludert utgift til lån) før skatt. Det blir slitsomt når folk ikke engang kan dette…

I årevis har du brukt mantraet " det er ebit som priser selskapet" osv, som jo er feil da det er EAT som priser selskapet (jeg vet de to henger sammen).

Det som er litt spektakulært er hvor ofte du har brukt det som punchline hver gang du har idiotforklart folk over noe du har vært uenig i.

3 Likes

EBIT og EAT er nesten det samme. Aller interesert i EBIT for det er over den linja utgifter vs omsetning…

Når Stordalen sjekker sunnhet i drift i sin eller andre organisasjoner er det EBIT han spør om.

Du må vel komme med noen referanser? Haha…

Det er helt greit å bruke EBIT, men da er det vanlig å ta med gjeld og cash. Dvs enten EV/EBIT eller P/E er vanlig. p/EBIT er en morsom variant som du liker å bruke.

1 Like

Rett… Med størrelse på gjeld har ingenting med drift å gjøre… Det er en balanse betraktning. “Balance sheet”

Kan gjerne det :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=323149

"B. Maturity date
The proposed new maturity date is 22 December 2015 (which currently is 22 December 2014) and
will provide cash relief to Funcom N.V. in 2014 to allow for sufficient working capital to promote
and launch the online multiplayer game based on the LEGO® Minifigure line, and to support other
ongoing projects.

C. Interest rate and Interest payment date
Under the new terms the interest is fixed at 5 per cent per annum (which currently is 10 per cent per annum with semi-annually payments) with no payments before maturity. The accrued interest is due on the maturity date in either cash or shares of Funcom N.V. at the option of the bond holder. If the interest is due in shares, then the conversion price of USD 0.37 applies. If approved, the proposed changes are effective as of 25 April 2013 and will allow Funcom N.V. to secure working capital to complete the restructuring process in 2013 and to develop, launch and promote the online multiplayer game based on the LEGO® Minifigure line. "

3 Likes

Nais… Da lærte jeg noe om Funcom i dag til en forandring :wink: .

Men du er klar over at det der er en bra avtale? Det er ikke noe trist :stuck_out_tongue: for å si det slik…

Hvis du lurer på noe om FC så er det jo bare å sjekke med fasiten ( DVS meg ) :stuck_out_tongue:

Det er en sykt bra avtale for FC men det er alikevel cash som skal betales tilbake.

2 Likes

Det er det… Likevel 5 mill NOK fordelt på 12 mnder er bare 400 000 NOK mnd. Men blir bra når lån er gone forever :slight_smile:

Hvilken dollarkurs forventer du ved forfall siden du kom fram til 5 mill NOK ?

1 Like

TuttiFrutti :slight_smile:

Tok ut en aksjonæroversikt, her dei første på lista, regner med lista er veldig lik som den har vert i lang tid.

SEB PRIVATE BANK S.A.
KGJ CAPITAL AS
NORDNET BANK AB
DANSKE BANK A/S
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
NORDEA BANK DANMARK A/S
NETFONDS LIVSFORSIKRING AS

1 Like

Går det unna nå? - er substansen god og tykk?

Koser meg på Malaga, men var litt uffen substans i skiten jeg lanserte i går. Skåla tok hvertfall unna, svikter aldri.

(15min delayed) 1.35

1 Like

Gikk dette som planlagt? TP 22 plass nå. TSW 63 plass… Tror det er mange som driter seg ut om de tror salget skal svikte… Tar jeg ikke mye feil så er responsen på TP og TSW adskillig bedre enn forventet :wink:

7 Likes

TP/TSW følger hverandre - tydelig at TP funker bra som reklame for TSW.

3 Likes