Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg er usikker på hvor mange ansatte de er. De har gjort mye på kostnadssiden, men det virker som om de har ansatt noen i det siste. Om det er for å øke staben, eller for å erstatte noen som har sluttet vet jeg ikke

Ikke sikkert de trenger å ansette noen i Oslo hvis de reduserer investeringene på LMO(og det sa de at de hadde gjort på q2 presentasjonen). Hvis de ikke ansetter nye folk i Durham så betyr jo det at de tar folk fra tsw/aoc/ao. Ikke det store problemet for det første spillet siden det er av typen 4-6 mann men vil nok merkes hvis de tar vekk 10-30 stk.

Vet faktisk ikke hva totalen er men var vel 48 ansatte i Funcom Oslo i fjor og er helt sikkert ikke mindre i Durham.

De var nede i rundt 100 rundt nyttår etter at de ga work for hire folka sparken. Hvor mange de er nå er jeg litt usikker på.

Jeg tipper som sagt vi får ganske lave kostnader dette kvartalet og mistenker at dette vil bli sterkt bejublet på f.eks. HO forum. I følge podcasten til Bylos jobber ikke Oslo kontoret på Lego lenger(etter sommerferien), men på et uannonsert prosjekt. I praksis vil det si at hele den operative delen av oslokontoret ikke fører kostnader i Q3 og siden normale avskrivinger er sterkt reduserte pga ekstraordinære nedskrivinger tidligere vil det se ut som funcom er mye billigere i drift enn det faktisk er.

1 Like

De kom vel med en update til LMO(series #14 og monster trials) i august/sep ? Itillegg skal de ut med nye figurer i januar så hvis de ikke legger det ned så er det noen som fremdeles må slite med LMO :wink:

Joda, noen må jo holde spillet i live, men det er fornuftig å holde dette på et absolutt minimum. Forstod det iallefall slik på intervjeut at det var et større skifte i arbeidsoppgavene etter sommerferie på staben i Oslo.

Her var det STILLE gitt…

Det skal bli noen interessante overskrifter idag, dersom Funcom kommer med pluss tall

Revenues in 3Q15 are USD 2,195 thousand
compared to USD 2,651 thousand in 3Q14

Earnings before Interest and Tax (EBIT) for 3Q15
are USD -1,754 thousand compared to USD -6,599
thousand in 3Q14.

 The cash position decreased from USD 2,118
thousand at the end of 2Q15 to USD 1,106
thousand at the end of 3Q15

The revenues generated by the game LEGO®
Minifigures Online do not meet the internal
forecasts. The Company has therefore fully writtenoff
the underlying asset and the related
Dreamworld Technology®*, and recorded in 3Q15
an impairment charge of USD 720 thousand.

5 Likes

Da er det vel dette de har jobbet med i Oslo :

“The Park is being developed for Xbox One and
PlayStation 4 and will be released during 1Q16, to
both bring additional revenue and develop internal
competencies related to console development.”

5 Likes

Håper virkelig de har jobbet på mer enn det.- 1MUSD i cashflow er krise for funcom i nåværende situasjon. De trenger et nytt større spil og de trenger det kjapt.

1 Like

“Prototyping and concept development for new titles
is underway, with the first new game to be
announced during early 2016 and two additional
games throughout later that year.”

Ja, det er nok spillet Bylos refererte til i podkasten.
I tillegg noterte jeg med at TP har nådd alle interne mål bortsett fra revenue, og at Lego ble avskrevet med ytterligere 750 K.

Inntekter ned til 2,1MUSD (er dette ny all time low?)
Nesten 9MUSD i negativ egenkapital.
-13,2 MUSD i gjeld.

Alt i alt jævla triste greier.

2 Likes

game over ?

Håper ikke det. Men jeg ville ikke satt mye penger på at de klarer det. Uten mer penger må de få ut de nye spillet tidlig i 2016 og det Må bli finansiell suksess. En stor en helst.

kjedelig rapport. Men jeg tror jeg beholder mine faa aksjer. At the park skal ut paa flere plattformer betyr vel at det har gaatt bra? Vi kan vel forvente at kursen gaar ned, men det er tre spill som vil bli annonsert i loepet av neste aar… blir interessant :wink:

Problemet er at ingen får se de spillene hvis de ikke har cash til å lage de :wink: Jeg hadde nesten regnet med at de annonserte 1 spill som var under utvikling av Funcom Inc nå. Positivt at de regner med å få ut The Park på xbox/ps4 i Q1 2016 men tipper det genererer omtrent like store inntekter som på pc :wink:

1 Like

Dust!

1 Like

Hvorfor er du så sint ?