Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Dette blir for dumt Onns. Hvorfor spør du om slik idioti når du har lange tirader inne på StarBreeze tråden om hvordan AVA (en enkel man ser det ut som du personifiserer denne selgeren til) alene er ansvarlig for en nedgang i Starbreeze i det korte bildet… Manipulasjon kaller du det…

Kanskje aksjeTom fra Drammen selger av same grunn som Irathi…fordi FUNCOM feiler hver gang ved launch… og så blir det slik i dag… Men blir det slik i morgen? Er vel Ganske rimelig å tro at disse pengene som blir omsatt for er bra for FUNCOM, så det er vel ikke rart om vi kanskje skal opp videre om The Park ikke flopper. Ser ikke mange tegn til det nå hvertfall, og med Halloweenhelg coming up så tror jeg dette blir rett vakkert :slight_smile:

1 Like

Det hadde i så fall vært en dårlig strategi så langt, så vi får håpe at mange har unngått det.

1 Like

Nei jeg vet ikke… Jeg antar vi kan spørre Irathi… Han selger vel fordi han tror han er lurere enn alle andre. Hvis The Park hadde floppet (og nå etterhvert begynner vel spillet allerede å komme ut av floppetereng), så ville jo salg være lurt? Men The Park og synergien med TSW ser ganske bra ut. Er dette gangen da de som ikke veddet på flopp skal få betalt ? :slight_smile: Uansett… At man kunne omsette aksjer i går på 1.45 og nå i stedet må gjøre det på 1.35 tror jeg de færreste ser på som noe stort tap… Det er hvertfall ikke en spesielt god trade… 33 øre pr dollar på USD er en god trade… dette er peanuts… :wink:

Er jo ‘lenge’ siden jeg solgte nå? Sittet ute i snart 3 uker ca? Joa traff ikke toppen på 1.5 ca men kunne jo kjøpe meg inn i dag til under det jeg solgte på om jeg ville det…

Så har jeg sittet risk free og sett på i mellomtiden.

Btw bedre substans i tarmen nå. Hvordan er det i funcom?

1 Like

Ja hva skal mann si, det er vel for tidlig å konkludere enda.
Så er spørsmålet hva som skal konkluderes, er det dagens aksjer kurs, eller om hvor vidt selskapet lykkes i sitt prosjekt ?

Eg tror det er to forskjellige " investorer " som følger Funcom nå, den ene tror at Funcom skal få orden på økonomien med the park, og vil gå skuffet ut ettervert.
Den andre er der hvor man ønsker å se ett selskap som ligger totalt nede for telling, viser evne/ vilje til å snu seg.
For meg virker det til at the park får en god nok mottakelse til at prosjektet ikke kan omtales som mislykket.
Så håper vi at det holder seg inne på topp 20, og gjerne innom topp 10 en stund fremover.
Eg har kjøpt meg såpass opp nå, at eg ikke vil kunne klare å komme meg utigjen på volum som vi har nå, om eg ikke skal gå i tap vertfall.

Hvorfor eg har gjort det, er fordi eg ser at det er noe på gang, eg tror på selskapet og eg ser at legges ned ett godt stykke arbeid, på noe som selskapet selv tror på.

Om Funcom nå overbeviser og viser at dette kan vi, så vil det være mulig å hente penger høyere kurs enn hva vi er på nå, og gjeld kan konverteres og vi blir noe utvannet men får mindre gjeld i bytte.

Ja,høy risk, men eg tar den.

Eg tror Funcom kan, men dei er avhengig midler som ikke er der.

10 Likes

Kronn har forandret holdning her… Det trenger ikke være bra dersom du satser på feil hest. Men jeg gjør som han og nå (NB: tro det eller ei, det kan fortsatt bety at hesten ikke vinner :wink: )… Jeg har satt av 15% til denne hesten og kommer ikke kjøpe stort mer (bare dersom jeg kommer nære han med 700 000 aksjer på 1.56)… FUNCOM aksjer til 1.3 pr aksje er det kunn yders få ganger tidligere det har vært mulig å kjøpe på… Skjerper FUNCOM seg så er dette billig. De har slik jeg ser det bedre orden på ting nå i dag enn tidligere… Det skjer mange ting nå samtidig hos FUNCOM og jeg bare tror rett og slett at hver kvartals rapport nå blir en kilde til voldsomme oppganger. De klarer snu dette… Husk nå på Onns sin story med StarBreeze… De har vel hatt 1000% de som kjøpte langt der bak og som bare hadde ro i baken til å sitte på :wink:

EDIT: The Park er nummer 24 nå. I min model er dette sterke 5000 solgte i døgnet (egentlig har jeg 5000 på intervallet 25 til 35)… sånn rundt 15 plass er 8000 i døgnet(tror det skal være rimelig pessimistisk). Det jeg liker denne gang er at The Park ikke bare siger ubønnhørlig tilbake. The Park jager også oppover listene noen ganger og det tar jeg som et tegn på at TP har en ganske god interesse fra gamere i bunnen. Det får meg til å tenke at The Park kommer sterkt innover i Halloween Helga… Kanske TP også kommer sterkt inn mot slutten av salget neste uke. Vær klar over at vi er nok sikkert ikke langt unna 30 000 salg nå… Om vi holder oss i 25 til 35 intervallet til Onsdag neste uke så er vi minst dobbelt av det. Det er kjempebra, for FUNCOM feirer Halloween 3 uker, de vil rekke å selge 100 000 før Q3 rapport :wink: … Hvis alt dette skjer så ser dere jo at mitt anslag på 100 000 salg er latterlig lite. FUNCOM kan jo selge The Park for alltid… The Park er dette rare lille spillet som ble en snakkis (kanskje… men følg med, jeg mener at det er dette som er i ferd med å skje).

5 Likes

følere gorden sine innlegg dine er lengre en morgenrapportene fra investech

1 Like

@Kronn / @Gordon : Hva tenker dere om Q1 & Q2 neste år ? Disse kvartalene vil ikke få “hjelp” fra launch av nye spill

1 Like

Her skal jeg være litt frekk… Jeg tenker at allerede 17 November så kommer de til å hinte om at ny tittel er under utvikling basert på at de mener den nye modellen virker. Om launch blir Q1 eller Q2 2016 er vanskelig å si… Men blir det ikke Q1 så tror jeg Anarchy Online med ekstra strøssel på toppen inn i Steam er spennende nok. Kan bli flere mill NOK av det.

Jeg snakket om Q1 & Q2 i 2016 , ikke 2017.

1 Like

Siden de ansetter for et uannonsert prosjekt så har de vel noen planer ja. Blir spennende å se når de annonserer det:

3 Likes

Om “den nye modellen virker” så betyr det eksplisitt at de kan lage et spill som The Park med 3 til 4 årsverk. Spillet kan da definitivt være ferdig Q2 2016. Q1 2016 kan bli tøft… Men hvem hadde ventet at FUNCOM skulle lansere noe såpass greit som The Park 2 mnd etter at det ble annonsert?

Eg tror vi ser ett nytt spill allerede i q1 16, egentlig så tror eg på ett spill hvert kvartal.
Så håper eg litt på at Lmo etterhvert kan bli innbringende.
Problemet er jo naturligvis at dette ikke vil genere nok penger til å kutte gjeld, men kanskje kan det løfte kursen nok til at det vil på ett tidspunkt være mulig å hente penger.
Da må først Funcom imponere flere enn meg, å det tror eg holde på å skje nå

1 Like

Enig med Kronn… vedr småspill og hva som skal betale gjeld… MEN, tjener de bra nok på småspillene så kan de kanskje knekke ned 10 til 20 Mill NOK på lånet… Det er en start. Hva andre metoder som blir brukt spiller vel liten rolle så lenge de ikke signer avtale med YA igjen.

Med tanke på at de nå har erfaring med Unreal engine så er jeg enig i at det ikke er umulig å få ut et spill i Q1. Hvis man ser på planen til funcom så er det jo heller ikke funcom oslo som skal lage neste småspill så de kan helt klart være i gang med spillet allerede :

–Funcom Oslo AS: One small project in development, larger project to start in Q1 16
–Funcom Inc: One small project starting in Q4 15, larger project to start in Q2 16

Jeg tror uansett at størrelsen på de spillene som de skal ha 10-30 mann på vil avgjøre hvor mange småspill vi ser. Jeg tror også at neste spill ikke vil være så kort som The Park ( dvs langt under 2timer) og at det ikke vil være like “enkelt”

1 Like

Til dels enig…

Men over til en annen ting :slight_smile: http://www.alexa.com/siteinfo/geforce.com

GeForce.com har høyere trafikk enn greemangaming.com … Hvor mye omsetter den der butikken for? Og det ser ikke ut til å være steamkeys…? The Park er og i Humblebundle nå. Heller ikke de har steamkeys…

Spent på hvor mange som blir concurrent TSW gamers i kveld… Jeg håper vi bryter 1000 tallet før lørdag.

http://steamcharts.com/app/215280

ingen som benytter muligheten til å kvitte seg med aksjene nå når det er mulighet for det på 1,2, så om dei som ligger på kjøp der vil ha, så er det opp

2 Likes

Lite mas om vimpelen nå?- den ser litt rar ut, men dersom den fantes har den nå klart brutt ut ned(selg) og ikke opp. Brøt først opp på høyt volum men endte ned.

Rsi beveget seg ned fra overkjøpt men er fremdeles langt fra oversolgt (selg/hold)

Momentum er nå under 0 (selg)

Macd kort (12/26) bekrefter kortsiktig fallende trend (selg).

Macd lang er fremdeles stigende (hold).

Teknisk overall : selg

Skulle postet bilder osv… Men sitter på telefonen…