Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

har de nok til å drifte i 12 mnd da? - ser nå ut til at de knapt har nok til å drifte ferdig for Q4 2015… Dersom de brukte 1 musd i Q3 og har 1,1 musd igjen…

Må ikke glemme at de enorme inntektene fra The Park kommer i Q4 :stuck_out_tongue:

EDIT: Hvis man ser på TSW/AOC så pleier iallfall spillertallene å være bedre i Q4 pga halloween/jul .I år har itillegg TSW fått litt hjelp av The Park så ikke utenkelig at cash burn blir en del mindre i Q4 iforhold til Q3

2 Likes

“…the Company expects to have
the ability to fund its operations for the next twelve
months after the end of 3Q15.”

The Company expects to be ready to announce a
new game of the “larger” type as outlined in the
strategy during early 2016 and two “smaller”
games throughout later that year.

2 Likes

Viktig å ta med all info :

“Based on its current revenue and cost projections,
on the postponement of the convertible bonds and
working capital loan maturity to 4Q16, and on the
financial instruments at the disposal of the
Company including but not restricted to financing,
equity issues, etc., the Company expects to have
the ability to fund its operations for the next twelve
months after the end of 3Q15.”

4 Likes

Er rapporten så kjedelig at den ikke er verdt å snakke om?
“The Company elected not to hold a presentation of the results for this quarter.”

Kanskje sparetiltak? :slight_smile:

Funcom kommer tilbake :wink: The Park leverer.

270k inntekter fra The Park i løpet av 4 dager i oktober. Bør tilsi over 30000 solgte allerede da.

1 Like

hvorffor kaller du meg dust ?

edit: åja, eg ser skbn har solgt, da må det være kronn ?

5 Likes

270k inntekter fra The Park i løpet av 4 dager i oktober. Bør tilsi over 30000 solgte allerede da.

Hvor har du dette fra?

1 Like

Har du ikke solgt enda? - dust! :wink:

1 Like

Syntes det var ilt stille her ja. Gordon er banna igjen? - til 10. desember!

2 Likes

Litt spennende å se at stort sett alle andre en Kronn kjøper… sorry skbn mener jeg :stuck_out_tongue_closed_eyes:

…foreløpig i alle fall

1 Like

SKBN er forbeholdt Kronn, ingen andre bruker dei, og han sitter med milliarder av dollar og herjer dei fleste av askejene på Ose :slight_smile:

9 Likes

Fy faen du er rå Kronn! :smiley:

1 Like

Ser dårlig ut med Funcom ja. Tror jeg tømmer og rømmer og går tilbake til Day trading igjen. Mindre risiko der :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ta noen lodd i Iox, turer tl 3 den nå

Daytrading når man har tid, har vert klart det beste for min del, etter at eg så smått har lært meg å ta gevinst.

Holdt på å gå på en blemme i bird igår, men så kom det “plutslig” en artikkel om at Spettet var på besøk, da stakk kursen nordover, og eg kunne gå ut.
Så gikk eg rett inn i Iox og Pen, altså dei som topper vinnerlista idag.
Må bare hugse å benytte volumene, så man ikke blir sittende alen igjen :slight_smile:

1 Like

Hva synes folk om Funcom nå vs hvordan det var etter LMO-launchen for fire måneder siden?

Jeg synes det ser verre ut finansielt, men bedre ut med tanke på hva de har gjort med The Park. Jeg tror Funcom må få dratt inn penger fra eksterne kilder for å kunne finansiere neste spill. (Ikke The Park til PS4/XB1). Jeg tror derfor aksjen skal videre ned inntil finansieringen av nye spill er avklart.

Min utheving. Les: Emisjon.

6 Likes

Jeg er helt sikker på at de må ha en pengeinnhenting før neste store spill kan utvikles.

2 Likes

Jeg er helt enig i dette. Spørsmålet er hva som er mulig for FC. Tror ikke det er mange som ønsker å være med på en emisjon når man risikerer å bli utvannet noe sinnsykt i desember 2016. Lurer også litt på hva Jebsen tenker. Han har jo en del cash investert i FC og hvis de ikke får solgt noen assets til fornuftig pris så må han kanskje trø til igjen hvis FC skal overleve.

Ja det kan hende, men Funcom vil nok røpe 1-2 av spill titlene før de vil hente inn mer cash :smile:

Tipper Funcom slipper ut en nyhet like før jul…

2 Likes

har alle som skulle selge, solgt nå, eller skal den lenger ned ?

2 Likes